Agora CE zve na debatu o smysluplnosti transformace praktických škol

V rámci konference o evropské strategii rozvoje do roku 2020 se názorově střetnou zastánci a odpůrci vládní strategie boje proti sociálnímu vyloučení.

Praha 5. prosince 2011 – Obecně prospěšné společnosti Agora CE a EDUin zvou novináře na tiskovou konferenci a následnou debatu o vládní Strategii boje proti sociálnímu vyloučení na období 2011 – 2015. Debata se odehraje v rámci konference Strategie EU 2020 a participativní demokracie.

Otázka, zda a jakým způsobem transformovat základní školy praktické, rozdělila odbornou veřejnost na dva názorově vyhraněné tábory. Petici Asociace speciálních pedagogů protestující proti vládní strategii podepsalo 23 500 lidí. Protože se diskuse na toto téma odehrává převážně prostřednictvím médií, rozhodla se obecně prospěšná společnost Agora CE nabídnout prostor k přímému prodiskutování tohoto tématu v rámci konference o Strategii EU 2020.

Debatovat budou: Jiří Pilař, předseda Asociace speciálních pedagogů ČR, Martin Šimáček, ředitel odboru pro sociální začleňování v romských lokalitách (Agentura). Dále se debaty zúčastní Klára Laurenčíková a Lenka Felcmanová z České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání, Štefan Čulík z Ministerstva práce a sociálních věcí, Viktor Piorecký z Úřadu vlády ČR, Stanislav Drbout a Marcela Bernardová ze Základní školy praktické a Praktické školy v Praze 2, Marcel Chládek, senátor.

Konference se koná ve čtvrtek 8. prosince 2011 v Evropském domě v Jungmannově 24, Praha 1 pod záštitou Zastoupení Evropské komise v ČR. Pozvánku s programem konference naleznete zde.

Tisková konference, jíž se zúčastní předsedkyně Agora CE Ivana Bursíková, Martin Šimáček, Jiří Pilař a další zástupci obou diskutujících stran, začíná v jednacím sále konference ve 12:30, samotná debata pak ve 13:00 hod.

Novináře, kteří se chtějí debaty zúčastnit, prosíme o včasnou rezervaci místa na mailu:

info@agora-ce.cz nebo na telefonu 261 222 914.

Kontakty:

· RNDr. Ivana Bursíková, ředitelka Agora Central Europe, o. p. s.
e-mail: ivana.bursikova@agora-ce.cz, mobil: 603 170 974

· Tomáš Feřtek, tiskový mluvčí EDUin, o. p. s.
e-mail: tomas.fertek@eduin.cz, mobil: 602 687 016

 

 

Poznámky pro editory:

  • V příloze tiskové zprávy naleznete pozvánku na konferenci a tiskovou zprávu Asociace speciálních pedagogů k tématu.

  • Agora Central Europe je obecně prospěšná společnost, která se snaží ve veřejném prostoru upevňovat principy demokracie. Byla založena v roce 2007. Jejím hlavním současným projektem je Studentská Agora – Cesta do parlamentu, série diskusních klání, jichž se účastní každý rok několik desítek středních škol. Více na www.agora-ce.cz.

  • EDUin je obecně prospěšná společnost, která se věnuje problematice vzdělávání a jejíž snahou je informovat veřejnost o všem důležitém, co se děje ve školství a vzdělávání. EDUin, o. p. s. byla založena v květnu 2010 a realizuje a připravuje několik informačních a osvětových projektů. Více se dozvíte na www.eduin.cz

  • Populární verzi vzdělávacích témat najdete na blogu http://fertek.blog.respekt.ihned.cz

 

 

 

Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook

Přidat komentář

1 komentář k "Agora CE zve na debatu o smysluplnosti transformace praktických škol"

Upozorňovat mě na
avatar
Seřadit dle:   nejnovějších | nejstarších | nejoblíbenějších
Helena Polášková

Vážení,
nejedná se od mne o komentář,ale spíše o podnět . Mám problém se
situací ve výuce druhého cizího jazyka / DCJ/.a rovný přístup ke vzdělání. Praxe u nás je, že studenti čtyřletého oboru mají DCJ od 1.ročníku a třída je dělená. Žákům tříletého oboru /výuční list/ je DCJ nabízen až od 2.ročníku a to pro celou třídu. Osobně to považuji za diskriminaci, nadlepšování jedné skupiny nad druhou, nerovný přístup ke vzdělání. Potěšila by mne odpověď a diskuse.
Děkuji. Helena

wpDiscuz