Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 15/2013: Známkování je v pořádku, neexperimentujme na dětech, říká poslankyně Putnová

15. 4. 2013
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 8.–14. 4.

Témata týdne:

rodiče proti plošnému testování, MŠMT prodloužilo pokusné domácí vzdělávání na 2. stupni na neurčito, novela VŠ zákona čelí kritice, některé děti nemají na školní obědy

Výrok týdne:

„Přestože pětistupňová škála hodnocení může být skutečně nevyhovující pro některé skupiny dětí, např. velmi nadané, které se ve škole nudí a paradoxně mají horší známky než jejich méně talentovaní spolužáci, je to funkční a zaběhnutý model. Neexperimentujme s dětmi a nerušme to, co se většinově osvědčuje. I škola má svá pravidla a hodnotitelné výsledky.“ Anna Putnová v reakci na diskusi o možném zrušení pololetního vysvědčení

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Známkování a testy budí emoce: I letošní pokusné plošné testování (pro školy povinné) bude bojkovat řada rodičů. Jejich argumenty čtěte zde, prohlédněte si také starší videosestřihy z kulatých stolů věnovaných pro a proti plošnému testování. USA si na testování žáků zakládá, přečtěte si specifickou reakci amerického učitele rezignujícího na svoje povolání. K souvisejícímu tématu hodnocení dětí a známkování se vyjádřila také předsedkyně školského výboru PSP ČR Anna Putnová (viz výrok týdne výše) – snad by se při podobných výrocích hodila větší opatrnost, neboť vzato do extrému, mohly dnešní děti ve škole stále psát na hliněné tabulky, vždyť i ty se kdysi většinově osvědčovaly…
  • Dvě konference, které by měly zajímat rodiče: Doporučujeme konferenci nazvanou Rodiče mluví do vzdělávání (19. 4.), která otevře například taková témata, jako jak poznáme dobrou školu nebo jaké přístupy k výuce dětí se nabízejí a proč je preferovat. Na Konferenci Odvahy a Dobrodružství (24. 5.) se zase můžeme zamyslet nad tím, zda jsme naše školní děti a děti vůbec nezbavili zcela možnosti přebírat odpovědnost za svoje činy a zda si eliminace všech možných rizik v životě nevybírá svou daň. Více najdete v EDUkalendáři.
  • O výuce slohu se dlouho mluví, ale… Zatím žádná plošná změna na obzoru. Doporučujeme zamyšlení Matouše Hutníka nad tím, jaké typy textů naučí děti ve škole skutečně používat jazyk a myslet.
  • Řešení stínového ministra školství: Marcel Chládek prezentoval svoje názory v Hyde Parku ČT24, dozvíte se například, jaká opatření by zavedl jako první v pozici ministra školství. Chládek často odkazuje na finské školství, k tomuto tématu doporučujeme přečíst názory profesora Y. Zhao z University of Oregon, který varuje před kopírováním cizích vzdělávacích systémů a odhaluje slabinu finského školství. Český výtah čtěte zde (zpráva č. 6), původní text zde.
  • Novela VŠ zákona je nekvalitně připravená: Tvrdí Jiří Zlatuška, čtěte s ním podrobný rozhovor na toto téma. O reformě a dalších možných změnách (např. čtyřleté bakalářské obory, řešení situace VOŠ) hovoří v rozhovoru Petr Fiala.
  • Opakujeme minulost, abychom řešili budoucnost? Doporučujeme inspirativní starší video Kena Robinsona, ovšem s českými titulky, které mapuje vývoj vzdělávacích paradigmat.
  • Děti nechodí na obědy a nejí, protože na to jejich rodiče nemají peníze: Odhalil to náhodou průzkum, který si o školním stravování zadala jedna pražská základní škola. Ukázalo se, že dětí, které nejen že neobědvají, ale ani nesnídají a nesvačí, není zanedbatelné množství a radnice se na jejich stravování chce složit ve veřejné sbírce.

Inspirace z (a do) praxe

  • Učitelé doporučují online dostupné nástroje do výuky: Vlastní iniciativa nezávislého sdružení učitelů a lektorů nabízí seznam online volně dostupných nástrojů pro výuku.

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 15., 16. a 17. 4. Workshopy „Vize vzdělávání“ (Pardubice; Olomouc+Zlín; Brno+Ostrava+Praha)
  • 15. a 18. 4. Kulatý stůl záměru projektu Kampaň proti rasismu a násilí z nenávisti (Praha)
  • 20. 4. Učitelský summit (Praha)
Více akcí a podrobnosti ke každé z nich najdete v EDUkalendáři.
logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články