Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
přijímací zkoušky, státní maturita, novela školského zákona, platy učitelů, standardy předškolního a základního vzdělávání, novela VŠ zákona, dotace EU do školství, přijímání zaměstnanců na MŠMT, matematická gramotnost
Školstvím stále hýbou maturity: CERMAT vydal Žákovského průvodce maturitou a v novele školského zákona se ministerstvo nenápadně pokouší omezit dohled veřejnosti nad kvalitou státní maturity. Scio upřesňuje zprávu z posledního bEDUina o Maturitě 21: Maturita 21 není alternativou ke státní maturitě. Je designovaná pro profilovou, školní část maturit, tudíž nemá státním maturitám nijak konkurovat či je nahrazovat. Přesto mohou být některá srovnání užitečná: zatímco například státní maturitu stráví student s papírem a tužkou, u Maturity 21 řeší komplexní úlohy s využitím internetu.
Zdají se vám televizní spoty na maturitu příšerné? Zkuste něco jiného – reklamu na matematiku. Matematická gramotnost se bude ostatně testovat již v dalším PISA šetření, tak se obliba matematiky u žáků stane důležitým tématem. Mimochodem – přečtěte si vtipný pohled na vývoj testování matematiky v USA.
Začaly přijímací zkoušky na střední školy, ale kromě gymnázií bere většina škol žáky jen podle známek na vysvědčení. Ze ZŠ vychází slabé ročníky a podle ÚIV nastoupilo loni na SOŠ a učiliště o 16 000 žáků méně než před rokem. Naopak o osmiletá gymázia je zájem obrovský, nastupuje na ně již 10 % dětí ze ZŠ a úroveň výuky na základních školách tak dramaticky klesá, dětem chybí „tahouni“ a motivace. V některých krajích převyšuje poptávka po studiu na 8letých gymnáziích až 10 x počet volných míst. Školy navíc kritizují systém 3 přihlášek, který je administrativně náročný a drahý. Vysoké školy hlásí, že maturitu dnes může dostat každý, což degraduje její hodnotu.
I když nemáte možnost účastnit se kulatých stolů SKAV a EDUin, můžete si nyní přehrát jejich kompletní záznam. Posledním tématem byla například kázeň na základních školách.
59 % dětí z evropských zemí má profil na sociálních sítích a české děti patří mezi ty, které mají jeden z největších rozsahů online aktivit na internetu. Taková a další zjištění přinesl unikátní výzkum EU Kids Online II financovaný z programu Evropské komise Safer Internet. Výzkum také prokázal, že dovednosti dětí v užití internetu jsou poměrně solidní. Nabízí se tak asociace se zkušeností učitele a experta na IT technologie Terry Freedmana, který na svém blogu říká: Nechte starší děti, aby učily informatiku ty mladší!
MŠMT připravilo další standardy, tentokrát pro předškolní vzdělávání. Potřebujeme podrobněji vědět, co má ovládat dítě před vstupem do 1. třídy, nebo nám stačí RVP? O RVP ZV kritizovaném v blogu O. Blažka, jsme psali minule – a jak jej nyní v reakci na blog obhajují diskutující na Metodickém portále?
3.5. DROP in, o.p.s. – seminář Charakteristika a způsob práce s cílovou skupinou dětí a rodičů (Praha)
4.5. International Montessori School of Prague – seminář s legendou Montessori – Sonnie McFarland (Praha)
4.5. CEDU – konference Žákovský parlament ve školní praxi (Plzeň)