Poslechněte si: Jaké testování plánuje Česká školní inspekce

GymJanaKeplera_MG_8336

Stanice Český rozhlas Plus odvysílala ve středu 25. prosince 2013 v pořadu Pro a proti  padesátiminutovou debatu o budoucnosti elektronického testování v našich školách. Moderoval Tomáš Pavlíček, debatovali Ondřej Andrys, náměstek ústředního školního inspektora a Tomáš Feřtek, tiskový mluvčí EDUin. Problém komentuje i Jaroslav Štercl, předseda Asociace pedagogů ZŠ a Oldřich Botlík z projektu Matematika z chutí. Nahrávku si můžete stáhnout či poslechnout ZDE, nabízíme i krátký souhrn debaty.

V rámci debaty zazněly především tyto názory a informace:

  • Česká školní inspekce připravuje univerzální eletronický nástroj, který umožní provádět jak plošné testování, tak výběrová šetření.
  • Existuje shoda, že samo plošné testování nemůže zlepšit kvalitu vzdělávání, mimo jiné proto, že může ověřovat jen malou část toho, co by se měly děti ve škole naučit.
  • Ve dvou pilotních ročnících plošných testů se nepotvrdily obavy, že vzniknou žebříčky srovnávající jednotlivé školy a testy jsou vytvářeny tak, aby podobné srovnání neumožňovaly.
  • Přesto hrozí, že zřizovatelé škol by mohli chtít výsledky podobných šetření ke srovnávání využít, proto je třeba průběžná osvěta, která bude opakovat, že takové pokusy jsou škodlivé a nesmyslné.
  • Je třeba upravit v zákoně, jak se smí zacházet s daty z podobných šetření.
  • Inspekce chce rozšířit testové nástroje tak, aby byla schopná se zabývat i kvalitativním šetřením a postihnout tak celé spektrum toho, čím má škola děti vybavit.
  • Dvouletá debata o negativních momentech testování přispěla k zavedení kroků, které snižují míru rizika.

Zdroj: ČRo Plus

Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook

Přidat komentář

Zahajte diskuzi!

Upozorňovat mě na
avatar

wpDiscuz