Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 11/2013

18. 3. 2013
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 11. – 17. 3.

Témata týdne:

nezaměstnanost v ČR dosáhla rekordní výše, Veletrh fiktivních firem, 1 den mimo školu, dopravní výchova povinně, Barvy života pod palbou kritiky, plošné versus výběrové testování, cíle a podoba vzdělávání

Výrok týdne:

„Mezinárodní komunita tvůrců srovnávacích výzkumů zásadně přehodnotila postoj k plošnému testování. (…) Zejména (…) zdůrazňují, že plošné testy prokazatelně nevedou ke zlepšování vyučování a učení a nepodporují profesní rozvoj pedagogů. Cestu k nápravě hledají v obohacení plošných testů o další úlohy, typicky o úlohy produktivní, ve kterých žáci mají za úkol něco sami vykonat, ale zejména v obrácení pozornosti zpět k formativnímu hodnocení v rámci každodenního vyučování.“
Jana Straková v článku Ke kritice výzkumu PISA

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Které obory jsou letos „in“: ČR čelí rekordní nezaměstnanosti obyvatelstva. Zatímco Sdružení podnikatelů a živnostníků ČR požaduje, aby existovala predikce kvalifikačních potřeb, CERGE upozorňuje na to, že samotný predikční model (který mimochodem má k dispozici již 4 roky, ale žádné ministerstvo o něj nemělo zájem a nechtělo jej zaplatit) nestačí – je dobré vědět, jaká povolání jsou a budou v krajích žádána, absolventi musí být ale lépe než nyní vybaveni obecnými dovednostmi, aby získali nejen svoje první zaměstnání, ale v případě jeho náhlé ztráty (např. i v důsledku zániku celého oboru v budoucnu) se dokázali rychle přeorientovat na jiné příležitosti. Doporučujeme velmi zajímavou televizní debatu, zhlédněte až do konce!
  • Aktuální diskuse a akce ovlivňující podobu vzdělávání: EDUin uzavřel debatu o selekci – přečtěte si a komentujte návrh závěrečného shrnutí a sledujte záznam kulatého stolu na toto téma. Nové diskusní téma se zaměřuje na učitelskou profesi: přečtěte si výchozí teze odborníků a poslechněte jejich vystoupení na kulatém stole (pod článkem každého z vystupujících). K tématu se vyjadřuje i Petr Koubek v blogu Kariérní systém jako motivace. Také MŠMT pokračuje v práci na Strategii 2020 a organizuje další kulaté stoly; jejich harmonogram a více informací najdete zde.
  • Co říká na Chládkovy návrhy veřejnost aneb v čem jsme konzervativní a co vítáme: Agentura SANEP provedla průzkum názorů veřejnosti na návrhy změn ve školství senátora Chládka. Podrobně se dozvíte zde.
  • Škodí PISA a plošné testy? Jana Straková vysvětluje úskalí testování PISA, ale i značné přínosy výběrového šetření, a naopak upozorňuje na rizikovost plošných testů. Proti plošnému testování pokračuje také odmítavá kampaň rodičů.
  • Na dyslexii počítačovými hrami: Na Padovské univerzitě provedli výzkum, který odhalil, že dyslexie pramení z neschopnosti udržet pozornost a je možné ji eliminovat tréninkem hraní akčních her. Čtěte zde.

Inspirace z (a do) praxe

  • Zahrada hrou: Právě vypsané granty Nadace Proměny umožní některým školám a školkám rekultivovat svá hřiště, aby se stala podnětným prostředním pro dětské učení a hru. Že lze trávník přetvořit na zajímavější plochu dokládá také blog Margit Slimákové a TED video, na které Slimáková odkazuje.
  • Literární soutěž v angličtině: Literární soutěž SPUSA pro děti, letos na téma When I am alone. Více se dozvíte zde.
  • Tři metodiky pro učitele o životním prostředí a udržitelném rozvoji: Online zpřístupnil Sluňákov, najdete je ke stažení vpravo zde.

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 19. 3. Konference k programu Kreativní demokratická škola: Pěstuj prostor (Plzeň)
  • 19. 3. EduFórum – Osmé setkání v Praze (Praha)
  • 20. 3. Workshop „Vize vzdělávání“ (Česká Skalice)
  • 21. 3. Kulatý stůl „Jakého učitele – absolventa potřebují ředitelé škol?“ (Praha)
  • 26. 3. Česko mluví o ICT ve vzdělávání na konferenci Počítač ve škole (Nové Město na Moravě)
  • 27. 3. Konference „Welcome Heutagogy!“ (Praha)
  • 28. 3. Konference „Vzdělávání 3. věku – příležitost pro společnost“ (Mladá Boleslav)
Více akcí a podrobnosti ke každé z nich najdete v EDUkalendáři.
logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články