bEDUin 25/2012

Co přinesl týden 27. 8. – 2. 9. 2012

Klíčová témata týdne:

financování škol, maturity, Barvy života (názory proti a ty druhé), sborník Variant Dobrá škola 21. století, inkluze v USA možná – a u nás?, soutěž CEMACH

Výrok týdne:

„Vliv počtu žáků ve škole na kvalitu výsledků a života ve škole není jednoznačný. Velké školy pro teenagery s několika tisíci dětmi nejsou dobré, ale na druhou stranu školy, kde jsou žáků na druhém stupni jen desítky nebo první stovky, mají také problémy se zajištěním kvality vzdělávání, aprobovanosti sboru, vybavení odborných učeben apod. Je třeba říci jasně: slučování malých škol (pozor, stále mluvím o školách vyšších než první stupeň!) není jen otázka peněz, jak se říká v médiích. Slučování škol může být cesta k vyšší kvalitě, např. vyšší aprobovanosti, zajímavější nabídce výběrových předmětů a volnočasových aktivit.“ Dominik Dvořák v bloguna www.eduin.cz

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

 

    • Ztráta pastelkovného tolik nevadí; horší je, že není na odměny učitelům a na učebnice: školy přišly o pastelkovné, některé ale říkají, že skutečný problém je to, že stále klesá množství peněz, které mají v šuplíku „ONIV“ a z nichž hradí i osobní příplatky učitelů. Již i velké školy, které dokázaly získat peníze z jiných zdrojů, ruší dělení některých předmětů, slučují třídy a obávají se odchodu šikovných kantorů (více zde). Školám také zásadně chybějí prostředky na nákup učebnic, situaci zvládají jen díky tzv. šablonám. Nakladatelství se obávají kolapsu vývoje nových titulů a nejde, zdá se, jen o jejich lobby.

 

    • Maturita model 2015+: odborná komise přizvaná k jednání ministrem školství Petrem Fialou navrhla přes prázdniny udržovací model maturit, který by měl platit další 2 roky, manévrovací prostor byl přitom malý. Zjednodušeně řečeno: jedna úroveň obtížnosti, ve školní části jen didaktické testy, písemky z češtiny se budou hodnotit na školách… – čtěte závěry komise zde (také dole pod článkem v oficiálním znění). Komise má navrhnout také nový model zkoušky uplatnitelný od roku 2015. Uvažuje se o moderním pojetí maturity, který by ale vznikal postupně „zdola“ přímo na školách. K tématu čtěte také rozhovor s ministrem Fialou a názor češtináře Josefa Soukala.

 

    • Zelený má na starosti kvalitu maturitních testů: Debatu kolem maturit rozvířila také informace, že bývalý ředitel CERMAT Pavel Zelený je stále jeho zaměstnancem a dokonce má na starosti sekci vyhodnocující kvalitu maturitních testů. MŠMT v tom problém údajně nevidí.

 

    • Peníze na projektovou výuku žáků: Rodiče vítáni, značka pro školy realizovaná společností EDUin, nabízí školám pro nový školní rok řadu novinek a možností (celá nabídka zde), kromě jiného i nový program zaměřený na projektovou výuku s názvem Extra třída. Třídy v něm mohou získat až 30.000 Kč na vlastní projekt určený pro zkvalitnění života v okolí školy. Partnerem programu je Nadační fond Tesco.

 

    • „Překvapená“ ČŠI: Konkurzy na ředitele si vyžádali odhadem 9 milionů Kč, bude potřeba zajistit vzdělání ve školském managementu pro cca 900 nových ředitelů, mnozí zastupitelé nerespektovali doporučení odborné komise a zřizovatelům chybí podrobnější metodika posouzení úrovně řízení škol – konstatovala ve své shrnující zprávě ČŠI.

 

  • Bakalářský program i pro truhláře? Čtěte názor Ondřeje Šteffla zde.

