Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Tablet není vhodnou učební pomůckou pro zdravé děti

21. 10. 2014
EDUin
Bez-nazvu-24

Publikujeme text Broni Krajíčkové, fyzioterapeutky, která se zabývá  problematikou dětí se specifickými vývojovými poruchami učení, chování, pozornosti a řeči. Více si o její praxi a zkušenostech můžete přečíst ZDE.

Nedávno jsem se koukala na večerní zprávy na ČT1. Byla tam reportáž, jak jsou dobré zkušenosti s používáním tabletů ve výuce. Pan ministr školství se nechal slyšet, že podpoří projekt tablety do škol. Chápu, že u dětí s mentální retardací či pohybovým handicapem je to dobrý nástroj pro jejich rozvoj. Nejsem však přesvědčena, že je to vhodné pro „zdravé děti“. A to proto, že se zvyšuje počet hyperaktivních dětí, počet dětí s poruchou pozornosti a paměti, se specifickými vývojovými poruchami (dysfunkcemi) atd.. U každého třetího dítěte můžeme najít výše uvedené v různé formě závažnosti.

Jde o to, že při používání tabletů se nerozvíjí jemná motorika ruky (využívá se především ukazovák), snižuje se rozsah zorného pole, zhoršuje se zraková paměť, ale i řeč. Používáním ruky ke psaní se zlepšuje jemná motorika ruky a očí, řeč, myšlení, zraková paměť. Ano, tablety jsou výhodné, že se žák zabaví, často se střídají obrázky a děti nemusejí dlouho udržovat pozornost (jako u reklam v televizi) a neruší. Jenže tohle není náprava, ale kompenzace a postupně si tady budeme vytvářet „novodobý analfabetizmus“ a „kolektivní autismus“. Držení těla při práci s tabletem není také ideální.

Peníze, které by se ušetřily za nenakoupení tabletů bych investovala na zvýšení počtu asistentů pro nižší stupně ZŠ. Ubylo by frustrovaných dětí i rodičů a pedagogicko-psychologické poradny by měly méně práce.

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články