Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 10/2012

19. 3. 2012
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 12.-18.3.2012

Klíčová témata týdne:

konference ke zprávě OECD, eurodotace, vysoké školy, výuka češtiny, memorandum pedagogických asociací, domácí vzdělávání

Výrok týdne:

„Ve stávající situaci je nepřijatelné, aby ministři průmyslu obchodu, dopravy a školství, jejichž role je v čerpání fondů klíčová, byli těmi, kdo se ani neobtěžují jezdit do Bruselu a nejčastěji absentují na jednání Rady v jejich sektoru. Když jde o peníze, je Brusel dobrý. Když jde o spolupráci s ostatními, stojí Česko stranou.“
František Nejedlý v tiskové zprávě Strany zelených

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • ČŠI umožnila díky konferenci Systém hodnocení vzdělávání v ČR otevřenou debatu o závěrech zprávy OECD. Bohužel se nakonec ukázalo, že jak MŠMT, tak inspekce činí na jejím základě značně odlišné závěry než právě nezávislí zahraniční odborníci. Poslechněte si audiozáznamy z vystoupení a přečtěte stručné shrnutí základních poznatků zde. V souvislosti s hodnocením v ČR je třeba připomenout, že se blíží generálka plošného testování 5. a 9. tříd, kterou, dle předběžných reakcí, hodlají některé školy bojkotovat. ČŠI vydala upřesňující informace o povinnosti škol se generálky zúčastnit a odpovídá na dotazy.
  •  

  • Brusel fakticky pozastavil eurodotace do ČR a je také možné, že jejich příliv již nebude obnoven. MŠMT narychlo připravuje ke spuštění další a další projekty, jedním z nich je SciencePoint za 326 milionů Kč. Ministerstvo přitom na diskusi k tomuto projektu nedovedlo zodpovědět základní otázky (např. jak se dospělo k ceně nebo zda existuje studie potřebnosti projektu) a chce projekt spustit již v dubnu 2012.
  •  

  • Roste mezi rodiči nespokojenost s hlavním vzdělávacím proudem? Uvažují více o domácím vzdělávání? Jaké má výhody a jaká rizika shrnuje ve svém článku Michal Semín. Odborné studie a další informace najdete na www.domaciskola.cz. O tom, proč děti s příchodem na základní školu ztrácejí motivaci k učení a radost z něj, píše ve svém blogu také americký psycholog Peter Gray – přečtěte si, jak se děti dokáží učit samy a jak se v jiných kulturách učí děti sběračů a lovců bez školní docházky.
  •  

  • Mají se děti v českém jazyce učit především mluvit, psát, logicky myslet a prostřednictvím toho znát jazyková pravidla, včetně neoblíbených větných rozborů, nebo je současná výuka češtiny v pořádku? Diskutovali o tom minulý týden bohemisté na stránkách MF Dnes a situaci komentoval také Tomáš Feřtek v ČRo. Někteří učitelé se ovšem obávají toho, že žákům školu stále zjednodušujeme, jak ukazuje tento blog.
  •  

  • Organizace TED spustila na YouTube vzdělávací kanál TED – Education. Nová vzdělávací platforma se má zaměřit na popularizaci práce šikovných učitelů a lektorů. Prvních 12 animovaných videí je již na světě.
  •  

  • Pedagogické asociace kritizují stav ve školství a nabízejí ministerstvu svou faktickou odbornou pomoc. Prvním počinem je společné memorandum.
  •  

  • Petr Pícha, ředitel Gymnázia Písek, reaguje polemicky na vyjádření předsedy Asociace ředitelů gymnázií Jiřího Kuhna, který tvrdí, že malé školy berou peníze gymnáziím a jejich zrušení situaci pomůže.

Inspirace z praxe

  • Využijte dějiny Romů ve výuce na 2. stupni ZŠ – pomohou vám v tom dvě elektronické publikace „Druhá směna“ (literární a historická část), které ke stažení nabízí sdružení Romea.

Akce tohoto týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 21. 3. DOX: „Krize českého školství“ – panelová diskuse (Praha)
  • 22. 3. Odborná konference „ICT ve školství“ (Praha)
  • 22. 3. „Teaching for America aneb jak v USA získávají zajímavé lidi pro  učitelskou profesi“ – Kulatý stůl SKAV a EDUin
    mimořádně v Americkém centru (Tržiště 13, Praha 1)
logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články