Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Jak může škola využívat digitálních odznaků v hodnocení

22. 12. 2015
EDUin
7578773684_e45008279c_z-1

Přinášíme krátké shrnutí o tom, jak může škola využívat tzv. digital badges, digitálních odznaků, k hodnocení aktivit svých studentů či žáků. Z anglického originálu pro EDuin přeložila Kateřina Kaderková, dobrovolnice EDUin. Děkujeme. A mimochodem, v ČR je pro udělování digitálních odznaků zdarma k dispozici platforma Veriod.cz. Kompletní text v angličtině ZDE.

“Jedno z hlavních ponaučení z celého procesu je, že vzdělavatelé a firmy pravděpodobněji přijmou odznaky, pokud jsou úzce spojeny s kvalitními zážitky.” Taková je zkušenost z dosavadní existence systému PASA – Aliance mimoškolních aktivit v okrese Providence.

Systém odznaků Aliance mimoškolních aktivit v Providence (PASA – Providence After School Alliance) je úzce spjat s její misí rozšiřovat a vylepšovat kvalitní příležitosti k rozšiřujícímu učení (ELO – expanded learning opportunities) pro mladé z Providence. Realizuje se prostřednictvím městského systému, který nabízí mnoho cest k učení. S podporou Okresu veřejné školy Providence a dalších agentur je iniciativa střední školy PASA AfterZone uskutečňována více než 70 lokálními organizacemi a do rozmanitých aktivit se zapojuje 40 % mladých v zúčastněných školách. Aktivity mají probudit jejich zvědavost, propojit je s reálnými zkušenostmi a umožnit jim rozvíjet své zájmy. Od spuštění projektu už 20 měst zapojilo prvky modelu AfterZone. Na úspěchu AfterZone vytvořila PASA a 10 lokálních partnerů Hub a Debatu. Každá ELO je spojena s klíčovými národními standardy a byla schválena Okresem veřejné školy Providence.

Jako jeden z 30 vítězů Soutěže odznaků pro celoživotní učení poskytly Stezky pro odznaky z učení od PASA lákavou a pokrokovou příležitost zdokumentovat a uznat zkušenosti s ELO z 2. stupně až na úroveň ukončení střední školy. Systém odznaků si klade za cíl poznat, motivovat, uznat a propojit zájmy a výkony studentů. Vytvořením propojeného systému učebních stezek by PASA chtěla provést mladé od 2. stupně přes střední školu a dále na vysokou, do jejich kariéry a do života. Původními cílem odznaků bylo vytvořit všeobecný systém zaměření učebních stezek pro 6. třídy podle maturitních ročníků. Odznaky by byly použity k propojení 2. stupně a střední školy, stejně jako k sledování a pěstování studijních a profesních zájmů studentů se začátkem v 6. třídě. Ačkoli původní cíl zůstává stejný, PASA posunula časový výhled. Zaměřuje se na propojení středoškolských odznaků s relevantními a kvalitními zkušenostmi z mimoškolních aktivit. To by mohlo položit pevné základy kvalitních odznaků, ze kterých by se v nadcházejících letech mohly tvořit stezky.

Jedno z hlavních ponaučení z celého procesu je, že vzdělavatelé a firmy pravděpodobněji přijmou odznaky, pokud jsou úzce spojeny s kvalitními zážitky. Vytvoření odznaků, které konkrétněji ukazují, co se studenti skutečně učí, a jsou spojeny se studentovými výslednými cíli z Hubu, umožnilo PASA vydávat je mnohem rychleji. Díky tomu začaly být odznaky považovány za smysluplnější než pouhé digitální „trofeje“, což urychlilo jejich přijetí PPSD (okres veřejné školy v Providence) a Rhode Island College (Vysoká škola ostrovu Rhodos), kteří je uznali jako součást přijímacího procesu.

Momentálně odznaky PASA uznávají účast, dovednost a dokazují důvěryhodnost kurzu. Budoucí odznaky zahrnují vytvoření stezek založených na učebních „tématech“ (např. STEM, umění a design, atd.). Součástí tohoto dlouhodobého procesu je i diskuze PASy s místními majiteli podniků o tom, jak zapojit dovednosti pracujících do budoucích odznaků.

Typ systému odznaků:

  • naše odznaky jsou v souladu s národními standardy
  • učení je hodnoceno experty
  • odznaky se počítají do formálních akademických kreditů
  • součástí systému je vzájemná zpětná vazba mezi studenty
  • odznaky mají význam pro externí organizace
  • studenti si mohou vybrat svou vlastní učební stezku

Kompletní text v angličtině: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8400486/pasa_case_study_final_jen%20exec-summary.pdf

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články