Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Praha, 27. února – Politici a odborníci se na představení Auditu vzdělávacího systému za rok 2024 v Senátu většinově shodli na tom, že víceletá gymnázia jsou problematickým prvkem ve vzdělávacím systému a žádoucí by byla jejich redukce. Data nepotvrzují, že by vzdělávání na víceletých gymnáziích bylo kvalitnější než na základních školách. Přidaná hodnota spočívá jen v tom, že víceletá gymnázia mají vybrané žáky.
EDUin 27. 2. 2025
Politici, kteří na Auditu vystoupili, se shodovali na tom, že víceletá gymnázia je žádoucí redukovat. Rozcházeli se ale v představě, jak toho dosáhnout. Náměstek ministra školství Jiří Nantl uvedl, že sám by byl pro transformaci osmiletých gymnázií na šestiletá. „Pořád to má řadu nevýhod, ale aspoň by se odložil bod rozhodování a výběru,“ věří.