Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Co přinesl týden 4.5. – 10.5. 2015
Témata týdne: Výzkumník Jan Germen Janmaat z London University College poukázal v rámci své přednášky organizované Ústavem výzkumu a rozvoje vzdělávání (UK) na fakt, že ČR patří mezi země s relativně vysokou závislostí dosaženého vzdělání na socioekonomickém statusu rodiny (Britské listy). Prezident Zeman odmítl jmenovat tři profesory (ČT), jmenování profesorů se po výzvě akademiků k bojkotu odkládá. Rektor UK se domnívá, že vzdělávání (školství) je třeba měnit evolučně, nikoliv revolučně. V rozhovoru pro Českou pozici se konkrétně vyjadřuje zejména k nízkému veřejnému financování vzdělávání v ČR. O nutnosti změnit výuku matematiky a o pochybnosti navrhované povinné maturity z ní píše Petr Honzejk (HN). Časopis Forbes poukazuje na prognózu projektu Inspired Minds o vzniku profesí budoucnosti. Úsměvný „průzkum“ o zkušenostech dospělých ze ZŠ přináší korporátní časopis Čilichili.
Výrok týdne:
Základním společenským posláním demokratického vzdělávacího systému je totiž být nástrojem a prostředkem sociální mobility, emancipace a otevírání rovných příležitostí k úspěšnému životu. A všichni dobře víme, že v tomto ohledu náš systém podle všech dostupných sociologických výzkumů stále selhává, stále patříme k vyspělým zemím, kde tento sociální výtah nefunguje. Nadále staticky reprodukujeme sociální rozdíly, místo abychom je uváděli do sociální dynamiky, jež je základem tolikrát vzývané konkurenceschopnosti. Základním posláním demokratického vzdělávacího systému není rozšiřování technického vzdělávání či učňovského školství, jakkoliv jsou důležité. Jde o víc, o společenský pohyb, rovné příležitosti a emancipaci. Rektor MU Mikuláš Bek ve svém projevu předneseném na Dies academicus, 6. 5. 2015.
Novinky (výběr ze zajímavých událostí)
Inspirace z (a do) praxe
Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)