Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Praha, 17. prosince – Videa, aplikace, ukázkové hodiny, on-line výuka. Vzdělávací zdroje veřejně přístupné prostřednictvím internetu budou pomáhat při inkluzi – vytváření společné školy. Umožní efektivní vzdělávání učitelů i přizpůsobení výuky dětem s různou úrovní nadání. Aliance pro otevřené vzdělávání upozorňuje na účinný nástroj, který umožnuje vyrovnávat rozdíly mezi dětmi a zvyšovat efektivitu vyučování.
Pro podporu individualizovaného a inkluzivního vzdělávání už dnes existují veřejně dostupné informační zdroje, které mohou učitelům pomáhat v jejich práci. Odborná veřejnost využívá pro tyto otevřené vzdělávací zdroje termín OER (open educational resources).
Příklad vzdělávací lekce pro učitele a pro domácí či komunitní vzdělávání: Videa k výuce matematiky podle prof. Hejného
Učitelé, kteří nejsou např. podporováni vedením školy v získání zkušeností s matematikou podle metody prof. Hejného, se mohou sami vzdělávat prostřednictvím kanálu YouTube. Přes tento kanál se ovšem vzdělávají i rodiče, kteří učí děti v rámci domácího vzdělávání.
Příklad elektronické aplikace, která pomáhá se čtením: Tablexia.cz
Mobilní aplikace Tablexia pomáhá zlepšit čtení pro děti s dyslexií. Součástí aplikace je šest her s detektivní tématikou s atmosférou 30. let a kde každá hra rozvíjí některou z kognitivních dovedností (např. pracovní paměť, sluchové vnímání, prostorovou orientaci atd.).
Příklad webové aplikace umožňující individualizaci výuky: Matika mailem
Středoškolský učitel Jiří Vančura připravuje studenty na státní maturitní zkoušky z matematiky. Studenti řeší týdně dvě úlohy a pří řešení dostávají nápovědy apod. Výsledky i s podrobným výkladem pak dostávají do 24 hodin.
Tamara Kováčová, koordinátor aktivit Aliance pro otevřené vzdělávání, řekla: „Je jasné, že informační a komunikační technologie jsou obrovskou příležitostí pro inkluzi. Po celém světě vidí politici a odborníci z oblasti vzdělávání velkou šanci, že právě veřejně dostupné vzdělávací zdroje na internetu mohou výrazně pomáhat při budování společné školy. Máme výhodu, že mnoho aplikací a webů, které mohou našim učitelům pomáhat, už existuje. Jedním z úkolů naší Aliance je na ně upozorňovat.“