Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
hodnocení programového prohlášení, revize RVP ZV, testování, studentské půjčky na studium, koncepce reformy financování školství, portál na podporu spolupráce firem a VŠ, nesouhlas VŠ se záměrem VŠ zákona
„Informace budou transferovány médii. K tomu nepotřebujeme učitele. Škola nebude zprostředkovávat znalosti – jen ty základní. Bude mít na starosti osobní a sociální kompetence. Bude mít jinou funkci: zajišťovat sociální soudržnost. (…) Je zjevné, že formální vzdělávání se propadá do bezvýznamnosti. Politika už to dávno ví: proto dává v průměru jen pět tisíc euro na žáka. Politika nevěří významu formálního vzdělávání!“ Gerhard de Haan, profesor na Svobodné univerzitě v Berlíně; z článku Jany Hrubé v Učitelských listech
Pouhých 9 měsíců zbývá do platnosti „nového“ Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). V září 2012 začne být pro školy povinný, od září 2013 podle něj mají všechny základky učit. Možná nejde o nic hrozného, možná ano – nevíme, protože ministerstvo školství tvrdošíjně ignoruje výzvy k tomu, aby srozumitelně představilo odborné i laické veřejnosti, o jaké zásahy se bude jednat. Žádejme od ministra odpovědi na tyto otázky: jakým způsobem revize probíhá, kdo na ní pracuje, kdy bude představena a jaké bylo zadání ze strany vedení ministerstva školství? Učit se podle RVP ZV budou několik let naše děti…
Česko si zaslouží „restart“ – a to i v oblasti vzdělávání. To tvrdí nová informační a pracovní platforma Restart, která vznikla v listopadu a na svém webu přináší důležité informace, inovace a návrhy řešení.
Server Česká škola přinesl přehledné shrnutí dosavadního vývoje plošných testů pro základní školy. „Zavedení plošného testování není dosud kvalifikovaně zdůvodněno a jeho přípravu provází zbytečný spěch a amatérská příprava,“ uvádí se v závěru zprávy. Česká školní inspekce naopak uveřejnila dvě prezentace ze semináře o francouzském systému národního hodnocení vzdělávacích výsledků. ČŠI tvrdí, že jde o prezentaci „pozitivní zkušenosti s testováním“, ani z jednoho materiálu ovšem nejde vyčíst, v čem pozitiva spočívají. Francie sice své žáky testuje několikrát za školní docházku, výsledků v PISA dosahují však jen průměrných či spíše horších. Podobná srovnání jsou zcela zavádějící, protože porovnávají hrušky s jablky – Francie má jiné vzdělávací cíle než Česko, řeší jiné vzdělávací problémy než my. Podle prezentací franzouských kolegů se zdá, že testy se zaměřují na znalosti a jen jednoduché dovednosti, což by rozhodně nemělo být pro ČR vzorem. Materiály neobsahují informaci o tom, co dělá francouzský systém na pomoc slabým žákům a školám, což by nás mělo zajímat nejvíce. Možná, že zatímco my a několik dalších stále vynalézá trakař, jinde se již jezdí v autech.
Ministr Dobeš si po roce a půl svého mandátu odškrtl již 27 ze 30 vládních úkolů – odborníci ale říkají: „Bude těžké to dát znovu dohromady.“ O jaké úkoly se jedná a jak je ministr Dobeš plní, představily Učitelské listy.
Nejlepší studentský časopis na internetu se jmenuje Pankl.cz a vyrábějí jej studenti Gymnázia Boženy Němcové v Hradci Králové. Na svých stránkách nedávno vyzpovídali i ministra Dobeše.
8.12. – AGORA CE: konference „Strategie EU 2020 a participativní demokracie: Jak podpořit národní a evropské stránky participace?“ (Praha)
8.12. – Veřejná debata o smysluplnosti rušení praktických škol – v rámci konference společnosti AGORA CE – „Strategie EU 2020…“, začátek od 13:00 hod.
8.12. – PedF UK: Kulatý stůl „Pedagogický výzkum a pedagogická praxe – soulad, antipatie či lhostejnost?“ (Praha)