Inspirace z praxe

  • Předmětový web ICT i pro kolegy: David Hawiger vytvořil na ZŠ Bělotín předmětový web pro ICT – je k dispozici především jeho žákům, kteří zde najdou výukové materiály, ale i dalším učitelům, kteří chtějí sdílet know-how a názory v této oblasti. Informace o webu najdete zde.

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 6. 9. DZS: Grundtvig Day 2012 aneb Na vzdělávání není nikdy pozdě! (Praha)
Beduin každý týden odebírá zdarma 6 493 lidí, kterým záleží na českém vzdělávání a chtějí jeho změnu k lepšímu. Podpořte jeho vydávání svým darem a přidejte se mezi aktivní občany, kteří si uvědomují, že vzdělávání je důležité téma.
Odebírat komentáře
Upozorňovat mě na
guest
45 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Veronika Valíková
Veronika Valíková
8 years ago

Pan Nantl ani pan Klaus ml. to tam asi nedají, tak musím já:

http://www.ceskatelevize.cz/specialy/hydepark/

3.9. – o škole. Chtěla jsem je vzít do obýváku (mám velmi fotogenické knihovny), ale ten kabel prý by do čtvrtého patra nedošplhal. Škoda.

Znám některá zadání podzimních slohů. Tak se teď zase trochu pomodlím za „opravlíky“.

matka syna
matka syna
8 years ago

dovolím si dát přímý odkaz ;)
http://www.ceskatelevize.cz/specialy/hydepark/3.9.2012/

Jana K.
Jana K.
8 years ago

Nezlobte se, paní Valíková, cože jste řekla v pořadu nového a přínosného k tomuto tématu? Ještě jednou Vás prosím, nestavte se do role zástupkyně všech vyučujících češtiny…

matka syna
matka syna
8 years ago

paní Jano K.
máte ráda svou práci a své studenty? Neznám osobu, která by pro cizí studenty dělala to, co paní Valíková!

paní Valíková, moc Vám děkuji a NEDEJTE SE!

Radek Sárközi
8 years ago

Ten pořad byl celý dost tragický – za což nemohou ani tak pozvaní hosté jako především jeho moderátor!

Helena B.
Helena B.
8 years ago

paní Jano K. nevím, jestli se paní Valíková staví do role zástupkyně češtinářů a je mi to celkem jedno. Bylo by ale moc fajn, kdyby byli všichni češtináři takoví, jako je paní Valíková. Rozhodně by nebylo tolik studentů, kteří museli opakovat maturitní sloh. Mluvím z vlastní zkušenosti, můj syn psal včera opravnou slohovou práci a paní Valíková se mu přes prázdniny snažila do hlavy nacpat to, co mu tam nedala ani jedna profesorka češtiny na střední odborné škole, kde studoval. Doufám, že to dopadne dobře a konečně dostane kýžené maturitní vysvědčení. Za paní Valíkovou nemluví slova v uspěchaném a špatně… Více »

Veronika Valíková
Veronika Valíková
8 years ago

Pro Janu K.:

Stavěla jsem se do role velmi unavené češtinářky, která už takhle nechce učit. Na to mám právo, žiju v demokracii. Můžete jít do televize a říct pravý opak. Ale musíte se jim představit.

Pro pana S.:

No minimálně jsme tam viděli, že všichni zúčastnění pánové dávali od maturity ruce opryč. Legrační. Před rokem mluvili trošku jinak…
Že jsem se k těm slohům nedostala, to nebyla moje chyba. Snaha byla.

Krásný den všem. A džme palce podzimním maturantům.

