Tisková zpráva: Bezpečí dětí ve škole záleží na tom, jak spolu vycházejí učitelé ve sborovně

Podívejte se na tříminutové video shrnující, jak vzniká bezpečné prostředí ve škole a nakolik ho mohou a nemohou ovlivnit rodiče dítěte.

Praha, 7. prosince – Časté jsou stížnosti učitelů, že rodiny zanedbávají výchovu, a proto je pro učitele obtížné zajistit ve školách bezpečné prostředí. Diskutující na kulatém stole upozornili, že bezpečné prostředí pro děti úzce souvisí se vztahy ve sborovně a rodina nemůže připravit dítě na existenci v kolektivu vrstevníků.

V debatě na kulatém stole SKAV a EDUin na téma Co přispěje k bezpečnému klimatu na školách pojmenovala Lucie Hermánková z projektu Minimalizace šikany hlavní pravidla, jak vzniká bezpečné prostředí ve škole, které je základní podmínkou dobrého učení.

  • Bezpečné klima ve třídě velmi souvisí s bezpečným klimatem v celé škole.
  • Bezpečné klima se tvoří seshora. Máme zkušenosti, že pokud měl učitel ve své třídě problémy, souviselo to s tím, že nebyly úplně dobré vztahy i ve sborovně.
  • Rizika v tomto směru rostou, přináší je doba, ale zároveň stoupá poučenost pedagogických sborů a přibývá škol, které cíleně pracují s bezpečným klimatem.
  • Bezpečí se nedá zajistit jinak, než vztahovými pravidly ve třídách i ve sborovnách a není to jednorázová akce, ale dlouhodobá práce.
  • Děti jsou nějak vychované z rodin, ale rodič, i kdyby sebevíc chtěl, není schopen dítě připravit na to, jak bude fungovat ve vrstevnické skupině.
  • Když dítě neumí vztahová pravidla, neznamená to, že selhala rodina.

 

Přidat komentář

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozorňovat mě na