Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 24/2013: MŠMT nechce dělat velká systémová opatření, se standardy se nejspíš bude čekat

17. 6. 2013
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 10.–16. 6.

Témata týdne:

Kampaně o cílech vzdělávání jsou u konce; ČR má málo vysokoškolsky vzdělaných obyvatel; Výzkum společnosti Seznam.cz o využívání internetu a počítačových her dětmi; Extra třída vyhlásila 2. kolo.

Výrok týdne:

„Proto teď v podobě státních maturit a jejích nákladů platíme obrovskou daň za to, že nebyl zpracován Národní program vzdělávání. A teprve od něj by se měly odvíjet standardy. Takže doporučujeme provést jen nutné úpravy stávajícího systému, ale nechystejme žádnou další etapu kurikulární reformy, dokud nebude jasno o systémové roli jednotlivých stupňů vzdělání.“
1. náměstek ministra školství Jiří Nantl ke Strategii 2020

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Nepotřebujeme další školskou reformu, ale kvalitní podporu žáků, učitelů a ředitelů přímo ve školách: Je jeden ze závěrů půlroční veřejné konzultace MŠMT ke Strategii 2020, který prezentovali zástupci ministerstva na páteční konferenci Kvalitní výuka pro každé dítě v každé škole v DOXu. Prezentaci EDUin se závěry kampaně můžete vidět zde, vystoupení Zdeňka Slejšky a Tomáše Feřteka poslouchejte zde. Doporučujeme také dva velké rozhovory s Jiřím Nantlem o výsledcích veřejné konzultace MŠMT a s Tomášem Feřtekem o závěrech kampaně EDUin. Konkrétní návrhy opatření, jak zlepšit výuku ve všech českých školách, přednesl na konferenci Arnošt Veselý z FSV UK. Tiskovou zprávu EDUin ke konferenci najdete zde, včetně všech prezentací a audionahrávek vystoupení jednotlivých přednášejících.
  • Zahraniční učitelé s cíli vzdělávání na rozdíl od nás běžně pracují: Tvrdí Jana Straková v článku pro Učitelské listy a vysvětluje, proč je tato činnost žádoucí i v našich školách. K tématu doporučujeme článek Arnošta Veselého, který komplexně vysvětluje problematiku cílů vzdělávání v ČR i v mezinárodním kontextu a vyzývá k zjednodušení soustavy vzdělávacích cílů a jejich reformulaci ve školském zákoně. K tématu cílů vzdělávání můžete přispět také vy svým podnětem na stránkách Česko mluví o vzdělávání v části Napište to politikům.
  • Potřebujeme více vysokoškolsky vzdělaných lidí: V ČR se nemusíme obávat tzv. převzdělanosti, měli bychom naopak všeobecné vzdělávání maximálně podporovat, říká Jiří Zlatuška z FI MU. Podle Evropské komise je žádoucí, aby minimálně 40 % obyvatel ve věku 30–34 let absolvovalo vysokoškolské vzdělání. Členské země by měly usilovat o to, aby byly vysoké školy otevřené všem skupinám společnosti, aby se snížil počet studentů, kteří studium nedokončují, a měly by vysokoškolské vzdělávání více propojit s praxí. Čtěte ve stručném českém výtahu zde, originální článek zde.
  • 88 % dětí na 2. stupni ZŠ hraje online počítačové hry, využijme toho: Podle výzkumu, který nechal zpracovat Seznam.cz, začínají hrát hry na počítači již tříleté děti a například 60 % (v Praze a velkých městech dokonce 70 %) dětí v 8. a 9. třídě má chytrý telefon s připojením na internet. Tohoto fenoménu se dá dobře využít pro další učení dětí, příkladem může být volně dostupná počítačová hra Abaku, která cíleně rozvíjí matematické dovednosti hráčů a v níž se začínají pořádat dokonce celostátní školní soutěže.
  • Nový kanál ČT 😀 pro děti začíná 31. srpna:  Přečtěte si, z jaké programové nabídky se bude dětský kanál skládat, a prohlédněte si propagační video.

Inspirace z (a do) praxe

  • Celostátní projekt pro žáky, učitele i rodiče IN-Generation:  Projekt společnosti ELAI pod záštitou MŠMT, který probíhá přímo na základních školách, nabízí vzdělávání, metodiky a podporu v oblasti internetové gramotnosti.
  • Příběhy 20. století vyhlašují velkou letní soutěž: Zaznamenejte příběh svých příbuzných, sousedů, známých, nebo třeba příběh místa, který je spojen s obdobím nacistické a komunistické totality. Váš příběh může soutěžit, být natočen a stát se součástí Příběhů 20. století.
  • Kvalitní učebnice Vlastivědy po roce 1989: Užitečný přehled kvalitních a moderních materiálů pro výuku Vlastivědy.

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 24. 6. Konference DisCo 2013: New technologies and media literacy education (Praha)
  • 24. 6. Diskuzní seminář „Jak spolu souvisí národní rámec kvalifikací a kvalita vzdělávání?“ (Praha)
  • 27. 6. EduFórum – Desáté setkání v Praze (Praha)
Více akcí a podrobnosti ke každé z nich najdete v EDUkalendáři.
logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články