Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Expertní panel

15. 7. 2011
EDUin
brdicka

Ing. Bořivoj Brdička Ph.D.

odborný asistent na katedře informačních technologií a technické výchovy PedF UK v Praze, kde se již 15 let zabývá přípravou budoucích učitelů a věnuje se i mnoha dalším výzkumným a mezinárodním aktivitám. Je spojen s historií zavádění osobních počítačů do našich škol již od samého počátku v roce 1984. Působil na různých pracovištích touto problematikou se zabývajících (Komenium, VUIS, InfoCentrum UIV). Veřejnosti je znám hlavně jako autor, editor a správce stojící v pozadí informačních služeb z oboru vzdělávacích technologií poskytovaných Metodickým portálem RVP v rámci modulu Učitelský spomocník.

Doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D.

docent na Masarykově univerzitě Brno, Katedra environmentálních studií. Spolupracuje se středisky ekologické výchovy na evaluacích programů a podílí se na dalších výzkumných projektech s domácimi i zahraničními partnery. Hlavní autor Akčního plánu Strategie vzdělávání pro udržitelný rozvoj a Doporučených očekávaných výstupů Průřezového tématu environmentální výchova Rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání. Člen redakční rady časopisu Envigogika, recenzent v několika časopisech. Autor několika publikací o teorii a metodice environmentální výchovy, recenzovaných článků a dalších textů.

Daniel Franc, MSA

ředitel společnosti Unisona Studio. Vystudoval sociologii a sociální politiku na UK a HR management na West Chester University v USA. Pracoval a pracuje v oblasti vzdělávání dospělých – lektor a konzultant pro oblasti projektového řízení, týmové spolupráce, e-learningu a online komunikace. Zaměřuje se na tvorbu online komunit.

PhDr. David Greger, Ph.D.

výzkumný pracovník v Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání, Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze (www.pedf.cuni.cz/uvrv). Věnuje se především oblastem sociologie vzdělávání, srovnávací pedagogiky a vzdělávací politiky, v nichž se zaměřuje zejména na otázky spravedlivosti ve vzdělávání, vzdělávací dráhy žáků a studentů, mezinárodní výzkumy výsledků vzdělávání a problematice evaluace obecně, dále se věnuje výzkumům kurikula a učebnic. V těchto oblastech vedl několik mezinárodních i domácích výzkumů a na řadě dalších výzkumných projektů participoval jako spoluřešitel. Je členem expertní skupiny pro sociální aspekty vzdělávání (NESET) při Evropské komisi.

Doc. Jaroslav Kalous Ph.D.

docent pedagogiky, učí vzdělávací politiku a management vzdělávání na Karlově Univerzitě v Praze. Má za sebou 30 let praxe v různých oblastech; ve výzkumu (Československý ústav práce a sociálních věcí, Pedagogický ústav JAK ČSAV, Ústav výzkumu a rozvoje školství PedF UK, CESES FSV UK) i ve veřejné správě na úrovni národní (poradce ministra školství ČR) i mezinárodní (Zástupce ředitele pro vzdělávání, kulturu a sport Rady Evropy). Jako mezinárodní konzultant pracoval v různých zemích pro Světovou banku, OECD, Evropskou komisi, Evropskou vzdělávací nadaci aj.

Doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.

pracuje na Katedře pedagogiky Filozofické fakulty UK, kde se věnuje výuce několika předmětů i výzkumu výuky, je zde i garantem pro učitelské programy. Specializuje se na problematiku kooperativního učení ve školních i jiných podmínkách, na tematiku rozmanitosti žákovské populace a nastavení školních podmínek pro tuto rozmanitost. Je autorkou řady publikací týkajících se inovativních přístupů ve výuce a učitelského vzdělávání, konzultantkou pro školy a učitele, lektorkou vzdělávání dospělých, působí v redakční radě časopisu Pedagogická orientace a Tvořivá dramatika.

RNDr. Jindřich Kitzberger

generální ředitel sítě soukromých škol Duhovka a zároveň působí na Pedagogické fakultě UK v Centru školského managementu. Vystudoval obor učitelství biologie a matematiky na Přírodovědecké fakultě, 16 let pracoval jako ředitel základní školy v Praze 6, působil ve vedení APZŠ, byl předsedou SKAV a v letech 2007 – 2010 zastával funkci náměstka ministra školství.

Stanislava Křížová

Projektová manažerka občanského sdružení AISIS v projektech zaměřených na vzdělávání pedagogů v oblastech finanční gramotnosti a zvyšování kvality a efektivity škol. Lektorka pro oblasti finanční gramotnost, týmová spolupráce, přeměna a evaluace školy. Od roku 2006 se spolupodílí na přípravě a realizaci projektu Rozumíme penězům, který je zaměřen na finanční vzdělávání pedagogů a žáků základních škol. Působila jako vychovatelka školní družiny, učitelka v mateřské škole, učitelka na základní škole a čtyři roky jako zástupkyně ředitelky základní školy.

