Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
inkluze a boj proti sociálnímu vyloučení, plošné testování, opatření ke zlepšení vzdělávacího systému, sexuální výchova
„My v současné době nemáme žádnou jasnou představu, jak bychom měli k inkluzivnímu vzdělávání přistoupit.“ řekl na kulatém stole s tématem Integrace a inkluze dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v Senátu dne 20.9.2011 Martin Krejza z ministerstva školství.
Článek z časopisu Ekonom přeložený z The Economist shrnuje zkušenosti různých zemí s reformou školství. Přes jistou povšechnost a nepřesnost textu tu lze najít zajímavá doporučení odvozená z reformních opatření úspěšných zemí a aktuálně platná i pro Českou republiku. Omezit centralizaci, dát větší samostatnost a odpovědnost školám, soustředit se především na ty žáky, kteří v současném systému vycházejí jako podprůměrní, a na kvalitu učitelů. V mnohém tato doporučení jdou v přesně opačném směru než plánované kroky současného vedení ministerstva školství.
Aktuální situace na Šluknovsku vede vládu k hledání různých opatření. Jedním z nich je i prodloužení povinné školní docházky na 10 let (s úpravou osmi let na základní škole a dva roky na škole střední), případně povinnost návštěvy v rámci posledního roku předškolní přípravy. Smysluplnost především předškolní přípravy je známou věcí, nicméně je nutné zvažovat všechny souvislosti s tím spojené a neudělat pouze dílčí kroky.
Zajímavou anketu uspořádala Česká pozice mezi řediteli škol, kterých se dotazovala na klady a negativa současného, ale i dřívějších ministrů školství. K úvahám je závěr článku, který konstatuje, že velké množství ředitelů, ale i rektorů vysokých škol se bálo vyjádřit. Je to současný stav a nebo to tak bylo vždy?
V minulém týdnu se diskutovalo na půdě Senátu o plošném testování v 5. a 9. třídách. Všichni přítomní odborníci se shodli, že existují lepší způsoby, jak pomoci našemu školství od dalšího propadu. Zajímavým doplněním může být i přehled, jak se k žebříčkům škol podle testů staví v anglofonních zemích.
„Nárůst komplexnosti vzdělávání a zároveň pociťovaná klesající úroveň připravenosti absolventů škol pro tradiční formy vzdělávání na školách vyšších stupňů je už nyní natolik zřejmá, že mýtus „kdo ovládá svoji disciplínu, ovládá i její vyučování“, je neudržitelný už i pro příslušníky technických a přírodovědných oborů, kde (a nejen u nás) přetrvával nejdéle. Začíná být nezpochybnitelně zřejmé, že jádrem učitelovy profesionality jsou právě oborově didaktické kompetence, v nichž je naprosto nezastupitelný jinými profesionály.“ se uvádí v editorialu nově vydané Pedagogické orientace, která je věnovaná tématu didaktiky.
Kde je příčina toho zda žáky škola baví či nebaví? Je to v učetelích, v metodách, v žácích? Není určitě jednoznačná odpověď, nicméně lze vysledovat určité zákonitosti.
Zajímavý způsob využití informačních technologií lze nalézt v rámci výuky učitelů. Bořivoj Brdička v rámci svého e-learningu o vzdělávání v 21. století, využívá blogový prostor, kam učitelé píšou svoje „studijní“ práce. Posuďte zda je to vhodný způsob, jak si tříbit myšlenky.
26.-28.9. konference Výchovné a vyučovací koncepce ve střední Evropě v letech 1868-1939 (Liberec)
29.9. Pracovní seminář ke Standardům RVP ZV (Karlovy Vary)