Debata s oponenty: Nesouhlasíte s tím, co tu píšeme?

EDUP_n

Přijďte nám vysvětlit své názory. Toto úterý diskutujeme o tom, jestli dřív byla škola lepší.

Diskuse s oponenty
Každé čtvrté úterý v měsíci od 17 do 19 hodin.

Nabízíme prostor pro ty, kteří nesouhlasí s tím, kam a kudy dnešní vzdělávání směřuje. Naší snahou je kultivovat diskusní prostředí a hledat průniky názorů a postojů, které nám pomohou nalézt společná řešení.

Poprvé se setkáme v úterý 24. března a budeme diskutovat o tom zda vede cesta zpátky. Hodně lidí si myslí, že vzdělávání dřív bylo kvalitnější. Je to tak? A má smysl se v některých oblastech vracet? Je něco, co se z dnešního pohledu dříve osvědčilo a dnes to děláme hůř? Diskusi povede Tomáš Feřtek.

Kde? Staroměstské náměstí 1/4, Staré Město, 110 00 Praha-Praha 1, Česká republika

Více informací ZDE.

Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook

Přidat komentář

27 komentářů k "Debata s oponenty: Nesouhlasíte s tím, co tu píšeme?"

Upozorňovat mě na
avatar

Seřadit dle:   nejnovějších | nejstarších | nejoblíbenějších
l.snirch
l.snirch
1 year 5 months ago
Kromě mateřské školky budou moci rodiče dítě poslat také do přípravné třídy základní školy a existovat bude i možnost individuálního vzdělávání dítěte. V takovém případě ale bude muset zástupce dítěte řediteli mateřské školky, do niž by mělo nastoupit, doložit důvody pro individuální vzdělávání dítěte, seznam učebních pomůcek, které pro výuku budou používány i to, že osoba, která se o to bude starat, má alespoň střední vzdělání s maturitou. Ve školním roce 2013/2014 se v mateřských školách vzdělávalo 111 tisíc pětiletých dětí, což je 90 procent populačního ročníku. Do mateřské školky nešlo přes 11 400 pětiletých dětí. Zhruba tolika dětí by… Více »
vittta
vittta
1 year 5 months ago

Bolševizace školství….
Bez těch úderných označení by dnešní politici, pseudopolitici a osvícenci byli úplně v…čudu.
Co by asi řekli, na tak blbý nápad?
A co asi budou rodiče ukazovat a komu?
Asi že mají doma pastelky a plastové hodiny, mýdlo a ručník, kontrolovat to bude komis, placená z fondů EU….

l.snirch
l.snirch
1 year 5 months ago
Ministr bohužel zatím nespecifikoval, komu a co budou rodiče ukazovat. Je pomůckou selský (tedy zdravý) rozum proto, abych mohl vychovávat a připravovat na vzdělávání vlastní dítě zdarma a bez toho, že stát do toho musí nalít stovky milionů (viz zpráva)? 400 milionů navíc ročně jen proto, abych odebral z výchovy z rodin jejich děti, kteří se chtějí o své děti sami starat. Kdyby to nebylo k pláči, byla by to docela sranda. Jak to pane Kartousi po dnešku jako zastánce povinného předškolního vzdělávání vidíte? Máte ode mě téma, s čím s Eduinem silně nesouhlasím (pokud je to názor Eduinu a… Více »
vittta
vittta
1 year 5 months ago
Pane Snirchu, tyhle diskuze jsou stejně na..draka. „ONI“ si tam připraví různé podklady, které není v podstatě nikdo schopen krátce napadnout. A když, tak mu jednoduše seberou slovo (jsou tu ještě další, přičemž často právě „ti další“ diskutujícího umlčí, že tam není sám) nebo ho budou ignorovat, či úplně změní v reakci téma. Kdo se nechá doslova „načapat“ na takovou diskuzi, bývá využit jako užitečný idiot, to by nás (odpůrců) tam muselo být víc a museli bychom mít připravené konkrétní otázky a odpovědi na jejich předpokládané argumenty, při čemž bychom si rozdělili role podle toho, v čem je každý jeden… Více »
vittta
vittta
1 year 5 months ago
To se nedá vyloučit, ale je mi tedy divné, proč-když vznesu konkrétní dotaz tady- nedostanu odpověď? Já jsem z celé té slavné inkluze dost zmatený. Píší sem třeba rodiče postižených dětí, horujících pro inkluzi. Ale svoje děti v běžných ZŠ přitom mají. Co tedy vlastně chtějí? Nebo jsem se dostal skrze pana Šteffla k „Manifestu 15“ kde se v bodě 3 píše: „Děti jsou taky lidi. Všechny děti a studenty musíme respektovat jako lidské bytosti, které mají základní lidská práva a povinnosti. To znamená, že musí mít právo aktivně ovlivňovat záležitosti týkající se jejich vzdělávání včetně toho, jak je řízena… Více »
l.snirch
l.snirch
1 year 5 months ago
Můj názor je, že EDUIN je jediná platforma o školství, kterou znám, kde má smysl diskutovat (Česká škola to bohužel není – tam je věcná diskuse málokdy). EDUIN jsem x krát děkoval. Kdybych měl možnost, na diskusi bych šel – nepovažoval bych to za ztrátu času. S Eduinem se více shodnu než neshodnu, školky jsou jeden z mála témat, kdy jsem na protipólu. Jen nikdy nevím, i když na Eduin napíšu, jestli mám reálně cokoliv aspoň milimetrem ve společnosti ovlivnit (tedy zda to čtou či se k nim donese ti, co rozhodují – ministerstva, poslanci). Ti nediskutují nijak – x… Více »
vittta
vittta
1 year 5 months ago

