Aktuálně.cz: Klaus nemá strategii, chce jen do bodu nula

ilustrační foto (c) Kateřina Lánská, EDUin

Publikujeme rozhovor Šárky Mrázové s Bohumilem Kartousem, který se týká vzdělávací politiky a kroků, které prosazuje poslanec Václav Klaus, ml. EDUin vydal začátkem února již Čtvrté vydání Auditu vzdělávacího systému ČR. Analýzu si můžete přečíst ZDE, shrnující infografiku najdete ZDE.

Řízení školy: Zákonné a nezákonné užití učebnic, odborných publikací a literárních děl při výuce

ilustrační foto (c) kateřina lánská (c)

Publikujeme text Moniky Puškinové a Adama Hlaváče, který byl napsán pro únorové vydání časopisu Řízení školy. Cílem článku je stručně okomentovat základní způsoby legálního užití autorských děl v praxi školy, a to v souvislosti se Stanoviskem k výkladu užití autorských děl ve školách

Řízení školy: ALT jen navazuje na aktivity, které se na Zatlance děly

ilustrační foto zdroj: http://www.zatlanka.cz

Publikujeme rozhovor Michala Kaderky s Lukášem Šlehoferem, koordinátorem alternativního vzdělávacího programu na pražském Gymnáziu Na Zatlance.  Text vyšel pod názvem ALT jen navazuje na aktivity, které se na Zatlance děly, jen jsme jim daly rámec, propojily je a znásobili jejich účinnost

Novinky.cz: Zkuste si učit mediální výchovu v zemi, kde politici běžně sdílejí dezinformace, říká Michal Kaderka

(c) Kateřina Lánská, EDUin

Publikujeme rozhovor Filipa Šáry s Michalem Kaderkou, učitelem a spolupracovníkem EDUin. Jaké jsou jeho zkušenosti s výukou mediální výchovy, proč se školy obvykle mediální výchově věnují pouze okrajově a jak se pracuje s otevřenými vzdělávacími zdroji? Text vyšel 12. 2.

Hospodářské noviny: Technologie učitele nikdy nenahradí, říká vysokoškolský pedagog a autor výukových her Vít Šisler

ilustrační foto (c) kateřina lánská, eduin

Mají nové technologie revoluční potenciál ve vzdělávání? Podle pedagoga Víta Šislera nemají bez dobrého učitele technologie smysl. Přečtěte si text Jany Niedermeierové, který shrnuje Šislerovy zkušenosti s mezioborovým propojováním studentů při programování nových výukových her. Text vyšel 31. 1. v

Diskuse kolem předškolního vzdělávání ukazuje nekoncepčnost české vzdělávací politiky

Co přinesl týden 5.2. – 11.2. Témata týdne: Téměř polovině učitelů hrozí profesní vyhoření. Česká televize cituje z průzkumu Pedagogické fakult UK v Praze, provedeném na 2,5 tisících učitelích. Nominujte dobré učitele a učitelky na cenu Global Teacher Prize CR. Cenu podporují mimo jiné,