Výsledky českých žáků v šetření PISA jsou sice nadprůměrné ve všech sledovaných gramotnostech, bodové skóre průměrných výsledků ale klesá

Co vypovídají výsledky PISA o efektivitě českého školského systému?

IMG_5479 (3) (1)

Nikola Šrámková (c) Kateřina Lánská

Analytička EDUin Nikola Šrámková komentovala pro ČRo Plus společně s ústředním školním inspektorem Tomášem Zatloukalem výstupy šetření PISA 2022 (ENG),(Národní zpráva PISA 2022 v ČJ). Upozornila, že výsledky žáků jsou sice stále nad průměrem zemí OECD, přetrvávají ale rozdíly mezi jednotlivými školami a významná souvislost mezi socioekonomickým zázemím žáků a výsledky vzdělávání. „Výsledky českých žáků v šetření PISA jsou sice nadprůměrné ve všech třech sledovaných gramotnostech, nicméně bodové skóre průměrných výsledků klesá. To znamená, že úroveň gramotností se snižuje. Za povšimnutí stojí i navyšování podílu žáků, kteří nedosahují té základní úrovně, což je minimálním předpokladem pro to, aby žáci mohli plnohodnotně fungovat ve společnosti. A například právě v té matematice, která letos byla detailněji sledována, ta riziková skupina narůstá až na nějakých 26 procent žáků. Zároveň je důležité se podívat i na to, že mezi žáky stále přetrvávají rozdíly ve výsledcích, například 60 procent žáků středních škol bez maturity nemá tuto základní gramotnost,” uvedla pro ČRo Plus.

Poslechněte si záznam pořadu ČRo Plus:

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.
 

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články