Tisková zpráva: Jak pozná učitel žáka, kterého učení baví

Podívejte se na dvě krátká videa o tom, co mohou školy udělat, aby děti neztrácely chuť k práci a učení.

Praha, 29. září 2016 – Ve dvou krátkých videích pojmenovávají účastníci debaty podle jakých vnějších znaků lze rozeznat školu, kde dítě neztratí motivaci k práci, a jak učitel pozná dítě, které má vnitřní motivaci učit se a poznávat.

V debatě na kulatém stole SKAV a EDUin na téma Jak dlouho se těší prvňáček do školy, pojmenovala Soňa Rýdl, lektorka programu Respektovat a být respektován, základní znaky zaujatého a vnitřně motivovaného dítěte.

  • Je hluboce ponořené do svého úkolu.
  • Projevuje emoce a pocity, radost, překvapení, nadšení z toho, že něco pochopilo.
  • Klade otázky k tématu a dovede říct, že něčemu nerozumí.
  • Vnímá vlastní chybu jako impulz k tomu, udělat tu věc jinak.
  • Pouští se i do náročnějších úkolů, vynakládá velkou snahu na překonávání překážek.
  • Nepotřebuje žádnou odměnu či pochvalu, dělá věci proto, že mu dávají smysl.

Na tříminutové video Jak poznám dítě, které baví práce ve škole se můžete podívat ZDE.

 

Patnáctiminutové video Jak poznám školu, která umí motivovat dítě k práci najdete ZDE.

Tomáš Feřtek,  odborný konzultant EDUin, řekl: „Překvapilo mě, jak často se v odborné debatě a v příspěvcích žáků objevovala zmínka o srovnávání a shazování ze strany učitelů. Na to jsou jak malí školáci, tak ti náctiletí zjevně velmi citliví. Obecně platí, že na prvním stupni se vztah k učení rovná vztahu k učitelce či učiteli, na druhém stupni pak hodně závisí na školní atmosféře, vztazích ve třídě a respektu učitelů k osobnosti dítěte.“

Odebírat komentáře
Upozorňovat mě na
guest
1 Komentář
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiri Vancura
Jiri Vancura
4 years ago

Děkuji za tento příspěvek, na celý záznam bych se nedíval, ale toto mě zaujalo. Skvělý nápad!