Učitel ČJ
Učitel ČJ
8 years ago

Paní Valíková, rovněž Vám nedoporučuji, abyste se vyjadřovala za učitele češtiny. Pokud vím, nikdo Vám k tomu nedal žádný mandát. Je chvályhodné, že jste doučovala syna paní Heleny, to občas dělají i ostatní učitelé. Vaše vystoupení však bylo naprosto tragické. Prokázala jste, že o školství vůbec nic nevíte (podívejte se prosím znovu na ten záznam, jak odpovídáte na jednotlivé otázky…), ale hlavně to, že myslíte hlavně na sebe: Vy jste unavená tím, že musíte učit, připravovat žáky na maturitu (jen tak mimochodem si nedokážu představit, že by na gymnáziu studenti BREČELI, když by se museli učit, co je to futurismus… Více »

Lenka Dohnalová
Lenka Dohnalová
8 years ago

Pane učiteli ČJ,
už to tak na světě chodí, že si do televize anonymy nezvou. Taky netuším, co nazýváte oním mandátem. Paní Valíková se výrazně angažovala v kauze letošních maturit a je úplně jedno, jestli se Vám její názor líbí. Mohl jste konat taktéž, byť na opačném názorovém poli. Třeba by si Vás někdo všimnul a pozvali by do televize Vás :-) Lenka Dohnalová

Veronika Valíková
Veronika Valíková
8 years ago

Právě proto, aby mě někdo neobvinil, že mluvím za UČITELE ČJL obecně, mluvila jsem ZA SEBE, pane kolego. Studenti u nácviku didaktických testů možná nebrečeli a neblinkali doslova – ale v duchu určitě.

A já se do médií necpu – ale když mi někdo zavolá, přece mu nebouchnu telefonem. Pane kolego, jděte a obhajte maturity. Vysvětlete rodičům studentů, kteří neměli v textu téměř žádné pravopisné chyby, proč jejich dítě ze slohu propadlo.

Já bych to neuměla.

Radek Sárközi
8 years ago

Bohužel v pořadu nezazněla zásadní otázka, jak se MŠMT omluví (minimálně) těm studentům, které letos poškodil u maturit… Zvát do pořadu zástupce ZŠ bylo velmi nekoncepční.

Učitel ČJ
Učitel ČJ
8 years ago

Paní Valíková, nic ve zlém, ale opravdu se ještě jednou sama na ten záznam podívejte. Mluvila jste – hned v prvním vstupu – o „většině“ češtinářů, o „nás“, dále „my“, až „nás“ toho politici zbaví, takže jste se pasovala za mluvčí češtinářů. O tom, že studenti „brečeli a blinkali“ jste mluvila také. Vzhledem k tomu, že učíte na gymnáziu, tak se mi opravdu vůbec nechce věřit tomu, že byste se s Vašimi studenty vůbec nechtěla zabývat např. literární teorií… Tolik tedy k Vaší reakci. Znovu opakuji – svoje výtky jsem myslel v dobrém. Řídím se tím, že každý člověk by… Více »

Učitel ČJ
Učitel ČJ
8 years ago

oprava – za „blinkali“ patří ještě čárka – omlouvám se.

Veronika Valíková
Veronika Valíková
8 years ago

Pro učitele čj:
Tak jo. A já si to budu dělat dál. „My“ znamená „moji kolegové, se kterými o maturitách hovořím“. Přijďte si pohovořit a přesvěčte mě, že ty testy jsou kvalitní.

Přesvěčte o tom veřejnost a rodiče maturantů.

Pro pana S.:
Jo. Ale to by měla řešit ministerská komise. Konkrétně slohy pan Hausenblas. Já jsem jen obyčejná, subjektivní, vyčerpaná češtinářka.