Pane Snirchu, já si myslím, že podpora EDUinu proti MŠMT je podpora ďábla proti čertu.
Prakticky by se podle mě tedy stalo, že kdyby EDUin dostal moc cokoliv politicky protlačit, nebo dokonce MŠMT ovládl, vypadalo by to stejně, spíše ale ještě daleko hůře.

Václav Votruba
Václav Votruba
1 year 5 months ago

A ví někdo, kam školství směřuje? A kudy? Bude se diskutovat o zakládání „komunitních škol“? O nevratné inkluzi, která bude jen jednou velkou hromadou?

l.snirch
l.snirch
1 year 5 months ago
Pane Vittto Eduin se o diskusi pokouší, umožňuje ji, nemá zázemí jako ministerstvo, tedy ne všechno je určitě 100%, dává hodně článků k přemýšlení (nemusím se vším souhlasit), různé pohledy diskutujících mě posouvají a i dávají šanci formulovat oponenturu, což si myslím je taky důležité. Myslím formulovat oponenturu věcnou. A nikdy jsem se nesetkal ze strany Eduinu na oponenturu s arogancí, jako se mě to stalo opakovaně Cermatu či ministerstva. Překvapuje mě, že při Vašem pohledu na Eduin tady ztrácíte tolik drahocenného času. Já na weby, kde si myslím, že je to marnost nad marnost, nelezu. Ale to není otázka,… Více »
vittta
vittta
1 year 5 months ago
Pane Snirchu, tak mi dejte nějaký odkaz, kde se něco dozvím o inkluzi a kde mohu případně proti ní bojovat? Případně….protože zatím jsem jen na samotném začátku, ještě jsem se nedozvěděl, jak by měla ta inkluze vypadat. To, co tady čtu jsou jen slaboduché bláboly, třeba že by mělo být více lidí s maturitou či VŠ vzděláním, aniž by bylo vysvětleno, jak toho dosáhnou (přijetí více mladých do středních a vysokých škol samo o sobě opravdu není řešení, tím spíš, že má být ztíženo učivo) nebo jak by se v jedné třídě ZŠ učili pohromadě v úctě a lásce cizinci,neumějící… Více »
l.snirch
l.snirch
1 year 5 months ago

To mě pane vittto právě na tom překvapuje, že na jediném webu, který Vám umožňuje jak říkáte bojovat proti inkluzi, nenecháte nit suchou kdykoliv to jde a to i dopředu – např. níže několik Vašich vyjádření.

Neočekávám povinnost Eduinu odpovídat na otázky nás diskutujících. Své otázky kladu řečnicky – pokud někdo chce, tak výzvu přijme, ale nevynucuji si odpověď. Pravda stejně neexistuje, jen různé pohledy.

