Podívejte se: Nechtějme po maturitě, aby napravila střední školy

Nabízíme souhrn mediálních vystoupení komentujících výsledky letošní státní maturity. O výsledcích maturity debatovali v Českém rozhlase Alfréd Dytrt z Asociace ředitelů gymnázií a Ondřej Šteffl ze Scia, pro DVTV komentoval možné další změny v maturitě Tomáš Feřtek z EDUin.

Zpravodajský šot České televize s komentářem premiéra Bohuslava Sobotky, ministra Marcela Chládka a ředitele CERMAT Jiřího Zíky sledujte ZDE (délka 2 minuty).

Komentář ministra školství Marcela Chládka v Ranním interview ČRo 1 poslouchejte ZDE (délka 4 minuty). Ministr soudí, že maturantů a maturitních oborů je příliš.

Debatu Alfréda Dytrta, místopředsedy Asociace ředitelů gynázií a Ondřeje Šteffla ze Scia na téma, zda máme maturantů málo nebo moc a jak by měla vypadat maturita z matematiky, poslouchejte ZDE (délka 9 minut). Součástí článku jsou i přehledně zpracované výsledky maturit.

Rozhovor Daniely Drtinové pro DVTV s Tomášem Feřtekem, který oponuje názoru, že je třeba snížit počet maturantů  a vysvětluje, že jakákoli změna maturity lepší střední školství nezajistí. Sledujte ZDE (délka 9 minut).

Připojit se s



Odebírat komentáře
Upozorňovat mě na
guest
4 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel Lippmann
Karel Lippmann
8 years ago

Společná část maturity jen znovu potvrdila svou nesmyslnost a škodlivost. Zabývat se jednotlivostmi, např. dílčími úlohami, k ničemu nevede. Dokázal by někdo z CERMATu či MŠMT vysvětlit, co její obsah sděluje o kvalitě skutečného vzdělání (zdůrazňuji vzdělání, nikoli ze všech kontextů vytržených položek, které se dají testovat či standardizovat), proč je tak důležitý, že na základě jeho zvládnutí se student stává zralým? A jak, kromě tupého biflování toho, co tato spartakiáda ducha stereotypně vyžaduje, žáky připravit, aby co nejlépe uspěli? Dokud si neujasníme, co je to vzdělání, pak se situace nebude lepšit, spíše naopak.

Josef Soukal
Josef Soukal
8 years ago

Pane Lippmanne, čím konkrétně nynější model maturity nutí studenty k tupému biflování?

Lukáš Adamík
Lukáš Adamík
8 years ago

Pane Soukale, vede je k tomu samotný model vzdělávání v ČR, počínaje základní školou, konče vysokou. (nikterak přitom neznehodnocuji formální znalosti, které jsou zajisté potřebné, otázkou je v jaké míře ve vztahu: ZNALOST – SCHOPNOST – DOVEDNOST…)

Karel Lippmann
Karel Lippmann
8 years ago

Pane Soukale, na toto téma jsem už napsal řadu článků, nehodlám se opakovat, nezlobte se, Vás stejně nepřesvědčím a ani mi o to nejde. Jen bych byl rád, abyste přestal pokládat (spolu s několika dalšími velice aktivními kolegy) své pojetí učení (o vzdělání podle mého názoru nejde) za jediné správné. Neochota připustit, že jisté učební postupy, bohužel vyhovující „měřičským“ zálibám ministerské byrokracie, mohou někomu překážet ve smysluplné práci, je vskutku fascinující.