Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 1/2012

9. 1. 2012
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 2.-8.1.2012

Klíčová témata týdne:

přestávky, čerpání eurodotací, Mezinárodní výzkum dospělých PIACC, finance pro učitele, zánik vesnických škol, kritika reformy VŠ

Výrok týdne:

„Trvanlivost potravin se prodlužuje, trvanlivost informací se zkracuje.“
Daniel Műnich ve svém blogpostu O biflování

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • MF Dnes otiskla v říjnu loňského roku test studijních předpokladů pro žáky 9. ročníků (nepochází z dílny
    MŠMT) – žáci by měli odpovídat například na to, kdo vynalezl obloukovou lampu nebo jak se říká nástěnné
    malbě prováděné do vlhké omítky. Byl by úspěch v takovém testu známkou studijních předpokladů? O jaké
    škole to pak mluvíme? Daniel Műnich ve svém blogu uvažuje, proč přirozený sklon redukovat vzdělávání na
    biflování existuje na obou stranách katedry a jak k tomu přispívá plánovaný „testovací beton“.
  •  

  • Bořivoj Brdička doplnil seriál článků o otevřených výukových zdrojích článkem o vlivu volné dostupnosti
    materiálů na školství. Dovedete si představit například to, že veškeré seminární práce děti odevzdají online
    a pracovat s nimi bude celá třída? Protiváhu k masivní podpoře využívání technologií tvoří starší článek
    (nutná registrace) otištěný v The New York Times o kalifornské základní škole, kde nenajdete počítač. V této
    škole waldorfského typu, kde se rodiče 2/3 dětí paradoxně profesně věnují technologiím, věří, že u dětí na
    ZŠ počítač omezuje kreativní myšlení, rozvoj pohybu a sociálních vztahů a že „jeho chvíle“ přichází mnohem
    pozdějí, až na střední škole.
  •  

  • Brusel si již před Vánoci došlápl na ČR ohledně podivného čerpání europeněz v resortu školství (nákupy
    termosek nebo výše odměn v „maturitním projektu“ apod.). Ministr Dobeš se přesto dušuje, že jeho
    „bytostným zájmem je, aby se eurodotace skutečně a kvalitně vyčerpaly“. Proti však hovoří aktuální
    příprava dvou projektů – Okno a Sport, které Brusel kritizuje kvůli tomu, že nekorespondují s hlavním cílem
    prioritní osy 3 a existují vážné pochyby, zda mohou přinést smysluplné výsledky. Česká pozice situaci
    detailně komentovala minulý týden a hovoří o mrhání miliony. 29. prosince organizovalo MŠMT kulatý stůl,
    kde měl být představen záměr projektu Sport (650 milionů). Jak neslavně diskuse skončila si můžete zpětně
    přečíst u Janka Wagnera na České škole. MŠMT nicméně nelení a kuje eurodotace, dokud jsou žhavé –
    projekt „Integrovaný registr vzdělávací soustavy ČR – Nedir“ za dalších téměř 650 milionů (záměr zde) má
    být zahájen již v únoru a má v rozšířenější verzi splnit v zásadě to, co bylo náplní Ústavu pro informace ve
    vzdělávání – před tím, než jej ministr nechal zrušit. Většina financí bude rozdělena do obřích výběrových
    řízení…

O čem se diskutuje

Inspirace z praxe

  • Web zazijchemii.cz (Unipetrol) má studenty motivovat ke studiu chemie. Co například takový
    vývar z červeného zelí jako Ph indikátor?

Akce tohoto týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 10. 1. – MŠMT: Odborná diskuse k projektům „Projekt 3D – Zdravý a bezpečný občan: Zvyšování protidrogové gramotnosti občanů ČR“ a „Vytvoření a podpora regionálního systému dalšího vzdělávání v oblasti moderních technologií využitelných ve výrobě – DV TECH”

 

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články