Zveme vás do EDUpointu a představujeme program na červen. V červnu se sejdeme v Otevřené třídě, Akváriu a Peďáku+. Newsletter ve formátu pdf si můžete stáhnout ZDE.
Otevřená třída
Každé první úterý v měsíci od 17 do 19 hodin. V červnu se setkáme v úterý 7. června.
Akce určená především rodičům či prarodičům, aby zjistili, jak se lze učit jinak. Jednou za měsíc zveme inspirativní učitele do „otevřené třídy“, kde si děti i dospělí mohou vyzkoušet nové vyučovací metody a přístupy. Aktivní účast je dobrovolná, můžete jen přihlížet a na závěr budete mít prostor pro dotazy.
7. 6. 17:00 Moderní technologie je nutné představovat dětem co nejdříve. Proto vysokoškolský učitel a podnikatel Jiří Šretr předvede robotický průzkum měsíce a planet sluneční soustavy včetně demonstračních modelů povelově řízených robotů.
Akvárium
Každé druhé úterý v měsíci od 17 do 19 hodin. V červnu se setkáme v úterý 14. června.
Diskusní setkání otevřené všem, kteří mají zájem se dozvědět něco nového z oblasti vzdělávání. Chceme propojovat akademiky, učitele, zástupce neziskovek, byznysu, státní správy a samosprávy. Diskuse má specifický formát tzv. Akvária, ve kterém se diskutuje uvnitř kruhu a ostatní mají možnost naslouchat a případně vstupovat do diskuse v rámci pravidel. Jde o uspořádání zvyšující efektivitu a přehlednost debaty.
14. 6. 17:00 Co brání změnám na peďáku? Modelový příklad proměny učitelství 1. stupně na PedF UK. Na pražské pedagogické fakultě se vedl spor o reakreditaci učitelství prvního stupně. Co se v debatě s jeho aktéry můžeme dozvědět o možnostech a limitech změn na pedagogických fakultách.
Peďák+
Každé třetí úterý v měsíci od 17 do 19 hodin. V červnu se setkáme v úterý 21. června.
Peďák+ je nabídkou pro studenty učitelských oborů různých fakult. Chceme jim zprostředkovat další zkušenosti z praxe. Obsahem setkání budou například workshopy na téma hlasové výchovy, psychohygieny, řešení případových studií (dítě či třída s problémem), praktické tipy a triky do výuky.
21. 6. 17:00 Jak diskutovat se svými žáky? Jaká jsou pravidla dobré diskuze, co jsou argumentační fauly a jak uspořádat kvalitní debatu? Jak rozproudit diskuzi mezi žáky a učit je tak jednu z nejdůležitějších univerzálních dovedností pro další život?