Podívejte se: Přinášejí víceletá gymnázia víc škody než užitku?

18. 3. 2014
EDUin
Untitled-2

Doporučujeme vám ke zhlédnutí krátké video, v němž Petr Fischer, komentátor Hospodářských novin, obhajuje přínos víceletých gymnázií. Argumentuje tím, že je třeba mít pestrou vzdělávací nabídku. Oponuje mu Hana Čápová z týdeníku Respekt, která poukazuje na stresující přijímací řízení a neprostupnost českého školství, kterou systém víceletých gymnázií posiluje.

Hlavní argumenty pro víceletá gymnázia:

  • nadané děti najdou na víceletých gymnáziích podnětné prostředí
  • děti, které zajímá učení, jsou „mezi svými“
  • rodiče mají mít možnost volby, kde se bude jejich dítě vzdělávat
Videoduel Hany Čápové a Petra Fishera najdete ZDE

Videoduel Hany Čápové a Petra Fishera můžete spustit ZDE

Hlavní argumenty pro společné vzdělávání alespoň do 15ti let:

  • podnětné prostředí by mělo být na všech školách, pro všechny děti
  •  třídy, z nichž odejdou ti nejlepší, ztrácejí na rozmanitosti
  • přijímací zkoušky na víceletá gymnázia vystavují děti neúměrnému stresu

Zajímavě a uceleně hovoří o úskalích českého selektivního systému sociolog Petr Matějů v rozhovoru na ČRo Plus ZDE. Podle jeho názoru je vhodnější nabízet rozmanité vzdělávací možnosti až na terciární úrovni.

Co se týče středních škol, tam by se měla rozmanitost projevovat ve složení studentů. Konkurence by měla probíhat v rámci jednoho vzdělávacího proudu, tedy nikoli tříděním žáků do různých škol. Tím mnohé děti přicházejí o šanci rozvinout svůj talent v podnětném prostředí.

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.
 

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články