Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

bEDUin 7/2013

18. 2. 2013
EDUin
bEDUin

 

Co přinesl týden 11. – 17. 2. 2013

Témata týdne:

debata o vzdělávacím obsahu probíhá v Česku i v zahraničí, druhý ročník pilotního plošného testování startuje 13. května, zveřejněna Výroční zpráva ČŠI 2011-2012, festival Jeden svět na školách, rektoři univerzit musejí zveřejnit své platy, studující matky a otcové budou mít lepší pozici, Jiří Pilař zodpovědný za zpackanou optimalizaci pražských škol odvolán

Výrok týdne:

„Jak je jen z těchto výňatků patrné, práce v našem regionálním školství je jako na kostele. Však také dominují slovesa: „zajistit, připravit, zvýšit, zjednodušit, dokončit, dopracovat, změnit, zvážit, ujasnit, vyřešit, upravit, vymezit, dořešit, doplnit, rozdělit, posílit“ a tak dále a tak podobně. (Až z toho formulačního dirigismu obchází hrůza!) Kdo to všechno udělá? (…) Nejčastěji je totiž použito sloveso „zajistit“. Zajistit znamená dobře řídit, vytvořit podmínky pro lidi, motivovat je, získat pro věc a vyčlenit na to příslušné peníze. Jinak budeme jen vytvářet vzletné strategické dokumenty a číst čím dál víc burcující analýzy a inspekční zprávy.“ Jana Hrubá v komentáři ke shrnutíVýroční zprávy ČŠI 2011-2012, které připravila pro Učitelské noviny

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Stará-nová kurikula: Přečtěte si, jak by mohla vypadat ministerská Strategie vzdělávací politiky do roku 2020 a co říká Jiří Nantl o chybějícím Národním programu pro vzdělávání. Debata o podobě vzdělávání se vede v současné době také například ve Velké Británii – ministr školství Gove představil jednoduché principy, na kterých budou postaveny nové osnovy pro základní a střední školy (české shrnutí zde, originální článek zde). V rámci české debaty o vzdělávání bylo uzavřeno první diskusní téma o technických oborech, jeho shrnutí si můžete přečíst zde. Aktuální téma se věnuje motivaci žáků.
  • Testování na obzoru: ČŠI vyhlásila 2. ročník pilotního plošného testování (za rok bude již testování nejspíš na ostro). Slibuje nové úlohy. V kampani Česko mluví o vzdělávání se v této souvislosti hlasovalo o tom, co vlastně mají české děti znát – čtěte krátkou glosu Tomáše Feřtka a dva rozsáhlejší články autorů Mladé fronty Dnes z pátku 15. 2. (zdezde).
  • České školství=práce jako na kostele: Vyplývá to z Výroční zprávy ČŠI z let 2011-2012. Shrnutí z obsáhlého materiálu připravila pro Učitelské noviny Jana Hrubá. Vztahuje se k němu i dnešní citát týdne.
  • Co se nevešlo do 2×5 kroků ministra Fialy: na www.ceskomluvi.cz je možné diskutovat o tom, které podstatné kroky v ministerském desateru chybí a jaké má materiál klady a zápory. K tématu odkazujeme také na sérii článků Stanislava Šimandla 1×5 pochybností o cestě ke zkvalitnění školství.
  • Rozvoj komunit: Díky podpoře svých členů rozdělí Americká obchodní komora z grantového programu One World, Many Voices celkem 520.000 Kč mezi 11 českých škol, jejichž projekty budou prospěšné pro místní komunitu a které realizují sami žáci ve spolupráci se školou, veřejností a zástupci místní samosprávy. Anotace projektů můžete číst zde.
  • Filmy o vzdělávání na festivalu Jeden svět na školách: zamyšlení Tomáše Feřtka nad německým filmem Všichni spolu, který není agitkou na inkluzi, přesto vypovídá silné poselství o škole, kde studují různorodé děti vedle sebe.

Inspirace z (a do) praxe

  • Komiksy ve výuce: Komiksy baví dospělé i děti již od 19. století. Ve škole mohou učitelé jejich oblibu využít k výukovým cílům – článek doporučuje několik vcelku jednoduchých nástrojů, které lze použít pro vlastní výrobu komiksů a stripů ve škole.

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 19. 2. Pojďte si promluvit o vzdělávání s Taťanou le Moigne (hangout)
  • 20. 2. Veřejné slyšení v Senátu PČR: „Jaké změny legislativy potřebují české vysoké školy?“ (Praha)
  • 21. 2. Vstupní workshop členů sítě vzdělávacích institucí a lektorů Středočeského kraje (Praha)
  • 25. 2. Mezinárodní česko-polský seminář FORMATIVNÍ HODNOCENÍ JE OK! (Praha)
  • 28. 2. Kulatý stůl SKAV a EDUin: Je pravdivé tvrzení, že na našich školách příliš brzy rozdělujeme dětí na „schopné“ a „méně schopné“? (Praha)

 

Více akcí a podrobnosti ke každé z nich najdete v EDUkalendáři.

 

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články