Tisková zpráva: Extra třída ukazuje, v čem neformální vzdělávání nabízí dětem víc než běžné školní vyučování

Podívejte se, co říkají náctiletí o tom, proč jsou pro ně důležité školní projekty.

Praha, 28. července 2016 –  Podívejte se na sedm videí, kde žáci základních škol vysvětlují, proč jsou pro ně důležité školní projekty a co se při nich naučí. Přečíst si můžete i závěrečnou zprávu z dotazníkového šetření k projektu Extra třída.

„Naučili jsme se, že i naše sny se můžou zrealizovat. I do budoucna víme, že co si budeme přát, nemusíme zahazovat i když se to třeba někomu nelíbí. A můžeme to zkoušet znova a znova u někoho jinýho,“  říká na videu jedna z účastnic projektu Extra třídy v Dolním Žandově, kde deváťáci připravili pro obec malý filmový festival. Jak vyplývá ze závěrečné zprávy projektu, právě dovednosti, které přesahují běžnou školní práci, oceňovali žáci nejvíce.

Na otázku „Co jste se naučili?“, žáci odpovídali: spolupracovat (25%), komunikovat (10%), organizovat (8%), IT dovednosti (9%), prezentovat před veřejností (7,5 %), finanční gramotnost (3,4 %).

Knihovnu všech 46 letošních projektů Extra třídy si prohlédněte ZDE.

1

Celou závěrečnou zprávu  najdete ZDE.

Podívejte se i na videa o starších projektech ve Frýdlantu, Dolním Žandově, Chomutově, Petroupimi, Deblíně, Opočně.

Co říkají žáci o tom, co jim přinesla práce na Extra třídě:

„Naučila jsem se, jak spolupracovat spolužáky – museli jsme se umět domluvit na důležitých věcech, které náš projekt později nějakým způsobem ovlivnily. Dále jsem se naučila, jak vyjádřit a prosadit svůj názor, jak zajistit propagaci… Celkově mohu říci, že mi tento projekt dal spousty zkušeností, které do budoucna budu potřebovat, za což jsem vděčná.“

„Komunikovat s lidmi ve velkých firmách po internetu. Stát si za svým názorem, mluvit před třídou. Už z toho nemám takový strach.“

„Myslím si, že díky tomu vím, že i když jsem jen dítě, můžu se zapojovat do různých věcí.“

„Nejradši si dělám vše sám, protože pouze tehdy to budu mít podle mých představ, ale tento projekt mi ukázal, že i ve spolupráci s někým se něco může podařit. Užil jsem si to, troufám si říci, že to i naší třídu sblížilo. Je to užitečná věc do života.“

„Naučila jsem se, že přírodopis nemusí být nudný předmět.“

„Vnímat okolní svět, nebrat si tolik špatné názory ostatních a cenit si těch dobrých.“

„Více pomáhat a  naučila jsem se být zodpovědná.“

Iva Tahová, koordinátorka projektu Extra třída, řekla: „Jako v uplynulých letech i letos připravujeme krátká videa. Tentokrát ale nebudou  o nejzajímavějších projektech jako loni a předloni, ale o zajímavých příbězích žáků, kteří se do Extra třídy zapojili. Chceme jejich prostřednictvím ukázat, jak různé zájmové aktivity nad rámec běžné školní výuky mohou mladého člověka nasměrovat k budoucí profesi. První z nich publikujeme během srpna.“

Přidat komentář

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozorňovat mě na