Rok po zahájení kampaně Česko mluví o vzdělávání chystá EDUin balíček pro ministra

8400710392_9f893b9a7f_z

Před rokem odstartovala půlroční kampaň Česko mluví o vzdělávání, která spolu s odborníky a veřejností zkoumala, k čemu máme vzdělávání a jaké cíle si máme klást.

Praha 21. ledna – Připomínáme výročí kampaně, která se pokusila oživit zájem veřejnosti o vzdělávání a nasměrovat debatu od každodenních témat, jako je testování, státní maturita či nedostatek míst ve školkách, k obecnějším otázkám po smyslu a cílech vzdělávání v moderní společnosti. EDUin připravuje projekty navazující na výsledky kampaně a také webový balíček, který shrne její průběh i témata a nabídne je pro inspiraci veřejnosti i novému ministrovi školství.

17. ledna 2013 začala kampaň velkou akcí nazvanou Audit vzdělávání.  Akci si můžete připomenout prostřednictvím videa, kde osobnosti z řad pedagogů, podnikatelů, úředníků a pracovníků nevládních organizací vysvětlují, čím vzdělávání a školy přispěly k jejich úspěchu v profesním i osobním životě.

pro odkaz na video z Auditu vzdělávání klikněte na obrázek
klikněte pro odkaz na video z Auditu vzdělávání 

Na základě výsledků a hlavních myšlenek kampaně EDUin pracuje na těchto projektech:

  • Chciucit.cz – webový portál propagující kvalitní učitelskou práci a představující zajímavé osobnosti z řad pedagogů.
  • Veriod.cz – portál umožňující jednotlivci i organizaci udělit dospělému či dítěti „odznak“ za dovednost či projevenou schopnost. Jeho smyslem je propagace neformálního vzdělávání.
  • Co umim.cz – digitální portfolio umožňující každému shromaždovat doklady o tom, co se naučil.  Chce ukázat, že i mimo školu se můžeme naučit mnoho pro život důležitých věcí.
  • Města vzdělávání – pilotní projekt umožňující vznik místních koncepcí vzdělávání. Probíhá ve Svitavách, Žďáru nad Sázavou, Dvoře Králové nad Labem a Kutné Hoře.
  • Česko podporuje vzdělávání – webový portál, který dá každému, kdo se chce podílet na zlepšení vzdělávání u nás, jednoduchý návod, jak na to.

Internetový balíček se závěry kampaně bude obsahovat shrnutí jednotlivých diskusí, přehled všech akcí v rámci kampaně, odkazy na newslettery, články a videa z kampaně i závěry s návrhy opatření, které by mohlo realizovat ministerstvo školství. To už pracovalo s těmito závěry při přípravě Strategie rozvoje vzdělávání do roku 2020. Balíček pro ministra, který doručíme po jeho jmenování do úřadu, bude na webu dostupný i všem zájemcům z řad veřejnosti.

Zdeněk Slejška, ředitel  EDUin, řekl: „Pro nás byly závěry kampaně důležitým impulsem pro další činnost. Rozhodli jsme se popularizovat učitelskou profesi, hledat propojení mezi formálním a neformálním vzděláváním, podporovat inkluzi a hledat cesty, jak posilovat školy hlavního vzdělávacího proudu ve schopnosti vzdělávat co nejširší spektrum žáků. Doufáme, že souhrn z debaty podobně inspiruje i ministerstvo školství při přípravě vzdělávací politiky pro příští čtyři roky.“

Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook

Přidat komentář

Zahajte diskuzi!

Upozorňovat mě na
avatar

wpDiscuz