Vítáme ochotu nového ministra školství navázat na pozitivní kroky jeho předchůdců a připomínáme, jak situaci v českém vzdělávání vidí angažovaná část pedagogů a odborníků na vzdělávání.
Praha 31. ledna – Balíček připomíná průběh kampaně Česko mluví o vzdělávání, která probíhala od poloviny ledna do konce června 2013. Obsahuje závěry diskusí, přibližuje průběh regionálních seminářů i setkání odborné veřejnosti, nabízí závěry sociologického šetření, které ověřovalo reálnost závěrů kampaně. Balíček je k dispozici samozřejmě nejen ministrovi a vedení úřadu, ale i veřejnosti a novinářům. Chce ukázat, že v debatách o vzdělávací politice nezačínáme od bodu nula, ale bylo už odvedeno mnoho práce s konkrétními výsledky, závěry a návrhy.
Co dnes dostal ministr školství Marcel Chládek:
- Nabízíme mu elektronický balíček shrnující hlavní tematické diskuse a závěry kampaně.
- Chceme po roce připomenout, o čem se šest měsíců diskutovalo a k čemu jsme došli.
- Podobný souhrn je důležitý i ve chvíli, kdy by měly být představeny konečné závěry spolupracující kampaně MŠMT nazvané Strategie rozvoje vzdělávání do roku 2020.
- Věříme, že připomenutí podstatných témat a závěrů diskusí přispěje k tomu, aby nové vedení ministerstva školství navázalo na to, co vykonali politici a úředníci před nimi.
- Zároveň chceme dát najevo našim spolupracovníkům a dalším účastníkům kampaně, že myšlenky a energie, kterou do ní vložili, nepřicházejí vniveč a že chceme s tím, na čem jsme se shodli, dále pracovat.
Co balíček obsahuje:
- Dva úvodní listy představující, co vše bylo součástí kampaně.
- Devět „listů“ ve formátu PDF, kdy každý další je věnován jednomu diskusnímu tématu.
- Dvanáctý list shrnuje závěry kampaně, najdete zde odkazy na důležité prezentace a články.
- Třináctý a čtrnáctý list obsahuje infografiku o průběhu kampaně.
- Patnáctý list shrnuje sociologický výzkum, kterým jsme si ověřovali výsledky kampaně ČMoV.
Informační balíček si můžete stáhnout ZDE.
Zdeněk Slejška, ředitel EDUin o.p.s., řekl: „Snažili jsme se, aby balíček informací z kampaně byl co nejstručnější a nejpřehlednější, a přitom obsahoval důležité informace o tom, kam se v posledních letech vyvinula debata odborné veřejnosti o vzdělávací politice a smyslu vzdělávání. Jsme přesvědčeni o tom, že může být zdrojem inspirace pro další koncepční debatu o tom, kam má vzdělávání v České republice směřovat. Připadá nám pro motivaci k jakékoli další debatě důležité, aby se neopakoval zavedený model, kdy výsledky všech předchozích debat spadnou pod stůl s nástupem nové vlády.“