Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Tisková zpráva: Zkušenost cizinců s českou školou je často zbytečně drsná

8. 12. 2013
EDUin
cizin_z

Na webu eduin.cz najdete sérii článků a videí, která přibližují zkušenosti cizinců se vzděláváním v České republice. Vyplývá z nich, že česká škola upřednostňuje známky a výsledky před motivací.

Praha, 6. prosince 2013 – Děti cizinců přicházejících do České republiky to ve škole nemají lehké. Musí se potýkat s jazykovým handicapem, přičemž škola jim jen výjimečně umí poskytnout potřebnou podporu. Překážkou je i pojetí školství, které vyzdvihuje fakta oproti dovednostem a klade důraz na výkon a známky. Učitelům pracujícím s cizojazyčnými žáky chybí metodická podpora, osnovy i výukové materiály. Pro školy je navíc obtížné sehnat na tuto výuku peníze.

Obsah čtyř příspěvků na stánkách eduin.cz shrnujeme:

  • Mnohé české školy nejsou schopné poskytnout cizojazyčným žákům individuální podporu a tím vyrovnat jejich vstupní jazykový handicap.
  • Učitelům chybí metodická podpora v práci s rozdílně nadanými žáky, včetně těch, jejichž mateřštinou není čeština.
  • Slabinou mnoha škol je nedostatečná komunikace s rodinami, což platí dvojnásob v případě žáků z jiných kultur.
  • Učitelé cizinci konstatují, že naše vzdělávání je silně zaměřené na výkon. Mnohem méně oceňuje motivaci k učení.
  • Velký význam v české škole má zkoušení a testování znalostí bez vazby na praktický život.

Co jsme k tématu publikovali:

  • O rozdílech mezi přístupem ke vzdělávání v Nizozemí a v České republice hovořila Nancy Engelen na říjnové konferenci značky Rodiče vítáni. Video s její prezentací můžete shlédnout ZDE. Doporučujeme minutu 7:45, kde se podivuje nad tím, proč u nás musí mít všechny děti jedničky, a porovnává české hodnocení ve škole s holandským.
  • O autentickou zkušenost s českou školou se na konferenci občanského sdružení META podělila studentka z Mongolska. Videozáznam naleznete ZDE. Věnujte pozornost minutě 6:30, kde hovoří o tom, co jí v nelehkých začátcích nejvíce pomohlo.
  • Článek, který pojmenovává obtíže, s nimiž se děti cizinců v českých školách setkávají. Chybí vhodné výukové materiály, osnovy i návody, jak tyto děti učit. Zajímavá infografika ZDE.
  • Postřehy „zvenku“ shrnuje příspěvek věnovaný zkušenostem zahraničních učitelů v České republice. Podle jejich názoru český model upřednostňuje výkon a učení se faktům před získáváním dovedností a diskusí. Celý článek si přečtěte ZDE.

Ochgerel Altangerel z Mongolska, řekla: „První dva měsíce jsem absolutně nevěděla, proč chodím do té školy a co dělám. Neuměla jsem tehdy vůbec nic. Tak jsem si musela najít systém, jak se naučit jazyk“

Nancy Engelen, Holanďanka žijící v České republice, řekla: „Naše děti žijí tady, potřebují umět dobře česky, tak by jim škola měla pomoct. Od toho snad je, ne?“

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články