Učitel ČJ
Učitel ČJ
8 years ago

Tak prosím příště řekněte např. „já a několik mých kolegů“, a ne „my“ a „většina češtinářů“.
Ono domýšlet si, co vlastně myslíte, může být pro diváka či čtenáře občas velmi náročné…

Radek Sárközi
8 years ago

Také vykřikování pana Klause, že ve školství je peněz dost, zůstalo bez adekvátní reakce…

Lenka Dohnalová
Lenka Dohnalová
8 years ago

Pane učiteli ČJ, těžko s Vámi diskutovat, když zůstáváte v anonymitě.Netuším, na jaké škole učíte, tedy z jakých zkušeností vyplývají Vaše názory. Pokud sledujete situaci od počátku, paní Valíková je jednatelkou VrMaŠe, v rámci něhož vznikla petice za navrácení slohů a organizace ústního zkoušení podepsalo poměrně velké množství učitelů češtiny (můžete si to zjistit na příslušných webových stránkách).Odtud plyne i zájem médií o její osobu. Od začátku se paní Valíková vyjadřovala především ke svému oboru, diskutovala o problémech státní maturity, analyzovala také didaktické testy. Nevím, zda toto všechno víte, a netuším, zda jste skutečně držel zadání státních maturit z ČJL… Více »

Lenka Dohnalová
Lenka Dohnalová
8 years ago

Sorry,vypadl mi kus řádku :-(
…a organizace ústního zkoušení zpět do škol.Podepsalo ji poměrně velké množství učitelů češtiny…

Eva Stárková
Eva Stárková
8 years ago

Připojím také svůj názor na pořad. Chápu, že p. prof. Valíková jiná témata než maturity, a to ještě z úzkého hlediska církevního gymnázia, příliš „nereflektuje“, což také na otázky moderátora upřímně uvedla. Spíše tedy nechápu, proč byla i nadále dotazována na pokles úrovně vzdělávání všeobecně a na další otázky, když bylo zřejmé, že tyto věci jsou mimo rámec jejího zájmu a znalostí. Paní Valíková vystupovala na straně odpůrců koncepce státní maturity, jejím protipólem byl p. náměstek Nantl, takže zastoupení stran bylo vcelku vyvážené. Pana Klause jsem vnímala jako experta na školství, nejen na gymnázia. Jako takový mluvil dobře a správně… Více »

Radek Sárközi
8 years ago

Pokud měla být půlka pořadu věnována ZŠ, měl moderátor zcela vyměnit hosty…

Harry
Harry
8 years ago

Paní Stárková, já se obávám, že někteří přemoudřelí gymnaziální učitelé tu kampaň nepochybně rozjedou. Ono totiž dle mého názoru bylo letos tolik křiku okolo slohovek právě proto, že je nedala spousta gymnazistů. Těch samých, kteří ještě před rokem prohlašovali, jak je ta státní maturita pro ně směšně lehká a mnohdy až nedůstojná …

Eva Stárková
Eva Stárková
8 years ago

pro Radka Sárköziho

Kdepak, pořad se jmenoval Do školy, a tedy nikoliv jen o maturitách – cituji z podtitulku a uvádím adresu na video záznam.
„Jaký bude nový školní rok? Stihne nový ministr změnit státní maturity? Na co se musí připravit základní školy? Jak se bude řešit nedostatek peněz ve školství? Jak vy vnímáte české školství a úroveň vzdělání, které nabízí?“
http://www.ceskaskola.cz/2012/09/hyde-park-ct24-do-skoly.html

Pro Harryho
Máte pravdu, může to tak dopadnout. Ale já nějak chci doufat, že zdravý rozum už musí začít vítězit. Pro dobro školáků, učitelů a nás všech.

Lenka Dohnalová
Lenka Dohnalová
8 years ago

Pro paní Stárkovou a pana Harryho: Ano, byl to speciál o českém školství (zvláště kometáře v první třetině programu se zabývaly ZŠ), ovšem většina otázek v debatě se opravdu točila kolem maturit. Je to zcela přirozené, neboť – jak víme- letošní maturity neproběhly zrovna hladce. Myslím si, že současný vývoj a postoj MŠMT tomuto názoru dává za pravdu. K arogantnímu přezírání základního školství nejmenší důvody. Ale je zcela přirozené, že se vyjadřuji k problému maturit. Je to má práce. A letos to bylo především o maturitách.K Vašim problémům bych si nedovolila se vyjadřovat, protože vím, že do nich nemám vhled.… Více »

