Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 32/2012

22. 10. 2012
EDUin
bEDUin

bEDUin

Co přinesl týden 15. – 21. 10. 2012

Témata týdne:

platy učitelů, kvalita učitelů, motivace a priority uchazečů o VŠ vzdělání, výběr studijní dráhy u žáků ZŠ a SŠ, maturity

Výrok týdne:

Je před námi v tomto ohledu černá budoucnost. Je potřeba podstatně změnit pravidla, kdo může učit.“ O. Šteffl v souvislosti s průzkumem Scio na téma, kteří absolventi SŠ si vybírají pedagogické fakulty (více čtěte níže)

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Platy učitelů a jejich kvalita: Evropská komise zpracovala analýzu platových podmínek učitelů v zemích EU. Zjistila mimo jiné také to, že přestože všechny země prohlašují, že zlepšení výkonnostní úrovně žáků a studentů je nejvyšší prioritou, jen polovina zemí, kterých se zpráva týká, uděluje učitelům odměny na základě pozitivních výsledků jejich práce nebo výsledků studentů. Podle zprávy mezi ně patří i Česká republika. Máme objektivní nástroje pro měření kvality práce učitelů? V této souvislosti upozorňujeme na průzkum Scio, který sledoval kvalitu a motivaci uchazečů o VŠ vzdělání – u zájemců o pedagogické obory relativně často rozhoduje snaha o levné a snadné studium, zájemci o učitelství také podle Scio vykazují horší studijní předpoklady. MŠMT hodlá do školství nalákat více kvalitních lidí díky zavedení kariérního řádu.
  •  

  • Co rozhoduje při výběru školy: NÚV zveřejnil výsledky průzkumu mezi žáky ZŠ a SŠ na téma, které faktory ovlivňují volbu další studijní a profesní dráhy. Průzkum potvrzuje, že ve velké míře ovlivňují rozhodování dítěte rodiče (a tedy to, jaké mají o vzdělání a vzdělávání představy oni sami), i když rodiče sami tvrdí, že do rozhodování dítěte zasahují jen málo. Poradenské služby rodiče a děti buď neznají, nebo je nevyužívají. Zpráva uvádí také nejčastější internetové zdroje, kde hledají informace a pomoc.
  •  

  • MŠMT 2x k maturitám: MŠMT se vyjádřilo ke dvěma tématům spojených s maturitami – vysvětluje své důvody pro podání kasační stížnosti na rozhodnutí městského soudu a zveřejnilo výsledky auditu v CERMATu. CERMAT je podezřelý z porušování rozpočtové kázně.
  •  

  • Petice proti rušení speciálních škol: petici na MŠMT posílají rodiče a učitelé a tvrdí, že realizace vládní Strategie je finanční utopií a poškodí zejména děti. MŠMT naproti tomu tvrdí, že základní školy obdrží peníze navíc a přepracovává návrh změny systému financování škol.
  •  

  • Princeton, Harvard, Stanford – zadarmo? Prestižní univerzity rozjíždějí online studium zadarmo. Experimentují s ním již první Češi. Inspirujte se v předposledním vydání Respektu.

Inspirace z (a do) praxe

  • Video ve škole 10x jinak: přečtěte si a prohlédněte tipy, jaká videa lze dělat s dětmi ve škole. Příspěvek je studentskou prací.

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 23. 10. konference „Integrace 6x jinak“ (Praha)

  • 23., resp. 24. 10. Seminář k systému evaluace a monitoringu vzdělávání v ČR (Zlín, resp. Brno)

  • 24. 10. Setkání zaměřené na práci s metodikami pro vzdělávací oblast „Člověk a jeho svět“ (Praha)

  • 24. 10. EduFórum – 5. setkání (Praha)

  • 25. 10. Kulatý stůl SKAV a EDUin: Má ministerstvo školství ztrácet čas s Národním programem vzdělávání, nebo má raději řešit praktické problémy? (Praha)

  • 25. 10. konference E-portfolio ve výuce cizích jazyků (Praha)

  • 31. 10. konference Modernizace uznávání odborných kvalifikací: vnitřní trh bez bariér (Praha)

  • 1. 11. konference Může být učitel tvůrcem vyučování v podmínkách dnešní školy? (Praha)

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články