Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Ministr školství Petr Gazdík počítá s uzákoněním pozic školních psychologů nebo sociálních pedagogů.
Kontinuita vzdělávací politiky a pokračování ve Strategii 2030+, to slíbil v roli ministra školství nový šéf úřadu Petr Gazdík. Na kulatém stole, který organizoval EDUin společně se Stálou konferencí asociací ve vzdělávání, se zavázal k podpoře středního článku podpory nebo k brzkému projednání novely zákona o pedagogických pracovnících.
Ministerská podoba středního článku se momentálně testuje na Svitavsku a Semilsku. Podle Petra Gazdíka tuto podobu podpory vyzkouší i Karlovarský kraj. „Já jsem mluvil s hejtmanem Karlovarského kraje, který souhlasí s tím, že střední článek je to, co by nerovnosti ve vzdělávání v Karlovarském kraji mohlo pomoci vyrovnávat,“ dodal Gazdík.
„Naše vláda patrně nebude souhlasit s tím, že střední článek bude obrovský byrokratický aparát, který bude obsazovat nové kanceláře, zaměstnávat další úředníky,“ popsal ministr Gazdík. „My se budeme snažit institucionalizovat střední článek tak, aby zapadl do už dnes zřízených institucí – ať se bavíme o České školní inspekci, nebo Národním pedagogickém institutu,“ dodal.
„My potřebujeme ten střední článek jako podporu. Jako něco, co nám usnadní práci. V tom smyslu, že se budeme moct věnovat pedagogické práci a budeme moct odbourat některé věci, které jsou pro nás velkou zátěží – třeba administrativa, technické záležitosti a podobně,“ poznamenal prezident Asociace ředitelů základní škol Luboš Zajíc.
Ministr Petr Gazdík na kulatém stole zmínil například i to, že chce co nejdřív digitalizovat podobu maturitních testů. Úřadu v květnu letošního roku skončí smlouva na speciální stroj, který k tisku testů Cermat aktuálně používá. Ministerstvo podle Gazdíka za něj proto nechce platit další peníze. „Samozřejmě jsme došli k závěru, že je nesmyslné, aby v 21. století neexistoval nějaký cloud nebo dálkový přístup,“ dodal ministr.
Petr Gazdík také v nejbližší době nepočítá s předložením novely zákona o kariérním řádu. Systém kariérního růstu pedagogů by se mohl začít připravovat nejdřív za dva roky.
Hosty kulatého stolu byli: ministr školství Petr Gazdík, analytička Učitele naživo Kateřina Konrádová, sociolog a zakladatel výzkumné organizace PAQ Research Daniel Prokop, místopředseda školského výboru poslanecké sněmovny Marek Výborný a prezident Asociace ředitelů základních škol Luboš Zajíc. Kompletní záznam kulatého stolu si můžete pustit ZDE.