Lenka Dohnalová
Lenka Dohnalová
8 years ago

Oprava:
K arogantnímu přezírání základního školství nemám nejmenší důvody…

Jana K.
Jana K.
8 years ago

Paní Dohnalové: „ Pokud sledujete situaci od počátku, paní Valíková je jednatelkou VrMaŠe, v rámci něhož vznikla petice za navrácení slohů a organizace ústního zkoušení podepsalo poměrně velké množství učitelů češtiny (můžete si to zjistit na příslušných webových stránkách).Odtud plyne i zájem médií o její osobu.“ Obávám se, že odtud úplně zájem médií neplyne…Bohužel praxe současných novinářů je ne zcela profesionální (mírně řečeno), nehledají někoho, kdo má opravdu co říci, jen někoho, kdo jim tím „telefonem nebouchne“ a je aktuálně na seznamu relativně nedávno oslovovaných, navíc se jeho postoj hodí do domnělé momentální nálady údajně většiny diváků – skoro by… Více »

Veronika Valíková
Veronika Valíková
8 years ago

Pro paní Janu K.: Není na světě člověk ten….maturanti prošli slušně, něco tedy zřejmě učím. Třeba světovou literaturu, praktický jazyk a stylistiku (sama píšu) a vše ostatní, co je na SŠ důležité. Metody kritického myšlení pana H. ne, jeho semináře neznám a v dohledné době se do nich nechystám. Ale kriticky myslet bychom měli všichni, domnívám se. A přemýšlet o tom, kolik teorie patří do učiva SŠ, konkrétně do maturitních testů, asi také. Otázka udivená: Proč bych měla médiím bouchat telefonem? A pobavená: Znáte pojem AUTOSTYLIZACE? IRONIE? NADSÁZKA? Doporučuji nějaký slovník literární teorie. A končím. Musím se teoreticky připravovat na… Více »

Radek Sárközi
8 years ago

Doufám, že paní Valíková své studenty učí minimálně to, aby se pod své názory podepisovali…

Radek Sárközi
8 years ago

Na kurzy kritického myšlení si ale zajděte – jsou skvělé – název ovšem trochu klame: http://www.kritickemysleni.cz

Lenka Dohnalová
Lenka Dohnalová
8 years ago

Pro paní Janu V.: Nezlobte se, ale už mi debata nepřipadá smysluplná. Vy se obáváte, že zájem médií o paní Valíkovou neplyne z její angažovanosti ve VrMaŠi, žádné důkazy však nepředkládáte. Mohly bychom se dohadovat, kolik učitelů ČJL paní Valíková názorově zastupuje, mohly bychom vzpomínat, jaké názorové proudy měly prostor v médiích před spuštěním státní maturity…Nikam to nevede. Pokud jste češtinářka, má smysl debatovat o konkrétních profesních problémech. Proč máme, či nemáme výhrady ke státní maturitě a k současné koncepci pojetí našeho předmětu. Teprve z této analýzy mohou vyplynout smysluplné debaty o názorových rozdílech a mohou se i hledat cesty… Více »

Učitel ČJ
Učitel ČJ
8 years ago

Vidím, že je důležité mít „ty správné názory“, a je potom jedno, jak je ve skutečnosti prezentuji či zda mám alespoň nějaký obecný přehled o situaci ve školství a názor na různé problémy v této oblasti.
Já jsem se nevyjadřoval ke státním maturitám ani k testům, ale ke způsobu prezentace pí Valíkové (a myslím, že jsme si to vyjasnili).
Oddechl jsem si, když ji nakonec vysvětlila autostylizací, ironií a nadsázkou. U ostatních jde o výstup „nešťastný“ či o chybu moderátora.
Dalšího komentáře netřeba.

