Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Tisková zpráva: U maturitní zkoušky by měla zůstat pouze jedna varianta. Úroveň ale musí zohlednit i studenty odborných škol

22. 4. 2022
EDUin
Screenshot_1-6

Reforma maturitní zkoušky je potřeba – s tím souhlasili všichni účastníci Kulatého stolu na téma: Proč a jak konkrétně reformovat maturitní zkoušku?, který ve čtvrtek 21. dubna organizoval EDUin a Stálá konference asociací ve vzdělávání.

„Na ministerstvu školství je naše vize zachovat dvě části maturitní zkoušky, to znamená společnou a profilovou, a bavit se o naplnění obou částí maturitní zkoušky,“ řekl náměstek ministra školství Jaromír Mareš.

S návrhem na úpravu maturitní zkoušky už dřív přišel think-thank Vzdělávání 21, který navrhuje maturitu rozdělit na dvě úrovně – profesní a „klasickou“. Profesní by umožňovala výkon povolání, které požadují ukončené maturitní vzdělání, ale nestačila by pro studium na vysoké škole. To by naopak umožňovala maturita „klasická“.

Podívejte se na záznam diskuse:

Podle Jana Mareše ale toto rozdělení on zatím neplánuje. „Já se spíš kloním k tomu, že by maturitní zkouška měla být kompletní a měla by zahrnovat obě dvě části, i pro to spektrum odborného vzdělávání,“ popisuje Jan Mareš. „Nejsem úplně příznivcem toho, že bychom měli hned na startu říkat, ‚nemusíš skládat společnou část, slož si jen profilovou, a pak se rozhoduj‘“. Já si myslím, že bychom se skutečně měli zabývat tím, že by tam měly být obě dvě části.“

A tento koncept vítá i Jana Podoláková, ředitelka Hotelové školy Poděbrady: „Já se opravdu přimlouvám za jednu maturitní zkoušku, za plnohodnotnou maturitu. Opravdu se přikláním k tomu, aby se nastavily ty parametry, ať už formální, nebo hlavně obsahové, aby maturitní zkouška byla inovována takovým způsobem, aby ji mohli skládat studenti odborných škol.“<

Účastníky panelové diskuze byli:

  • Tereza Králová / Akademie řemesel Praha – Střední škola technická
  • Jan Mareš / MŠMT
  • Jiří Munich / psychometrik
  • Jana Podoláková / Hotelová škola Poděbrady
  • Renata Schejbalová / Asociace ředitelů gymnázií
  • Filip Špelina / maturant

Debatu moderovala Pavla Lioliasová.

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články