META: Znalost češtiny je základním předpokladem akademického úspěchu

Organizace META, která se dlouhodobě zabývá stavem vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem v našich školách, předkládá vizi potřebné podpory v této oblasti. Další informace k problematice najdete na webových stránkách METY. V českých školách přibývá žáků s odlišným mateřským

Tisková zpráva: Za dva roky se nic nevyřeší, spory o maturitu se jen odloží

ilustrační foto

Praha, 20. února – Ve školském výboru Poslanecké sněmovny se hlasovalo o tom, z čeho by měli příští rok maturovat žáci středních škol. Poměrem hlasů 8:4 byl přijat pozměňovací návrh poslanců Karla Raise, Ivo Vondráka a Kateřiny Valachové k návrhu

Tisková zpráva: Kvalitu testů lze ověřit. Zda se to děje u testů maturitních, stále nevíme

Praha, 18. února – Školský výbor bude ve středu pokračovat v projednávání návrhu ministra Plagy na odklad jednotné maturitní zkoušky ze tří předmětů. Vracíme se proto s mírným časovým odstupem k semináři Vzdělávací politika vycházející z chybné interpretace dat aneb

Bez datové analýzy se diskuse o maturitách točí v kruhu. Cermat by měl zveřejnit „zamíchaná“ data

Co přinesl týden 10. 2. – 16. 2. 2020 Krátce: Výsledky žáků ovlivňuje více rodinné zázemí než studium na víceletém gymnáziu či základní škole. „Zjistili jsme, že průměrný přírůstek vědění žáků či posun ve znalostech mezi 6. a 9. ročníkem

Muni.cz: Inkluze je červený hadr. Musíme vysvětlovat souvislosti

ilustrační foto

Publikujeme rozhovor Davida Povolného s Helenou Vaďurovou, odbornou asistentkou a zástupkyní vedoucího v Institutu výzkumu inkluzivního vzdělávání Pedagogické fakulty MU. Jak a proč mluvit o důležitosti společného vzdělávání a jak na tom je v současné době péče a možnosti vzdělávání