Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 20/2013: MŠMT změnilo způsob schvalování standardů základního

20. 5. 2013
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 13.–19. 5.

Témata týdne:

žáci dostali výsledky maturitních didaktických testů, proběhla 2. generálka plošného testování žáků na ZŠ, MŠMT změnilo proces schvalování standardů základního vzdělávání, cíle vzdělávání a jaké chceme školy

Výrok týdne:

„Trošku se odklání od toho (plošné testy), co jsme chtěli v reformě, to znamená připravit žáky na život a budoucí povolání, dát jim určité kompetence. Tady se ověřují znalosti.“ Pravoslav Němeček o plošném testování žáků ZŠ v rozhovorupro ČRo Radiožurnál

Novinky(výběr ze zajímavých událostí)

  • Maturita z matematiky je problém: Žáci dostali výsledky maturitních testů, jediná matematika dopadla letos opět špatně. Předseda Jednoty českých matematiků a fyziků Josef Kubát by si v budoucnu představoval různé maturitní zkoušky pro gymnázia, odborné školy a učiliště. Tomáš Feřtek zase upozorňuje na to, že pojetí maturitních testů z matematiky je jednostranné a nepracuje s obecnějšími dovednostmi žáků. U testu z češtiny CERMAT posoudil jednu z úloh jako chybnou a uzná žákům všechny varianty řešení.
  • Testování pod drobnohledem: Scio pořádá 5. června další konferenci Testováním ke kvalitě vzdělávání 2013. Na programu jsou otázky maturitního i dalšího testování. ČŠI komentovala 2. generálku plošného testování na ZŠ na tiskové konferenci (záznam ČT24, na 01:52 min.), čtěte také názory kritiků: Pravoslav Němeček z Asociace ředitelů základních škol (viz citát); Tomáš Feřtek nabádá k využití testů jen jako pomůcky pro školy.
  • Schválením standardů zapřaháme vůz před koně, MŠMT na výtku reagovalo: Otázka využití standardů není zodpovězena a je součástí přípravy ministerské Strategie vzdělávání 2020. Proto schválení standardů a jejich platnost od 1. 9. 2013 mohlo být jen vyhozením peněz a energie škol. MŠMT na kritiku reagovalo a od září vstupují v platnost jen standardy pro češtinu, matematiku a cizí jazyk (jejich připomínkování se prodloužilo do 22. 5.), ostatní obory se budou dále diskutovat (více zde). Doufejme, že i pojetí standardů jako takových.
  • Kvalitní výuka – jak toho dosáhneme? 14. června pořádá MŠMT, EDUin, SKAV a Pomáháme školám k úspěchu, o. p. s., konferenci v rámci přípravy Strategie vzdělávání 2020 a závěru kampaně Česko mluví o vzdělávání. Diskuse bude věnována také tomu, jakou školu v budoucnu chceme. Na toto téma si můžete poslechnout i videozáznam z kulatého stolu EDUin a SKAV s názvem Jakou společnost má náš vzdělávací systém podporovat? (dole na stránce). Čtěte také zkušenost americké maturantky s tím, co je cílem současné školy a co by jím mělo být.
  • Na HitHitu můžete podpořit záměry škol: V kategorii Školství na portále HitHit představují školy svoje projekty, které můžete finančně podpořit. Pokud nevyberou cílovou částku do 45 dní, peníze budou donátorům vráceny.
  • Zakázané vzdělávání: Volně dostupný dokumentární film „Zakázané vzdělávání“ ukazuje, jak moderní školství vznikalo, s jakými výzvami se potýká a předkládá možná řešení. Ve filmu je více než devadesát rozhovorů s učiteli, vědci, odborníky, spisovateli, matkami a otci.

Inspirace z (a do) praxe

  • Tipy na akce na konci školního roku: Na Metodickém portále najdete v diskusní sekci Výuka mimo třídu mnoho tipů na školní výlety, akce i zkušenosti učitelů.
  • „Nechci kazy“ ve školkách: Projekt mladých studentů lékařství pro mateřské školky – formou her, příběhů a praktických ukázek, které děti baví, se předškoláci i jejich rodiče mohou naučit pečovat o svoje zuby.

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 23. 5. Znaky dobré školy a nadaní v různých variantách vzdělávání (Praha)
  • 23. 5. Společný seminář pro pedagogy a asistenty pedagoga (Praha)
  • 23. 5. Seminář „Prevence vzniku závislostí u dětí a dospívajících“ (Praha)
  • 27. 5. Seminář Děti s problémovým chováním a děti s poruchou autistického spektra – jak na ně? (Praha)
  • 27. 5: Seminář Jak zefektivnit spolupráci škol a podniků (Praha)
  • 29. 5. Setkání s ředitelem Middle School z International School of Prague na téma Bdělá pozornost ve školách (Praha)
  • 30. 5. V. tematický kulatý stůl MŠMT: Kvalitní řízení vzdělávacího systému a posilování jeho kapacity (Praha)
Více akcí a podrobnosti ke každé z nich najdete v EDUkalendáři.
logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články