Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 31/2012

15. 10. 2012
EDUin
bEDUin

bEDUin

Co přinesl týden 8. – 14. 10. 2012

Témata týdne:

„maturitní“ žaloby, vysoké školy, waldorfské školství, inkluze, úroveň absolventů ZŠ

Výrok týdne:

„Měla by být (víceletá gymnázia) pro maximálně 5 procent těch nejtalentovanějších, ale v některých krajích odcházejí na víceletá gymnázia prakticky celé třídy ze základních škol,“ Jiří Zajíček, předseda Asociace průmyslových středních škol, pro Český rozhlas.

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Soudní precedens s maturitami: Městský soud v Praze dal za pravdu prvním čtyřem žalobám studentů, kteří si stěžovali na to, jak se s jejich odvoláním proti výsledkům maturity v roce 2011 vypořádalo MŠMT. Ministerstvo nyní musí těmto studentům individuálně zdůvodnit, proč jejich odvolání zamítlo. Pokud by se ukázalo, že odvolání byla oprávněná, může dojít k přehodnocení výsledků maturity. Čtěte tiskovou zprávu EDUin a sledujte zpravodajský šot ČT.
  •  

  • Jakou budoucnost má české vysoké školství? Sledujte panelovou diskusi ministra Fialy se studenty vysokých škol.
  •  

  • Nečekejme, až s financováním škol udělá něco stát: Vyzývá prostřednictvím videa po účasti na konferenci Rodiče vítáni, která proběhla 11. října v pražském DOXu, majitel firmy PeopleComm Tomáš Hajzler. Záznamy přednášek z konference budou brzy k dispozici na webu EDUin a Rodiče vítáni.
  •  

  • Waldorfské školství mimo zákon? Na Slovensku končí několikaletý experiment s jedinou waldorfskou základní školou. Politici usilují o to, aby tato „alternativa“ nebyla dále povolena, kritizují především antroposofickou filozofii školy. V ČR existuje několik základních i středních škol s různou mírou sekularizace, nebo naopak příklonu k původní steinerovské filozofii. Obvyklé námitky proti waldorfskému školství soustředil ve svém blogu Tomáš Feřtek, kde komentuje také situaci na Slovensku.
  •  

  • Neumějí procenta, ani zlomky: Znalosti absolventů ZŠ se podle ředitelů středních škol velmi horší. Neovládají základní znalosti, které byly dříve běžné. Zatímco jedni to přikládají za vinu zrušení jednotných osnov a volají po jejich znovuzavedení, předseda Asociace průmyslových středních škol tvrdí, že střední školy berou kvůli financím ke studiu i takové žáky, kteří nejsou pro studijní dráhu na maturitním oboru disponováni. O jaká data se mohou čeští odborníci opřít, pokud by chtěli tento jev analyzovat?
  •  

  • Asociace proti inkluzi: Školské asociace uveřejnily společné prohlášení, v němž znovu odmítly vládní Strategii boje proti sociálnímu vyloučení, která počítá např. s omezením praktických škol. Citujeme z diskuse pod článkem: Vyjádřit se o nekompetentnosti někoho je snadné. Prohlášení považuji za argumentačně slabé. Těšil jsem se na argumenty, PROČ jsou konkrétní opatření špatná, nebo v čem negativní dopady převáží pozitiva…
  •  

  • Budoucí učitelé na PedF UK mají od tohoto semestru nový předmět: Vzdělávací technologie 21. století. Pro zájemce budou přednášky přenášeny online a budou také dostupné na Youtube.

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 18. 10. Přednáškový seminář Antisemitismus v české minulosti i přítomnosti (Olomouc)
  • 18. 10. seminář Role rodičů v precenci šikany (Praha)
  • 18. 10. Vzdělávací technologie 21. století – série přednášek (Praha)
  • 23., resp. 24. 10. Seminář k systému evaluace a monitoringu vzdělávání v ČR (Zlín, resp. Brno)
  • 25. 10. konference na téma Úloha osobností a institucí v rozvoji vzdělanosti v evropském kontextu (Praha)
  • 25. 10. konference E-portfolio ve výuce cizích jazyků (Praha)
logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články