Dagmar Daňková
Dagmar Daňková
8 years ago

Prosím, které jsou „ty správné názory“, pane kolego? Bývalý dlouholetý ředitel Cermatu Zelený dostával v médiích prostoru habaděj (nemohu tedy říci, že by jeho vystoupení u veřejnosti nějak extra bodovala ;-) ), náměstek ministra školství projekt státních maturit rovněž stále spíše hájí… a kolegyně Valíková se zase dlouhodobě profiluje jako kritik celého tohoto projektu, a momentálně především centrálního hodnocení písemných prací z češtiny. Je pochopitelné, že ji novináři oslovují, ono totiž těch kantorů, kteří mají odvahu vystoupit z anonymity a vykročit s otevřeným hledím do ostré veřejné debaty je stále po čertech málo. Kolegyni Valíkové z celého srdce fandím, i… Více »

Dagmar Daňková
Dagmar Daňková
8 years ago

Za chybějící čárku se omlouvám :-).

Jana K.
Jana K.
8 years ago

Pro paní Valíkovou: Vážená paní Valíková, neupírám Vám, že jste jistě (i přes obraz, jaký si děláte) dobrá kantorka, máte snahu dělat něco pro studenty, chvályhodné mimoškolní aktivity, odvaha se Vám také nedá upřít. Avšak právě proto, že se snažím kriticky myslet, vidím, že na obrazovkách se objevují v drtivé většině názory na maturity z ČJL jen negativní (asi proto, že jsou tam stále titíž hosté) a že i Vy se prezentujete tak, jako byste mluvila za všechny češtináře…To mi vadí. Avšak to zde již bylo několikrát zmíněno (díky např. i za komentář Učitele ČJ) Jak říkáte, učíte „třeba světovou… Více »

Eva Stárková
Eva Stárková
8 years ago

Učitelé, kteří nesouhlasí s televizními vystoupeními prof. Valíkové, by se neměli vyjadřovat zde, na stránkách EDuinu , protože je přece z mnoha případů vidět, že zde jsou vítány pouze myšlenky jejich vůdčích představitelů. Pište své názory přímo do http://www.ceskatelevize, tam najdete sekce Vše o ČT nebo Lidé, kde lze dohledat jednotlivé šéfredaktory nebo nechat dotaz či zprávu. Bude to objektivnější a snad účinnější než se zde dohadovat…

Helena
Helena
8 years ago

Milí páni učitelé, pokud byste dobře děti naučili jak psát sloh dle požadavků Cermatu – vše potřebné k výuce jste dostali, nemuselo toto vzniknout. Pokud byl student ,,blbý´´ – neměli jste ho k maturitě pouštět. Každý , který byl k maturitě připuštěn, měl jen ty schopnosti, které jste ho naučili. Mně z toho tedy vychází, že s Cermatem to není fajn, ale hlavní chyba je na Vaší straně – špatně jste studenty na novou maturitu připravili. Student totiž vždy předvedene jen to, co ho dobrý kantor naučil. Takže buďte rádi, že se afekt veřejnosti obrátil proti Cermatu a ne proti… Více »

Radek Sárközi
8 years ago

Sám nový ředitel CERMAT v rozhovoru říká, že 20 až 40 hodnotitelů nepracovalo dobře, a proto v podzimním termínu už tito lidé slohy hodnotit nebudou…

Helena
Helena
8 years ago

Ještě dovětek:
pokud máte pocit malých platů a nízké prestiže, neváhejte a dejte státním institucím vale – v soukromé sféře se můžete realizovat za lepších podmínek. Je plno učitelů bez místa a rádi vás nahradí.

