Ministerská Strategie vzdělávací politiky do roku 2020 a kampaň Česko mluví o vzdělávání mají překvapivě shodný cíl

21. 1. 2013
EDUin
audit_4

Podívejte se na www.ceskomluvi.cz na fotky z divadelně-společenské akce.

Praha, 21. ledna 2013 – Na stránkách nově zahájené půlroční kampaně Česko mluví o vzdělávání najdete fotografie ze startovní společensko-divadelní akce, která se odehrála ve čtvrtek 17. ledna v Praze.

Čtvrteční akce v budově PwC na pražské Pankráci se zúčastnilo zhruba 160 lidí ze státních úřadů, přímořízených organizací Ministerstva školství, firem i neziskových organizací z oblasti vzdělávání. Akce byla věnována především možným scénářům vývoje vzdělávání a debatě, kam se může vyvíjet evropská společnost a s ní i Česká republika.

 

Projekce z místností, kde probíhaly rozhovory o budoucnosti v kontextu vzdělávání. foto: Vojtěch Hurych

 

Realizační tým při zkoušce. foto: Vojtěch Hurych

Společná diskuse ke spotům představujícím možné scénáře budoucnosti. foto: Vojtěch Hurych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fotogalerii z celé akce naleznete na webu www.ceskomluvi.cz a nebo ZDE.

Smyslem kampaně Česko mluví o vzdělávání (ČMoV) je debatovat, kam chceme ve vzdělávání dojít a hledat nástroj k zajištění větší stability vzdělávací politiky. To by mělo snížit míru demotivace a otrávenosti lidí, kteří v oblasti školství a vzdělávání pracují. Velmi podobný cíl si vytyčila i debata Ministerstva školství, které stejný den oficiálně zahájilo práci na dokumentu Strategie vzdělávací politiky do roku 2020. I na jejích stránkách (ZDE) se mluví o proměně vzdělávání v budoucnosti, nutnosti stanovit si jasný cíl a zajistit větší stabilitu vzdělávací politiky.

Zdeněk Slejška, výkonný ředitel EDUin, řekl: „Překvapila nás míra shody mezi cíli připravovaného strategického materiálu Ministerstva školství a tím, jak jsme si formulovali smysl a cíl kampaně Česko mluví o vzdělávání. Za prvé to znamená, že nesoustavnost vzdělávací politiky je mnohem šířeji vnímána jako hlavní důvod dnešního stavu školství, ale také se zvyšuje šance, že debata bude opravdu efektivní a bude mít reálný výsledek. Jako organizátoři Česko mluví o vzdělávání se o to určitě budeme snažit.“

 

Kontakty:

· Zdeněk Slejška, výkonný ředitel EDUin, o. p. s.

e-mail: zdenek.slejska@eduin.cz , mobil: 605 967 368

 

 

Poznámky pro editory:

  • Stránky Strategie vzdělávání 2020 najdete ZDE.

  • Starší tiskové zprávy o kampani ČMoV najdete ZDE, ZDEZDE.

  • EDUin je obecně prospěšná společnost, která se věnuje problematice vzdělávání a jejíž snahou je informovat veřejnost o všem důležitém, co se děje ve školství a vzdělávání. EDUin, o. p. s., byla založena v květnu 2010 a realizuje a připravuje několik informačních a osvětových projektů. Více se dozvíte na www.eduin.cz.

  • Kampaň Česko mluví o vzdělávání finančně podpořili Nadace Open Society Fund Praha, Google Česká republika, IBM Česká republika, Microsoft Česká republika a Scio. Zároveň ji podporují desítky organizací napříč jednotlivými sektory. Více se dozvíte na stránkách kampaně www.ceskomluvi.cz.

  • Populární verzi vzdělávacích témat najdete na http://fertek.blog.respekt.ihned.cz.

 

 

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.
 

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články