Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
V Česku v poslední době vzbudila rozruch možná úprava Rámcového vzdělávacího programu, podle kterého už by nemusela být povinná výuka druhého cizího jazyka na základních školách. Přinášíme přehled, jak mají okolní státy nastavenou výuku dalších cizích jazyků. Kompletní seznam najdete ZDE.
Výuka druhého cizího jazyka je v Česku od školního roku 2013/14 povinná nejpozději od 8. ročníku základní školy. Expertní panel Hlavních směrů revize RVP uvažuje o možnosti ponechat jeho výuku na základních školách a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií jako volitelnou. EDUin přináší základní srovnání, jaká je situace s výukou druhých cizích jazyků v evropských státech.
Mezi jednotlivými státy panují různé přístupy už k výuce prvního cizího jazyka. Přehled najdete ZDE. Liší se i výuka druhého cizího jazyka.
Lucie Slejšková, analytička EDUinu: Pro pochopení dat je dobré porovnávat mezi sebou státy, v nichž výuka druhého cizího jazyka začíná u žáků zhruba ve stejném období. Obecně platí, že čím dříve se s povinnou výukou druhého cizího jazyka v evropských zemích začíná, tím větší procento žáků jej logicky studuje. Nejméně žáků studuje 2 a více cizích jazyků v zemích, kde výuka druhého cizího jazyka není povinná. Výjimku z tohoto pravidla tvoří země přirozeně bilingvní (např. Lucembursko) a skandinávské země.