Eva Stárková
Eva Stárková
8 years ago

„… se afekt veřejnosti obrátil proti Cermatu“ Paní Heleno, mýlíte se v mnoha věcech. Dobrý učitel chce školu, která funguje a má výsledky. Proto se jich velmi mnoho ozývá proti paušalizaci názorů p. Valíkové, která vrhá na střední školy a státní maturitu obecně špatné světlo, ačkoli by se mělo rozlišovat. A rozhodně nejsou na vině za všechny ty rozjitřené emoce jen chyby v maturitách. Ano, ať jsou na školách jen dobří učitelé. Ale jak je chcete najít a jak zařídit, aby ti špatní odešli? Tím, že se zase vrátí maturita na školy? To je přesně špatně!! Navíc je to spíše… Více »

El
El
8 years ago

Souhlas s paní Stárkovou. Paní Helena sice zjednodušuje některé aspekty, přece jen ale vidím jistý posun v tom, když rodič začne přemýšlet nad tím, že výrazný podíl na neúspěchu jejich dítěte při státní maturitě může mít nekvalitní výuka na SŠ, resp. výuka zanedbávající stylistiku. (Že těch příčin neúspěchu může být podstatně více, je bez diskuse.)
Je zajímavé, že si toho nevšimli také novináři nebo členové maturitní komise…

Pavel Holásek
Pavel Holásek
8 years ago

K vystoupení paní Valíkové: Ano, média nepřipravují své pořady příliš důkladně, ale vezmou zavděk tím, co se jim snadno nabízí. Stačí, aby se člověk několikrát veřejně vyjádřil a už se veze na spirále mediálního zájmu. ALE: nikdo z češtnářů s jinými názory přece není nucen mlčet; má-li co říct, nechť se začne ozývat a jistě si časem svou platformu najde. V takovém pořadu nelze než vystupovat zkratkovitě a jednostranně, nelze měřit vystoupením tím, jaké bylo celkově, ale tím, co se vůbec podařilo říct. Bohužel. A v tomhle ohledu vystoupení paní Valíkové oceňuju. Helena: To určitě; Cermat si vycucá z prstu… Více »

matka syna
matka syna
8 years ago

Paní Evo Stárková, já si moc vážím všech učitelů, hlavně těch, kterým na jejich studentech záleží a nejvíc těch, kteří se postaví i za studenty cizí. Paní Valíková to udělala, udělala to veřejně a postavila se za pokusné, slušně studující studenty ,,neprávem“ propadlé z PP. To, že PP zadání byla špatně, hodnocení bylo špatně …hodnotitelé (někteří) byli špatní – Radek Sárközi 06. 09 .2012 v 08:50 Sám nový ředitel CERMAT v rozhovoru říká, že 20 až 40 hodnotitelů nepracovalo dobře, a proto v podzimním termínu už tito lidé slohy hodnotit nebudou… .. a ano, i někteří studenti byli připravení špatně-… Více »

matka syna
matka syna
8 years ago

.. neměla jsem nadepisovat komentář pro paní Evu Stárkovou, je to myšleno spíše všem ;)

Helena
Helena
8 years ago

Děkuji hlavně panu Holáskovi, to jsem chtěla slyšet – neučíte studenty pro zkoušky a zejména ne pro ty nekvalitní. Kde byli všichni učitelé, když se jednalo o zavedení nové maturity dle taktovky Cermatu, proč si nechali vzít hodnocení vlastních studentů a tím nepřímo získat ,,hodnocení své práce´´ v kontexu fiaska testů? Proč neprotestovali nad zavedením nového stylu během čtyřletého cyklu studia? Proč se nezasadili o zavedení nové koncepce jen pro studenty nastupující do prvních ročníků? Syn psal na průmyslovce +/- 7x sloh – všechny ve čtvrtletí před maturitou – jinak celé 4 roky nic. Druhý syn byl na gymnáziu –… Více »

Helena
Helena
8 years ago

Omlouvám se za vložení komentáře – patřil do jiné diskuse na těchto stránkách.

Helena
Helena
8 years ago

Ne, vložila jsem dobře – jen dělám souběžně dvě věci a už jsem se do toho zapletla.