Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 35/2012

12. 11. 2012
EDUin
bEDUin

bEDUin

Co přinesl týden 5. – 11. 11. 2012

Témata týdne:

čtenářská gramotnost, Národní program vzdělávání a cíle vzdělávání, maturity

Výrok týdne:

„V současné době bohužel nemáme žádnou solidní analýzu, proč jsme se dostali do této spirály zhoršujících se výsledků, a to nejen ve čtenářské gramotnosti. Což je velký dluh. Dobrou zprávou je, že jsme stále čtenářskou velmocí v počtu prodaných knih, v husté síti knihoven a i letmý pohled do dopravních prostředků ukazuje, že se čtením to u nás není zase až tak tragické. Otázkou je, jak čtenářskou gramotnost předat dětem.“ Pavel Košák, Varianty (o čtenářství více níže)

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Nechme děti číst, co je baví: takový je podle odborníků jeden z receptů na čtenářskou gramotnost. Program Varianty vydal listopadové číslo bulletinu zaměřené právě na čtenářství. Inspiraci najdete zde.
  •  

  • Mele ještě máma ve všech slabikářích maso? S otázkou čtenářství souvisí téma slabikářů – jaké slabikáře existují na trhu a najdeme ve všech stále stejné věty o mletí masa, mísách a soli? Je nutné, aby děti v první třídě četly věty, které nedávají příliš smysl? Je to možné udělat jinak, když znají jen málo písmen? Doporučujeme článek Markéty Breníkové z Rodiny a školy.
  •  

  • Partnerství učitelů a rodičů má pestré podoby: Prohlédněte si videa ze říjnové konference Rodiče vítáni: Jak se domluvit se „svým“ učitelem a „svým“ rodičem. Doporučujeme například vystoupení  Bohuslavy Jochové ze ZŠ Chvalšiny Partnerství místo žalování, přednášku Marka Hermana 7 kouzelných slov pro proces učení nebo živé a netradiční studentské vystoupení Prosba na učitelský sbor aneb Výhody yoya ve školách.
  •  

  • Potřebujeme Národní program vzdělávání? Nabízíme audiozáznam kulatého stolu SKAV a EDUin na téma Má ministerstvo školství ztrácet čas s Národním programem vzdělávání, nebo má raději řešit praktické problémy?  Odborníci se shodli na tom, že dlouhodobá představa vývoje českého školství chybí a zároveň nesmí být kontraproduktivní v souvislosti s již zavedenými rámcovými programy vzdělávání. EDUin připravuje od ledna veřejné debaty, workshopy a konferenci s účastí laiků i odborníků, na nichž se bude diskutovat o cílech českého vzdělávání. Debaty jsou součástí připravovaného projektu Česko mluví o vzdělávání. Do diskusí chce zapojit také MŠMT, které připravuje tzv. Strategii 2020 definující priority vývoje českého školství.
  •  

  • Vše, co mohou udělat děti, nesmí dělat učitelé (a rodiče): heslo, kterým se můžeme řídit, pokud chceme děti (znovu)naučit samostatnosti. Počínaje zavazováním tkaniček a konče novými poznatky z matematiky. Inspirativní článek o metodě odložené pozornosti najdete zde.
  •  

  • Příručka pro začínajícího waldorfského rodiče: 15. ZŠ v Plzni vydala příručku pro rodiče, kteří uvažují o waldorfském vzdělávání pro svoje děti.
  •  

  • Maturitě chybí stále kontrolní mechanismy: čtěte komentář Tomáše Feřtka v MF Dnes a tiskovou zprávu EDUin.

Inspirace z (a do) praxe

  • Multikulturní a globální rozvojové vzdělávání ve škole: Multikulturní centrum Praha ve spolupráci s Centrem globálního a rozvojového vzdělávání NaZemi vytvořilo pro projekt „La Ngonpo – místo setkávání“ metodickou publikaci – ta je ke stažení zdarma zde.

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 12. 11. setkání s představitelem antipedagogiky Hubertusem von Schoenebeck (Praha)
  • 13. 11. konference Průvodce úspěšného ředitele – RAABE (Přerov)
  • 14. 11. konference Generace Fair – Férové školy (Praha)
  • 14.-15. 11. konference Školský management v teorii a praxi (Telč)
  • 16. 11. Baví mě číst a hýbat světem – setkání pedagogů a škol (Praha)
  • 19. 11. Kulatý stůl SKAV a EDUin: Jaká má být úloha ČŠI – podpora učitelů, nebo kontrola škol? (Praha)
  • 21. 11. konference „Nová ekonomická situace: výzva ke vzdělávání“ (Praha)
logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články