Nabízíme souhrn mediálních vystoupení komentujících výsledky letošní státní maturity. O výsledcích maturity debatovali v Českém rozhlase Alfréd Dytrt z Asociace ředitelů gymnázií a Ondřej Šteffl ze Scia, pro DVTV komentoval možné další změny v maturitě Tomáš Feřtek z EDUin.
Zpravodajský šot České televize s komentářem premiéra Bohuslava Sobotky, ministra Marcela Chládka a ředitele CERMAT Jiřího Zíky sledujte ZDE (délka 2 minuty).
Komentář ministra školství Marcela Chládka v Ranním interview ČRo 1 poslouchejte ZDE (délka 4 minuty). Ministr soudí, že maturantů a maturitních oborů je příliš.
Debatu Alfréda Dytrta, místopředsedy Asociace ředitelů gynázií a Ondřeje Šteffla ze Scia na téma, zda máme maturantů málo nebo moc a jak by měla vypadat maturita z matematiky, poslouchejte ZDE (délka 9 minut). Součástí článku jsou i přehledně zpracované výsledky maturit.
Rozhovor Daniely Drtinové pro DVTV s Tomášem Feřtekem, který oponuje názoru, že je třeba snížit počet maturantů a vysvětluje, že jakákoli změna maturity lepší střední školství nezajistí. Sledujte ZDE (délka 9 minut).
Společná část maturity jen znovu potvrdila svou nesmyslnost a škodlivost. Zabývat se jednotlivostmi, např. dílčími úlohami, k ničemu nevede. Dokázal by někdo z CERMATu či MŠMT vysvětlit, co její obsah sděluje o kvalitě skutečného vzdělání (zdůrazňuji vzdělání, nikoli ze všech kontextů vytržených položek, které se dají testovat či standardizovat), proč je tak důležitý, že na základě jeho zvládnutí se student stává zralým? A jak, kromě tupého biflování toho, co tato spartakiáda ducha stereotypně vyžaduje, žáky připravit, aby co nejlépe uspěli? Dokud si neujasníme, co je to vzdělání, pak se situace nebude lepšit, spíše naopak.