Historie EDUinu

EDUin za prvních 10 let své existence realizoval řadu projektů či iniciativ. Některé se nám podařilo transformovat do nové podoby, některé již skončily a některé jsme předali partnerům.  

Setkání neziskovek

Otevřené vzdělávání je příležitostí, jak zpřístupnit vzdělávací obsah všem bez rozdílu. Podpořili jsme tento fenomén spojený s internetem a novými technologiemi a www.otevrenevzdelavani.cz od podzimu 2019 předali Katedře informačních studií a knihovnictví Masarykovy univerzity.

Nejnovější články o otevřeném vzdělávání

Pořad Vši ve škole vysílal ve školním roce 2014/2015 Stream.cz a dodnes je k dispozici na Televizi Seznam. Každá ze čtyřminutových epizod se věnuje jednomu tématu a nabízí návod, co lze ve škole a při vyučování zlepšit a jak to udělat.

Seriál vznikl za dramaturgického vedení a spolupráce se Stream.cz (šéfproducent Lukáš Záhoř), jako moderátoři ho provázeli učitelé Vítek Březka a Ivana Málková, režisérem a kameramanem byl Jiří Novotný, scénáře připravil tým: Tomáš Feřtek, Tamara Kováčová, Vítek Březka.

vsiveskole

Projekt certifikace určený školám a rodičům vznikl ve spolupráci s reklamní agenturou Yinachi. Jeho smyslem je podpořit rozvoj skutečné spolupráce a komunikace škol s rodiči svých žáků. EDUin vytvořil a uděloval školám splňujícím určitá kritéria značku Rodiče vítáni a motivoval je k další spolupráci s otevíráním škol (nejen) rodičům. Projekt převzala v srpnu 2020 do správy společnost Wolters Kluwer a. s.

Program Extra třída vznikl pro všechny školy v České republice. Žáci 7. až 9. tříd usilovali o grant na vytvoření a realizaci vlastního projektu, který obohatil život místní komunity. Žáci projekt vytvořili, naplánovali a za pomoci svého učitele zrealizovali. Program vytvořil vlastní zcela originální propracovanou metodiku. Od srpna 2020 Extra třídu převzalo školské zařízení pro environmentální vzdělávání Lipka.

Extra třída

Kampaň Česko mluví o vzdělávání probíhala od ledna do června 2013 a jejím smyslem bylo podpořit zpřesnění cílů vzdělávání v České republice a stabilizovat vzdělávací politiku tak, aby se neměnila s každým novým ministrem či ministryní školství.

Proběhly různé kulaté stoly, workshopy, open akce atd. určené veřejnosti, odborníkům, vzdělavatelům i politikům. Výstupem kampaně byla reálná doporučení vhodných opatření komunikovaná s politiky a MŠMT. Původní web Ceskomluvi.cz je nyní přesměrovaný do archivu textů na eduin.cz.

Česko mluví o vzdělávání

Projekt Města vzdělávání měl zlepšit kvalitu vzdělávání v regionech. Pomáhali jsme představitelům měst a obcí zpřesnit priority v oblasti vzdělávání a najít vhodné strategie, jak je postupně naplňovat. Původní web už není aktuální. Transformovali jsme ho do nabídky Klubu zřizovatelů, ve kterém v práci s městy a obcemi pokračujeme.

Soutěž školních webů sCOOL web byla určena pro základní a střední školy především proto, aby jim nabídla návod, jak rozvíjet školní webové stránky.  Soutěž probíhala podle odborníky sestavených pravidel dobrého školního webu.

Projekt Veriod (zkratka verifikační odznak) byl v roce 2014 spuštěn jako společný projekt organizací EDUin, Gameleon a Navreme Boheme. Jedná se o platformu pro vydávání a sbírání digitálních verifikačních odznaků, které fungují jako potvrzení, univerzální způsob, jak poznat, doložit, zaznamenat a sdílet životní úspěchy – a to mezi jednotlivci nebo mezi organizací a jejími klienty, mezi spolupracovníky či partnery.

Portál DVPP.info mapuje nabídku vzdělavatelů. Unikátní je tím, že shromažďuje vzdělávací nabídku na jednom místě. Pedagogové mají možnost vyhledávat akce dle vlastního zaměření. Od ledna 2020 provozuje Wolters Kluwer ČR, a. s.

Pracovní portál zaměřený na vzdělávací oblast, vyvinul EDUin ve spolupráci s řediteli škol a učiteli. Od května 2018 EDUjob provozuje redakce školství Wolters Kluwer ČR, a. s.

edujob.cz

Aplikace Co umím byla vytvořená pro děti, jejich rodiče a učitele, určená ke sledování rozvoje dovedností dítěte. Na vzniku se konzultačně podílel i pozdější správce aplikace Centrum kompetencí, z. s, který od EDUinu web převzal, ale po několika měsících jeho provoz ukončil. Hlavním prvkem aplikace bylo portfolio, do kterého si dítě ukládalo “důkazy”o svých výkonech ze všech oblastí, tedy ze školního i z mimoškolního prostředí.