Tisková zpráva: Učitelka Jana Jelínková – Z reklamky zpátky za katedru

15. 5. 2014
EDUin
Bez-nazvu-41

Kampaň „Chci učit“ přináší další portrét zajímavé osobnosti. Učitelka prvního stupně Jana Jelínková v něm hovoří o své kariérní dráze a důvodech, proč se vrátila k učení.

Praha 15. května – V českých školách učí řada výborných učitelů, které postupně představuje kampaň „Chci učit“ společnosti EDUin. V dalším videoportrétu ukazuje osobnost učitelky Jany Jelínkové z více stran, nejen té pedagogické. Zpěvačka kapely Sto zvířat si vyzkoušela i působení v reklamní agentuře, ale nakonec se vrátila k práci, která jí dává největší smysl – učení dětí.

Příběh Jany Jelínkové je dalším z řady, které vyvracejí zažitou představu, že učit chodí jen ti, kdo by se jinde neuživili. Po patnácti letech učení na prvním stupni se Jelínková rozhodla pro kariérní obrat, který úspěšně provedla. Po nějaké době však zjistila, že učení jí dává daleko větší smysl než práce v reklamě. A to i přesto, že si ve škole přijde na podstatně méně peněz.

Jelínková je také příkladem učitelky, která do třídy přináší zkušenost ze světa mimo školu. Jako zpěvačka dokáže pracovat s publikem a díky tomu i lépe motivovat žáky a přitáhnout jejich pozornost k obsahu výuky. Takový učitel je pro děti inspirací a ne jen nudnou autoritou. Seberealizace mimo školu také představuje zdroj, ze kterého může čerpat energii a předejít možnému vyhoření.

Jelínkovou ve dvojroli učitelky a zároveň zpěvačky skupiny Sto zvířat ukazuje krátký videomedailon, jehož součástí je ukázka z klipu k písni „Ty vole, na základní škole“.

Podívejte se na videomedailon Jany Jelínkové, delší verze bude zveřejněna ZDE.

Jana Jelínková, učitelka na Základní škole Tusarova v Praze, řekla: „Já jsem asi po patnácti letech ve škole měla pocit, že už potřebuju něco jiného. Tak jsem pracovala v té reklamní agentuře, pak jsem byla tři roky na mateřské. Potom jsem se vrátila do reklamní agentury a rychle jsem hledala cestičku, kudy bych se vrátila zpátky do školy. V reklamních agenturách lítají strašné peníze, ale jde tam jen o to, jestli je headline víc vpravo nebo vlevo.“

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.
 

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články