Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Dne 1.2.2011 MŠMT zrealizovalo tiskovou konferenci ke standardům základního vzdělávání. Objevily se zde tři novinky – tvorba testových úloh učiteli, výstup testování z 9. ročníku jako vstupenka na SŠ a sporadická pomoc školám při neúspěchu v testech, na které jsme reagovali v tiskové zprávě Tři perly Josefa Dobeše. Zároveň na ně reagovala společnost Scio. Na tiskové konferenci ještě zaznělo, že učitelé v otevřené diskusi na www.rvp.cz velmi pozitivně reagují na standardy (dokonce se uvádí, že 2/3 je vítají). Vzhledem k tomu, že v diskusi diskutuje cca 20 lidí, zajímalo by nás, kde se tento údaj vzal.
MŠMT vyhlásilo, že do budoucna by na víceletých gymnáziích mělo studovat jen 5 % žákovské populace. Na tento výrok kriticky reaguje Pavel Roubal v článku Víceletá gymnázia pro lepších 5 %?. Sociologický ústav AV ČR shodou okolností seznámil širší veřejnost s výsledky projektu „Sdílení hodnot“ (MŠMT 2006–2010), který zkoumal kulturní rozdíly a jejich souvislosti se společenskými nerovnostmi. Jednoduše řečeno – úspěšní, bohatí a chytří rodiče dávají své děti do kvalitnějších škol. Právo na výběr školy jim samozřejmě nelze upřít, problémem ale zůstává, že děti méně sociálně a ekonomicky úspěšných rodičů nedostávají stejné šance.
Jaroslav Kozlík, stotříletý český učitel, který vzdělával žáky již za Masaryka, vypráví o podobě tehdejší školy a komentuje tu současnou. Podle něj dnešní škola nevychovává osobnosti, které mají sociální cítění, myslí tvořivě a produktivně pracují, protože je válcována tlakem soutěživosti. Za tento stav podle pana Kozlíka ale nemohou učitelé.
Příklady táhnou – „Chceme-li vyhrát budoucnost, chceme-li, aby inovační procesy vytvářely pracovní místa v Americe a ne v zahraničí, pak musíme vyhrát i v závodě ve vzdělávání našich dětí.“ Citace z projevu Baracka Obamy o stavu Unie, který na svém blogu uveřejnil Ondřej Šteffl. I když čtenář nemusí se vším souhlasit, jedna podstatná výhoda zůstává: ve Státech se o vzdělávání skutečně veřejně zajímají vlivné osobnosti. Dokud u nás bude vzdělávání tématech jen několika zapálených odborníků, nejspíše díru do světa neuděláme. Diskuse pod blogem mapuje názory čtenářů.
9. 2. Portál – nové číslo časopisu Rodina a škola (únorová Rodina a škola se zaměřuje na kázeň žáků. V rozhovoru Jana Nováčková dává praktické tipy učitelům, co mohou dělat, aby s žáky nemuseli bojovat, ale mohli spolupracovat. Václav Mertin se vyjadřuje k možnosti zapojení rodiny do chování žáků ve škole a najdeme zde také zkušenosti ze zahraničí. V oblíbeném testu školních jídelen gastroexpertka navštívila sportovní školu, kde shledala nedostatky ve skladbě jídelníčku. Rubrika Panel ředitelů přináší názory ředitelů škol na v současné době diskutované plošné testování. Podnětný rozhovor poskytla spisovatelka Markéta Baňková, autorka knihy Straka v říši entropie. Ukazuje, že se fyzika dá učit zábavně.