„Líné“ generaci Z nevadí učit se v sobotu dopoledne

14. 11. 2014
EDUin
141030_Click-it_Johana_Adamkova_rozhovor

Přinášíme rozhovor s realizátory projektu Click it, studentské iniciativy z VŠE, která se rozhodla poskytovat studentům vzdělání v těch oblastech, které studium dostatečně nepokrývá. Úspěch projektu dokládá velký zájem studentů. Více se o něm dozvíte ZDE.

  „Vzdělávat se v sobotu dopoledne studentům nevadí, vidět zaplněnou aulu na vámi organizované přednášce stojí za to,“ říká spolurealizátorka projektu Click it z Vysoké školy ekonomické (VŠE) Johana Adámková. Svůj model vzdělávání v oblasti on-line marketingu chtějí rozšířit i na další vysoké školy. VŠE vychází Click it plně vstříc.

Mohli byste prosím blíže objasnit, co je to platforma Click-it.cz? Co děláte?

Click it je nově vzniklá studentská organizace na VŠE, která má za cíl především seznámit  studenty s nástroji on-line marketingu. Naším hlavním cílem je nadchnout studenty do oblasti on-line marketingu a umožnit jim setkávat se s profesionály z oboru. Zároveň jim nabízíme možnost naučit se či zdokonalit se v online marketingu při víkendových workshopech, které pořádáme ve spolupráci s předními českými online marketingovými agenturami. Pomáháme tím tak i agenturám z oboru, které skrz naši organizaci mohou hledat a najít mladé talenty.Mezi naše hlavní aktivity patří organizování přednášek, víkendových workshopů  a neformálních setkání.

Je mezi studenty o vaše akce zájem? A omezujete se jen na studenty VŠE, nebo zvete i jiné?

Mezi studenty je o naše akce opravdu velký zájem. Naše první přednáška patřila s 800 navštěvníky k největší v historii VŠE. Na víkendové workshopy se také již přihlásilo poměrně dost uchazečů, je vidět, že spousta studentů přemýšlí nad kariérou v tomto oboru a má zájem se vzdělávat i v sobotu dopoledne. Přednášky jsou určené pro širokou veřejnost nicméně zatím zveme jen studenty z VŠE, takže je pro nás úpěch, když na naše přednášky přijdou i studenti z jiných vysokých škol, protože se o nich dozvěděli buď na internetu nebo od svých kamarádů z VŠE.

Zabýváte se on-line marketingem. Proč zrovna tohle téma?

Protože to je cool obor s obrovským potenciálem 😀 A také proto, že žádný jiný klub se tímto oborem nezabývá. Navíc ve školách je také zatím trochu zapomínán, i když se jedná o obor, ve kterém je velký prostor pro uplatnění perspektivních studentů.

Vytvořili jste zajímavou platformu, nemáte ambici ji tématicky rozšířit i mimo oblast on-line marketingu?

Právě naopak, chceme se úzce specializovat právě na on-line marketing a napomoci tak vychovávat talenty v tomto oboru. Nicméně klub bychom chtěli rozšířit i na jiné vysoké školy po celé České republice  a vybudovat tak síť studentských organizací Click it, které mezi sebou budou sdílet know how a best practices.V nejbližší době budeme právě další relevantní školy, studenty či učitele kontaktovat, ale ocenili bychom, kdyby se ozvali sami od sebe.

Je zajímavé, že nejste jediná studentská iniciativa podobného typu, existuje více těch, kteří se snaží své vysokoškolské vzdělávání doplnit vzděláváním řekněme neformálním. Proč? Je to, co se dozvídáte ve škole, nedostatečné?

Právě vzdělávání v oblasti on-line marketingu, které škola nabízí nebo spíše nenabízí, byl jeden z důvodů, proč jsme klub založili. Na VŠE je jen pár předmětů, dva nebo tři, které se tímto tématem zabývají a ne všichni studenti si tyto předměty mohou zapsat.

V kurzu se také mohou dozvědět za semestr pouze určité množství informací, proto chceme dát studentům možnost také další nadstavby.

Jak reaguje na vaši iniciativu škola, v tomto případě VŠE? Máte její podporu?

Jako každý studentský klub na VŠE máme od školy plnou podporu v tom, co děláme. Škola nám vychází maximálně vstříc, ať už s pomocí při propagaci nebo při poskytování přednáškových učeben.

Myslíte, že by za podobné aktivity měli být studenti v rámci svého studia hodnoceni? Že by za to třeba mohli získávat nějaké extra kredity?

Myslím si, že by studenti rozhodně neměli být odměňováni extra kredity. Figurování ve studentském klubu je zcela dobrovolné, a tak by to mělo i zůstat. Pravdou je, že spousta zaměstnavatelů chápe zapojení se do mimoškolních aktivit jako velké plus, takže studenti jsou svým způsobem hodnoceni touto cestou.

Co byste poradili studentům, kteří uvažují o něčem podobném?

Pokud uvažujete o zakládání studentského klubu, jděte do toho. Seznámíte se se spoustou zajímavých lidí, vypadá to suprově ve vašem CV a hlavně se spoustu nových věcí naučíte. Je to sice hodně práce navíc, ale vidět zaplněnou aulu na vámi organizované přednášce za to stojí.

 

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.
 

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články