Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

beduin 21/2012

4. 6. 2012
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 28.5.-3.6.

Klíčová témata týdne

maturity, výzkum postojů českých středoškoláků, jednotná zkouška pro učně

Výrok týdne

„Výzkum přináší v mnohém znepokojivé výsledky a potvrzuje trendy, které naznačila předchozí šetření a výstupy dalších projektů. (…) Zdá se, že studenti jsou silně ovlivňováni médii a poměrně snadno slyší na zdánlivě jednoduchá řešení,“ Karel Strachota (Člověk v tísni) o výzkumu mezi teenagery

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

 

  • Napíšete test a zkoušející vám sdělí, že jste neuspěl, víc nic. Takovou situaci připomíná kauza s maturitními písemkami – maturanti obdrželi jen bodové hodnocení, případně stručný komentář, který není srozumitelný. Znemožňuje jim to odvolat se proti výsledkům, pokud s nimi nesouhlasí (více zde, návod na odvolání zde). CERMAT tvrdí, že studenti více podkladů nepotřebují. Z právního stanoviska, které má EDUin k dispozici, vyplývá, že by postup CERMATu mohl být označen za protiústavní, protože znemožňuje faktickou přezkoumatelnost hodnocení. Přečtěte si také praktické postřehy ředitele gymnázia, který žádá po ministrovi Fialovi vysvětlení, a blog Tomáše Feřteka. Za pozornost stojí i fakt, že ke kauze maturita se takřka nevyjadřují akademici.
  • Ve stínu maturit odstartovaly jednotné zkoušky pro učně, zatím pro školy dobrovolné. Ohlasy ze škol na tento projekt jsou dosud pozitivní. Profesní sdružení vyvíjejí na českou vládu v současnosti tlak, aby učňovské vzdělání bylo mnohem více provázáno s reálnou praxí v podnicích.
  • Člověk v tísni provedl v rámci programu Jeden svět na školách výzkum postojů českých středoškoláků. Průzkum potvrdil, že teenageři se radikalizují jak ve vztahu k menšinám, tak např. co se týče volebních preferencí. O výzkumu píše i aktuální vydání Respektu (č. 23/2012, část článku zde).
  • „Romské děti jsou v průměru stejně chytré a nadané jako děti neromské, jen mají v důsledku staletého útlaku, vyčleňování, nevraživosti a předsudků nestejné startovací podmínky.“ říká Anna Šabatová a kritizuje názory poslankyně Emmerové (ČSSD) o umisťování dětí do praktických škol. Sociolog Karel Čada zase vyvrací tvrzení MŠMT o tom, že neexistují relevantní data o nadměrném počtu romských dětí ve „zvláštních“ školách.
  • Otázku, jak zefektivnit učení dětí, vyřešila jedna anglická škola tak, že přestala děti dělit podle schopností a ustoupila od soutěžně pojatého vyučování. Spolupracovala přitom s univerzitou v Cambridge a vydala o své zkušenosti publikaci Creating Learning Without Limits. K tématu zefektivnění výuky doporučujeme také článek o metodě výuky matematiky podle Milana Hejného.


O čem se diskutuje

  • Prohlédněte si, jak vypadá konkrétní hodnocení písemné práce maturanta, který dle CERMATu u písemky neuspěl. Pod článkem poutavá diskuse (nejen) češtinářů, včetně alternativních hodnocení téže práce. Diskuse o způsobu hodnocení maturitních písemek také zde pod článkem.

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

5. 6. diskusní večer České školství po Dobešovi (Praha)

6. 6. konference Otevřeme školu svobodnému ICT (Ostrava)

7. 6. CERGE-EI: „Dopad vzdělanosti na hospodářský růst a deficity důchodového systému“ – think tank IDEA (Praha)

12. 6. MŠMT: seminář „Vícejazyčnost a priority jazykového vzdělávání“ (Praha)

14.-16. 6. letní škola „Osobní a osobnostní rozvoj učitelů z mateřských škol“ (Bedřichov)

14. 6. konference Přístupy k začleňování cizinců do škol – saská inspirace (Praha)

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články