Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Úprava také slibuje růst platů učitelů podle průměrné mzdy.
Praha, 27. ledna – Poslanecká sněmovna dnes přijala novelu zákona o pedagogických pracovnících. Úprava uvolňuje vstup do učitelské profese absolventům magisterského vzdělání s tím, že si to pedagogické do tří let od nástupu do školy doplní. Jde o pragmatický krok, který může rozvázat ruce ředitelům škol.
EDUin přijetí novely zákona vítá. Ministerstvo školství chce úpravou řešit především nedostatek učitelů v některých oborech. Je ale potřeba si uvědomit, že pouze vzdělání nezajistí kvalitní výkon učitele, ten závisí i na osobnostních předpokladech a motivaci. Právě tyto složky je proto potřeba do budoucna zohledňovat při přijímacím řízení na fakulty připravující učitele.
Poslanci novelu zákona přijali i s několika pozměňovacími návrhy. Ty jsou v mnohém v českém vzdělávacím systému revoluční. Nově by v zákoně měla být zakotvena pozice třídního učitele, speciálního i školního psychologa. Je také žádoucí, že platy učitelů jsou pro příští roky navázané na růst mezd. Budoucí vlády to jednoznačně zaváže k odpovídajícím investicím do vzdělávání alespoň v oblasti platů pedagogických pracovníků. EDUin ale upozorňuje, že současně schválený poměr nadtarifní složky ve výši ⅙ je nedostatečný. Při mnoha věcech, které jsou v této složce zahrnuté – nově například pedagogické intervence, bude prostor pro diferenciaci odměn podle kvality práce minimální. Naopak přijatá úprava komplikuje dostupnost povinného vzdělání asistentů pedagoga. Ti by nově měli potřebnou kvalifikaci získat pouze na vyšších odborných a vysokých školách. Pro ředitele škol pak bude nejspíš obtížné získat dostatek takových lidí.
Miroslav Hřebecký, programový ředitel EDUin:”Mandatorní navázání platů učitelů na průměrnou mzdu, jako to mají soudci, považuji za skutečný přelom. Tím má školství šanci se stát skutečnou prioritou společnosti, ne pouze povinným a později opomíjeným řádkem v programovém prohlášení mnoha předchozích vlád.”
Přehled přijatých pozměňovacích návrhů nabízíme ZDE. Novela zákona teď projedná Senát.