Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Praha, 31. května – V současnosti je ve vnějším připomínkovém řízení návrh novely zákona 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících. Záměr MŠMT rozšířit kvalifikační předpoklady pro vstup do učitelské profese pouze ve prospěch učitelů odborného výcviku (mistrů) na učilištích a středních odborných školách je nedostatečný. Okolnosti vyžadují rozšíření možností vstupu do učitelské kvalifikace pro všechny stupně škol a jejich zaměření.
Návrh novely předpokládá rozšíření kvalifikačních kritérií s cílem umožnit provádět pedagogickou činnost v rámci „odborného výcviku“. Ministerstvo školství tím chce řešit zoufalý nedostatek „mistrů“ na českých učilištích.
Považujeme takové řešení za potřebné vzhledem k situaci na českých učilištích, nicméně jako nedostatečné s ohledem na podmínky a situaci v celém českém školství:
Z těchto a dalších důvodů požadujeme:
Bob Kartous, analytik a vedoucí komunikace EDUin, řekl: „Na nutnost rozšířit možnosti vstupu do pedagogické profese upozorňujeme každoročně v Auditu vzdělávacího systému v ČR. Je nepochopitelné, že ministerstvo školství stále podléhá tlaku zájmových skupin, reprezentujících dnešní profesní skupiny v českém školství, aniž by si připustil varovný stav a tendence vývoje související s učiteli na českých školách. Spoléhat pouze na slib zvýšení mezd je neprozřetelné. Ze střednědobého hlediska nezbude nic jiného než k uvolnění profese přikročit, oddalování pouze zkracuje možnou dobu pro takové řešení, které nebude pouze záchranou situace v poslední chvíli.“