Tisková zpráva: Společenská soudržnost, podpora veřejného školství a vzdělávací inovace

EDUin si stanovil hlavní témata své činnosti pro rok 2017.

Praha, 26. ledna – S ohledem na aktuální společenskou situaci i stav vzdělávací politiky si obecně prospěšná společnost EDUin stanovila pro rok 2017 tři hlavní témata, která chce podporovat ve veřejné debatě i prostřednictvím projektů, na nichž se podílí.  Chce sledovat a podporovat trendy, které posilují společenskou kohezi, zmírňují sociální štěpení společnosti, vytvářejí prostředí podporující společenskou shodu. Chce podporovat pozici veřejného školství a postavení učitelů a informovat o inovacích ve vzdělávání.

Prioritami EDUin pro rok 2017 budou tyto tři oblasti:

Společenská koheze – škola je jeden z mála funkčních nástrojů na budování soudržné společnosti v časech, kdy roste konfrontační atmosféra.

Posílení pozice veřejného školství – úlohu instituce posilující společenskou kohezi mohou školy splnit tehdy, pokud budou jasně převažovat veřejné školy nad soukromými a veřejné školství bude kvalitní a konkurenceschopné.

Podpora vzdělávacích inovací – veřejné školství jako celek bude konkurenceschopné jen tehdy, pokud bude schopné reagovat na měnící se svět. V tomto směru pro něj mohou být pozitivní inspirací některé již existující veřejné i soukromé školy, stejně jako pozitivní změny ve světě vzdělávání mimo školský systém.

Zdeněk Slejška, ředitel EDUin, řekl: „Udržení pozice veřejného školství v rámci vzdělávacího systému je pro nás dlouhodobý cíl, stejně jako podpora inovací, ale pro tento rok jsme se rozhodli pojmenovat ta tři hlavní témata především proto, aby byla jasná jejich vzájemná provázanost. Silnou pozici veřejného školství nebude možné udržet, pokud nebudeme podporovat učitelskou profesi a zavádět vzdělávací inovace. A bez silného a respektovaného veřejného školství bude obtížné bránit názorovému i sociálnímu štěpení společnosti. Máme za to, že na této myšlence by bylo možné založit i dlouhodobou politickou shodu napříč politickým spektrem.“

Odebírat komentáře
Upozorňovat mě na
guest
7 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef Soukal
Josef Soukal
3 years ago

K prvním dvěma cílům: To by se asi musel objevit úplně nový EDUin.

Ennio Kocourek
Ennio Kocourek
3 years ago

Zařídit společenskou kohezi je podobný „úkol“ jako zcivilizovat cikány. Každému je jasné, že je to NEPROVEDITELNÉ, ale mohou se na to dlouhá desetiletí inkasovat od státu peníze. ////
Páni kohezátoři by mohli naznačit, jak na to půjdou. Vyženou sluníčkářům z hlavy ty jejich nesmyslné nápady? Nebo donutí normální lidi, aby to sluníčkářům trpěli? ////

Langra
Langra
3 years ago

Společenská koheze – proč tedy Edu in podporuje vznik soukromých základních škol pro majetnější, proč prosazuje inkluzi zhoršující podmínky pro vzdělávání na státních ZŠ, proč nebojuje hlasitě proti přebujelým víceletým gymnáziím – tady se selektuje už od šesté třídy ZŠ. NAJEDNOU jste si vzomněli na kohezi? Co to na nás hrajete? Jak je možné, že máte právě vy, Sorosova neziskovka, již dlouhodobě takový prostor v České televizi? Čí zájmy prosazujete a proč nyní před volbami se snažíte změnit svůj obraz a prosazujete zcela nečekaně „společenskou kohezi“?

Zdeněk Sotolář
Zdeněk Sotolář
3 years ago
Reply to  Langra

Bingo!

Jakub M.
Jakub M.
3 years ago

„Máme za to, že na této myšlence by bylo možné založit i dlouhodobou politickou shodu napříč politickým spektrem“ To je dost nerealistické. Některé strany, např. od DSSS po SZ, či nositelé názorů s nimi spojovanými, by děti rádi ve školách vychovávali k určitým názorům a hodnotám, byť často vůči sobě konkurenčním a protichůdným. Jiní by zase výchovu nechali striktně na rodině s tím, že škola má jen vzdělávat. Někdo preferuje specifičnost zaměření, jiný by všechny alternativy vůči jednotné škole a třídy zakázal- Buďto bude v rámci zájmu zachování jeho silného postavení, kvality a dostupnosti ve veřejném základním školství diverzita přístupů… Více »

Ennio Kocourek
Ennio Kocourek
3 years ago
Reply to  Jakub M.

Vrchnost a s ní spřízněné „neziskovky“ nebude zajímat, zda někdo je nebo není spokojen. Nějaký fanatický sociální inženýr (Dienstbier nebo jeho klon) z ministerského křesla nadekretuje další a další nesmysly, vyhlásí, že koheze nemá alternativu, a bude vymalováno. Na školách už se vůbec nebude vyučovat, ale jenom vychovávat. V duchu té správné sluníčkářské ideologie. Nepřijal byste tu představu? Narovnáte kosu a nabrousíte vidle? Hahaha! ////

Jakub M.
Jakub M.
3 years ago
Reply to  Ennio

en jsem reagoval na teoretickou možnost nastíněné skutečné shody, ne takové to běžné: „Po vzoru civilizovaných zemí to uděláme takhle, nemá to alternativu a kdo je proti, je nebezpečný extremista a je třeba proti němu bojovat, takže máme shodu a není se o čem bavit“, jak to prezentují politici typu Marksové či Ondřeje Lišky.