vittta
vittta
1 year 5 months ago
Ne, Eduine, nic takového nepíšu. Píšu PŘÍPADNĚ bojovat, a ještě pro jistotu 2x, „Případně….protože zatím jsem jen na samotném začátku, ještě jsem se nedozvěděl, jak by měla ta inkluze vypadat.“ A ti rodiče chtějí udržet své děti na ZŠ za každou cenu, co jsem četl. Jako definitivu to možná nevidí ti rozumní, ne ale kvůli tomu, že by je někdo nutil dát své děti do jiných speciálních škol, ale proto, že pro ně může být ta speciální škola po všech stránkách lepší. Ale takové jsem tady nečetl…ale chodím sem krátce, tak nevím. A mám tedy JÁ zase vysvětlovat, v čem… Více »
vittta
vittta
1 year 5 months ago
Děti jsou taky lidi. Všechny děti a studenty musíme respektovat jako lidské bytosti, které mají základní lidská práva a povinnosti.(jaké konkrétní povinnosti by měli mít inkluzivní žáci a případně nebudou na základě svého postižení od nějakých povinností oproštěni?) To znamená, že musí mít právo aktivně ovlivňovat záležitosti týkající se jejich vzdělávání včetně toho, jak je řízena jejich škola, (tedy prakticky kdyby děti nechtěly postiženého žáka, tak by se o tom dalo hlasovat, nebo jak?A mělo by hlasování závaznou formu?Jak často by se hlasovalo?) jak a kde se učí, ale i všech ostatních oblastí každodenního života. (tedy by děti mely mít… Více »
vittta
vittta
1 year 5 months ago
To je právě to…inkluze, jak se zdá, chce měnit nejenom zákon, ale i celou společnost, společenské normy, sociální vazby… Jak se jednou vlak rozjede, je těžké ho zastavit, ušlechtilé myšlenky se mohou velice rychle proměnit v noční můru pro všechny. A nakonec nebude mít svobodu nikdo žádnou…. Výchova dětí a mládeže nemůže být úspěšná jinak, než vzorcem dospělý = autorita a dítě = žák. Práva dětí jsou tedy logicky omezena, třeba to právo volební. Jakmile se tento model naruší, bude to znamenat strmý úpadek, juvenilní justice je už nyní v zemích, kterým říkáme vyspělé, fakticky nad zákonem, samozřejmě jí neřídí… Více »
Pavel Doležel
Pavel Doležel
1 year 5 months ago

Máte tam dětský koutek?

Šárka Kadlecová
Šárka Kadlecová
1 year 5 months ago

Nebylo by možné udělat takovouto diskusi on-line? Přeci jenom, pro mimopražské je to trochu nepraktické.

vittta
vittta
1 year 5 months ago

Když má zájem pan Doležel, také jsem vážil účast…jenže také nejsem z Prahy a musel bych si to naplánovat dost dopředu.
A dítě nikomu vadit nebude….
A kdybych vzal sebou 6 inkluzivních dětí ze sociálně slabých rodin vč.jejich rodičů, to by bylo také v pohodě?
To oni by klidně jeli, kdybych to zatáhnul….
V praxi bychom si vyzkoušeli, jak dobrým slovem a osobním příkladem lze takové děti v pohodě zvládnout.

Pavel Doležel
Pavel Doležel
1 year 5 months ago

Tuším, že dítě nikomu vadit nebude. Jen aby nevadil nikdo dítěti :-)

Pavel Doležel
Pavel Doležel
1 year 5 months ago

Nemohl by někdo také vzít děti s sebou, aby si mohly hrát spolu. Dvě hodiny samotné dítě u ničeho nevydrží. Leda by nám pan Feřtek ukázal, jak správně dítě zaujmout a motivovat. Můžete zkusit Hejného matematiku. Předem přeji hodně štěstí v tomto nelehkém počínání.

vittta
vittta
1 year 5 months ago

KL na mě nereaguje…
Vy mě dráždíte, Kateřino, já vezmu ty největší indiány a to budete valit kukadla.
Nebo…mám kamarádku, učí na zvláštní škole.
Zrovna teď máme na hokeji mejdlo, hned se jí zeptám, jestli..kybych zasponzoroval-by nemohla vzít svou třídu na školní výlet do Prahy.Poslední úterý v měsíci.
Dovedete si představit tu konfontaci snů s realitou?
Dejte se trošku do pohody a napište také nějakou reakci, jestli jste jídala v mládí vtipnou kaši.
Jste tam upjatí jak v kostele na mši…….to si získáte leda suchary, fanatiky a snílky…takhle.

l.snirch
l.snirch
1 year 4 months ago
Část návrhu novely školského zákona pro povinné předškolní vzdělávání od 5 let předkládaný ministrem školství do vlády, zaslaný k připomínkovému řízení odborům: § 34a Zákonný zástupce dítěte, pro které je předškolní vzdělávání povinné, je povinen doložit důvody nepřítomnosti dítěte nejpozději do 3 kalendářních dnů od počátku jeho nepřítomnosti. Podmínky pro uvolňování dětí ze vzdělávání a omlouvání jejich neúčasti ve vzdělávání stanoví školní řád. § 34b Individuální vzdělávání dítěte (2) Oznámení zákonného zástupce o individuálním vzdělávání dítěte musí obsahovat a) jméno, popřípadě jména, a příjmení, rodné číslo, a místo trvalého pobytu dítěte, b) uvedení období, ve kterém má být dítě individuálně… Více »
wpDiscuz