Dana Moree

Vystudovala obor Pastorační a sociální práce na Evangelické teologické fakultě Univerzity Karlovy v Praze a dále pak obor Obecná antropologie na Fakultě Humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze.
Pracovala nejprve na Jaboku – Vyšší sociálně pedagogické a teologické škole. V roce 2004 nastoupila na Fakultu humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze na katedru studií občanské společnosti. V roce 2008 ukončila doktorské studium na Univerzitě humanistiky v Utrechtu. Je editorkou portálu pro multikulturní výchovu www.czechkid.cz. Co se výzkumných aktivit týče, zaměřuje se na oblast propojení společenských změn a školského systému – např. v publikaci How Teachers Cope with Social and Educational Transformation.
Kromě akademické činnosti se věnuje tématu setkávání kultur i v rámci kurzů a seminářů zaměřených hlavně na česko-německou oblast v Institutu PONTES.

RNDr. Jana Palečková

výzkumná pracovnice. Vystudovala matematicko-fyzikální fakultu UK. Zabývá se problematikou vzdělávání zejména v kontextu mezinárodního srovnávání výstupů vzdělávacích systémů. Pracuje v Ústavu pro informace ve vzdělávání v Praze jako vedoucí Oddělení mezinárodních výzkumů, které realizuje a vyhodnocuje výzkumy organizací IEA (International Association for Evaluation of Educational Achievement) a OECD zaměřené na měření výsledků vzdělávání. Od roku 2002 do současnosti je koordinátorkou výzkumu OECD PISA v ČR.

RNDr. Pavla Polechová, CSc.

výzkumná pracovnice a expertka ve vzdělávací politice. Působila v Ústavu výzkumu a rozvoje školství, řídila analyticko-koncepční odbor MŠMT a působila ve Výzkumném ústavu pedagogickém v Praze. Kandidátkou věd se stala v oboru matematika a fyzika. Publikuje články a monografie s pedagogickou tematikou, například z oblasti interkulturní výchovy a inovativních vyučovacích metod. Její specializací je téma inkluze.

Ing. Miloš Rathouský

ředitel sekce RLZ SP ČR. 13 let učitel na SOŠ a VOŠ, 4 roky odborný pracovník NÚOV (Europass, projekty ESF, ReferNet), 2009 – 2010 ředitel odboru středního a vyššího odborného vzdělávání MŠMT. Věnuje se strategii vývoje středního vzdělávání, zavádění státních maturit, podpoře odborného vzdělávání a spolupráci se zaměstnavateli, koncepci dalšího vývoje VOŠ.

Mgr. Lenka Říhová

speciální pedagog ve Speciální základní škole v Poděbradech, v současné době jako zástupce ředitelky. Jejím zaměřením je zejména problematika alternativní komunikace u dětí, které z různých důvodů nemohou funkčně používat mluvenou řeč a práce s žáky s těžšími formami vývojových poruch učení. Zabývám se využitím moderních technologií v oblasti alternativní komunikace a vzdělávání těchto žáků. Externě spolupracuji s Metodickým portálem.

RNDr. Jana Straková, Ph.D.

výzkumná pracovnice. Vystudovala matematicko-fyzikální fakultu UK. V profesním životě se zaměřila na problematiku úrovně vzdělávání, zejména na úrovni základní a střední školy, a faktorů, které ji ovlivňují. Koordinovala řadu mezinárodních výzkumů v oblasti měření výsledků vzdělávání, nejprve na Výzkumném ústavu pedagogickém, později v Ústavu pro informace ve vzdělávání v Praze, kde pracovala jako vedoucí oddělení mezinárodních výzkumů. Zastupovala ČR ve valném shromáždení Mezinárodní asociace pro hodnocení výsledků vzdělávání (International Association for Evaluation of Educational Achievement – IEA) a v Networku A programu INES Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj. Působila v řadě mezinárodních expertních skupin ustanovených k dílčím problémům souvisejícím s uvedenou problematikou.

RNDr. Ondřej Šteffl, CSc.

ředitel společnosti Scio. Absolvoval matematicko-fyzikální fakultu a je kandidátem věd ze sociologie. V roce 1990 založil první soukromou školu u nás – PORG. Založil společnost Scio, která se zabývá testováním vzdělávacích výsledků škol i jednoltivců, od roku 1998 také využíváním internetu ve vzdělávání. Společnost Scio se významně podílí na přijímacím řízení na vysoké školy, její zkoušky využívá v přijímacím řízení 53 fakult vysokých škol.

Doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.

docent na katedře pedagogiky Filozofikcé fakulty UK a katedře výchovné dramatiky DAMU. Zaměřuje se na – pedagogiku/didaktiku osobnostně sociálního rozvoje a na témata „well-being“ z pohledu pedagogiky, integraci životních dovedností do různých předmětů, pedagogiku chování, efektivní komunikaci, veřejné vystupování a scénologie mimodivadelního chování.

Doc. PhDr. Arnošt Veselý, Ph.D.

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články