Inkluze ano, či ne. Začala celospolečenská diskuse

Co přinesl týden  12. 1. – 18.1. 2015

Témata týdne: Josef Kvasničák, učitel z Gymnázia Jana Keplera, píše o tom, jak by vypadala škola, kdyby se děti více věnovaly místo reprodukci znalostí nápadům na rozvoj města či literárním příběhům (HN). Školský výbor sněmovny odmítl návrh ministerstva na eliminaci domácího vzdělávání, odmítl i registr učitelů (Týden). Větší pravomoci pro školské rady navrhuje do novely školského zákona TOP 09 (Deník Referendum). Petr Fiala (ODS) se postavil proti tomu, že MŠMT odmítlo podpořit projekt CTYOnline, argument, že by šlo o podporu nerovnosti ve vzdělávání, považuje za „socialistický“ (Parlamentní listy). Podle průzkumu ČT v Ostravě podstatně ubylo záškoláctví, nicméně situace se liší dle jednotlivých škol (ČT). Na městské zakázky v Kadani dosáhnou jen ti, kteří zaměstnají absolventy (iDNES.cz).

Výrok týdne:

„Prezident vědomě odmítá představu, že součástí výchovy je i výchova k pomoci silnějších slabším, schopnějších potřebným. (…) Cítí se prostě být prezidentem deseti milionů sobců, kteří kromě „urvi pro sebe, co můžeš“, k jiným hodnotám být vedeni nemají – oni sami, ani jejich děti.“ Předseda Výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu PSP ČR Jiří Zlatuška v reakci na výrok Miloše Zemana o inkluzivním vzdělávání

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

Inspirace z (a do) praxe

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • Kulatý stůl SKAV ke speciálním vzdělávacím potřebám a jejich rozpoznávání. 22. 1. od 10:00, ZŠ Vodičkova, Praha.
  • Rodiče za inkluzi. Vzniká nová aliance, představena bude na tiskové konferenci 27. 1. od 12:00 v Era světě, Jungmannovo nám. 767, Praha.
Beduin každý týden odebírá zdarma 6 493 lidí, kterým záleží na českém vzdělávání a chtějí jeho změnu k lepšímu. Podpořte jeho vydávání svým darem a přidejte se mezi aktivní občany, kteří si uvědomují, že vzdělávání je důležité téma.

Připojit se s



Odebírat komentáře
Upozorňovat mě na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments