Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 3/2013

21. 1. 2013
EDUin
bEDUin

bEDUin

Co přinesl týden 14. – 20. 1. 2013

Témata týdne:

debata o vzdělávání v ČR, Strategie vzdělávací politiky do roku 2020, zápisy do základních škol, další vzdělávání učitelů

Výrok týdne:

„Tato strategie bude stručnější a údernější (než tzv. Bílá kniha).“ Jiří Nantl, náměstek ministra školství, o Strategii vzdělávací politiky do roku 2020 (více o ní i o kampani Česko mluví o vzdělávání čtěte níže)

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Půl roku intenzivní debaty o českém vzdělávání povede až k politikům: Byla zahájena půlroční kampaň EDUin Česko mluví o vzdělávání s podporou řady významných partnerů – každé 3 týdny nové diskusní téma se vstupními články od českých i zahraničních odborníků, workshopy s odbornou i laickou veřejností, výsledná doporučení komunikovaná s politiky: přečtěte si harmonogram kampaně a jaký má smysl. Nyní můžete na webu hlasovat, co máme umět: Více než znát jména psů Babičky Boženy Němcové by děti na konci deváté třídy měly… Současně spustilo MŠMT přípravu Strategie vzdělávací politiky do roku 2020, která má být vládě předložena v listopadu 2013. Protože má vize jednou přežít změnu vlády, přizvalo ministerstvo k její tvorbě také opozici, ta zatím výzvu přijala. Přečtěte si útlý vstupní materiál Hlavní směry Strategie vzdělávací politiky do roku 2020, více informací najdete va webu a v sekci Dokumenty. Obě aktivity vzájemně spolupracují, čtěte společnou tiskovou zprávu EDUin, MŠMT a Google.
  • Ambice mají čas: radí psycholog Petr Klíma rodičům při výběru základní školy pro jejich potomka. Zhlédněte podrobný rozhovor na ČT (dole v článku), který se týká mmj. školní zralosti, výběru školy a odkladu školní docházky.
  • Populární malotřídky: V zahraničí se znovuobjevuje malotřídní model výuky. Díky věkově smíšeným skupinám lze žáky rozdělit na práci podle dovedností a nabídnout i předměty, pro které by se v jednom ročníku nenašlo dost zájemců. Stručný výtah článku v češtině a další info najdete zde.
  • Proč ve Finsku zrušili v 70. letech víceletá gymnázia: Protože na to má helsinská univerzita výzkum – doporučujeme velmi zajímavý rozhovor na serveru SME.sk s Leo Pahkinem z finské Národní rady pro vzdělávání. Již první odstavec shrnuje několik základních opatření pro řadu současných vzdělávacích systémů.
  • Zemanovci chtějí jednotné školství: Strana SPO Zemanovci to uvádí ve svém programovém prohlášení, odstavec 3.4. Staví se také proti inkluzi.
  • Budou další vzdělávání učitelů poskytovat jen fakulty? Sledujme, co vzejde z jednání Asociace děkanů s MŠMT – zatím se shodují na tom, že plně kompetentní pro další vzdělávání učitelů jsou jen pedagogické fakulty. Čtěte závěry z jednání 9. 1. 2013.
  • Mapa dovedností dětí: KIDMAP nabízí zájemcům podklad pro přípravu projektů, jejichž cílem je nabídka aktivit, produktů, vzdělání atd. pro cílovou skupinu rodičů a dětí. KIDMAP je jednak mapa dovedností dětí ve věku 2-12 let, jednak zaznamenává milníky vývoje dítěte a témata, o kterých v té souvislosti uvažují rodiče. Projekt získal data z několika rozsáhlých průzkumů a má komerční charakter. Sledujte spot s ochutnávkou výsledků průzkumů. Více informací a prezentaci mapy najdete ve složce Presskit.

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 21. 1. EduFórum (Praha)
  • 21. 1. Otevření Konzultačního centra pro práci se žákovskými parlamenty (Valašské Meziříčí)
  • 31. 1. Česko mluví o vzdělávání: Setkání zástupců organizací ve vzdělávání (Praha)

Více akcí a podrobnosti ke každé z nich najdete v EDUkalendáři.

 

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články