Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

K čemu jsou dobré závěry kampaně Česko mluví o vzdělávání

3. 2. 2014
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 27.1.–2.2.2014

Témata týdne: Marcel Chládek uveden do funkce, odboráři žádají jednotnou přijímací zkoušku na střední školy, České školy systematicky diskriminují talentované chlapce, tvrdí Petr Hampl, přečtěte si výsledky semináře o PISA 2012, stáhněte si balíček s výsledky kampaně Česko mluví, MOOC jen pro spřátelené státy,  on-line kurzy na TU v Liberci, rodiče ve Vrchlabí si chtějí založit vlastní školu,  co si myslíte o učení se nazpaměť, maturanti si mohou opět zkusit u maturity i těžší matematiku, rektor olomoucké univerzity zvažuje pobočku v Hongkongu.

Výrok týdne:

„V posledních třech letech pozoruji nový fenomén. Učitelé se čím dál více bojí žáků. Je to dáno nerovným postavením žáka, který má mnoho cest, jak učiteli znepříjemnit život. Učitel naopak nemá moc možností, jak se bránit.“ Poslankyně Nina Nováková, členka sněmovního školského výboru v článku Práva.

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Ministr Chládek uveden do funkce. V pátek 31. ledna uvedl premiér do funkce nového ministra školství Marcela Chládka. Ten své plány komentoval v Českém rozhlase a při první tiskové konferenci na ministerstvu. Také zveřejnil, koho jmenuje na posty náměstků.  Pro Český rozhlas komentoval jeho plány Tomáš Feřtek a připomenul důležitost připravované Strategie 2020 a Miroslav Hřebecký na ČT 24 (druhý blok, čas 12:40). Komentář k tématu vyšel v pondělí v Mf Dnes. Pro Týdeník školství komentuje ministrovy představy odborář František Dobšík.

  • Balíček z kampaně Česko mluví o vzdělávání je k dispozici pro každého zájemce. K výročí zahájení kampaně zveřejnil EDUin elektronický balíček obsahující na patnácti listech přehledné závěry půlroční debaty s odkazy na příslušné diskuse, články, videa a prezentace. Jedním z prvních adresátů balíčku byl do funkce čerstvě uvedený ministr školství. V pátek odstartovala v Bratislavě za přítomnosti finské ministryně školství její obdoba s názvem Chceme vedieť viac.

  • Více nebo méně studentů. Co prospěje společnosti i jednotlivcům? Přečtěte si argumenty v nekončící debatě o úrovni a masifikaci vzdělávání. ČTK konstatuje, že Česko patří k zemím s nejnižším počtem vysokoškoláků, což může být jeden z důvodů jejich mimořádně nízké nezaměstnanosti. Jan Koucký v rozhovoru pro Právo ale upozorňuje, že zaměstnavatele nezajímá jen diplom a rozebírá stav celého vysokého školství. Pokud naopak patříte k těm, kteří jsou přesvědčeni, že studentů máme i tak příliš a měla by na ně být větší přísnost, spřízněnou duši najdete v Petru Kukalovi, jenž v rozhovoru pro Parlamentní listy přehledně shrnul názory konzervativněji laděných pedagogů.

  • Mají učitelé chodit znovu do školy? EDUin otevírá debatu o tom, zda máme všechny nekvalifikované učitele přimět, aby nastoupili od prvního ročníku do dálkového studia pedagogické fakulty. Příklad z Jižní Moravy najdete na stránkách ČT, další příběhy učitelek uvádí Jan Gazdík na aktualne.cz. Tomáš Feřtek v Respektu navrhuje hledat cestu, jak uznávat nejen u učitelů neformální vzdělání. Najdete tu i obsáhlou, z větší části nesouhlasnou, diskusi.

Inspirace z (a do) praxe

  • Úkol z matiky vám přijde mailem. Pomůcku pro studenty, kteří se nemohou donutit k pravidelnému počítání příkladů, nabízí web matikamailem.cz. Úkol vám dorazí každý všední den, o den později i video s výkladem.
  • Jak pracovat se záznamy hlasu a obrazu ve výuce.  První část seriálu Bořivoje Brdičky najdete na spomocnik.cz.
  • Global Storylines – výuka příběhem. Pokud jste školou, která chce své žáky prostřednictvím příběhů a dramatické výchovy vést k empatii, spolupráci a solidaritě, můžete se do 10. února přihlásit do druhého ročníku projektu neziskovky NA ZEMI. Více si o metodě Global Storylines můžete přečíst na straně 9 v časopise Perpetuum.
  • Znáte dobrého učitele? Dejte o něm vědět. Rádi o něm natočíme video portrét v rámci projektu Chci učit. Krátkou, neformálně stylizovanou nominaci včetně kontaktu posílejte na adresu katerina.lanska@eduin.cz.

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • Žádná ohlášená akce
logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články